بیان کامل داستان - فرصت امروز

یکشنبه, 29 آذر 1394 - 05:20

توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (34)

شرکت‌ها برای معرفی محصول جدیدشان مصاحبه‌های مطبوعاتی ترتیب می‌دهند، در حالی که هر محصول ویژگی‌های جذابی دارد که احتمال ذکر نشدن حداقل بخشی از آن توسط روزنامه‌نگاران و خبرگزاری‌ها وجود دارد. داستان‌ها درباره محصولات جدید در اکثر موارد تبلیغاتی کوچک و در عین حال پنهانی محسوب می‌شوند که فقط در صورت جذاب بودن آن نشریات هزینه‌ای برای انتشار نمی‌گیرند.

ایده

هنگامی که جیمزدایسون نسل جدید جارو‌برقی‌های جیمز دایسون را که نخستین جارو برقی‌های ایستاده بودند تولید کرده، شرایط لازم برای تبلیغ مناسب آن در دسترس شرکت نبود و باوجود درخشش محصول در نمایشگاه‌ها در نهایت قیمت بالای آن بیشتر از امکاناتش جلوه می‌کرد. به همین خاطر وی در اقدامی بی‌سابقه به گرد‌آوری جمعی از مشتریان برای مقایسه محصول خود با سایر رقبا پرداخت.

علت اصلی این موفقیت انتشار تجربیات مصرف‌کنندگان در کنار معرفی امکانات و مزایای محصول بود. گرچه در بعضی موارد تجربیات مصرف‌کنندگان مغایر ویژگی‌های منتشره بود و برخی حتی خواستار تغییر قسمت‌هایی از محصول می‌شدند اما این اقدام به توسعه شرکت کمک فراوانی کرد. بیان کامل داستان عامل موفقیت دایسون و شرکتش بود که باعث شد تا دیگر نظر مخترع محصول در بازار فروش مطرح نباشد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-تمام داستان را بدون جا انداختن نکته‌ای بیان کنید.

-توجه به علایق و استفاده از تجربیات مشتریان کلید موفقیت معرفی محصول است.

- در معرفی نسل جدید محصول خود اشاره‌ای به نسل‌های گذشته نیز داشته باشید تا پیشرفت آن بیشتر حس شود.

-با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی