نمایندگان مجلس از سکوت بازار خودرو می گویند / بیراهه صنعت خودرو در بازار بی رقابتی - فرصت امروز

چهارشنبه, 13 آبان 1394 - 05:40

خودروسازی کشور برای دستیابی به رشد و توسعه نیازمند توجه و حمایت واقعی است، در‌حالی‌که در چند سال گذشته به نظر می‌رسد که این صنعت رها شده و موردحمایت جدی قرار نگرفته است. به گزارش خانه ملت گفتنی است، خودروسازان باید لیست درستی از وام‌ها و تسهیلات ارائه دهند و بانک‌ها براساس لیست ارائه شده، آن را به خود قطعه‌سازان پرداخت کنند و این‌گونه می‌توان شاهد رونق بخش تولید در صنعت خودرو شد.

بنابراین بدیهی است که تسهیلات خودرو باید به‌دست مشتری برسد و از بابت بدهی، ضمانت بازپرداخت را به خودروساز بدهند. چراکه خودروسازان، بدهکار هستند و همچنین تسهیلات بانکی باید به‌حساب قطعه‌سازان واریز شود، چراکه با جان گرفتن این تولیدکنندگان، رونق صنعت خودرو حفظ می‌شود.شرکت‌های سازنده خودرو در ایران عبارتند از شرکت ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، شهاب‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل، سایپا دیزل، مرتب، کرمان‌خودرو، مدیران‌خودرو و زامیاد.

نظارت کارشناسی و فنی در صنعت خودرو حکمفرما شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه توسعه خودرو مدت‌ها نیازمند تغییر است، گفت: طرح و نظرهای کارشناسان باید در صنعت خودرو لحاظ شود و این امر موجب می‌شود، نظارت کارشناسی و فنی در صنعت خودرو حکمفرما شود. سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت صنعت خودرو در کشور، خاطرنشان کرد: طرح‌ها و نظریه‌های کارشناسان باید در صنعت خودرو لحاظ شود و این امر موجب می‌شود نظارت کارشناسی و فنی در صنعت خودرو حکمفرما شود.

6136131351361362362347623476

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو باید به‌گونه‌ای تغییر کند که از نظرات کارشناسان و نخبگان در این عرصه به نحو مطلوب استفاده شود، ادامه داد: به‌طورمثال، برخی از خودروهای ما هنوز به نحو فنی توسعه‌یافته نیستند و پارامترهای اولیه خودرو را نداریم و این درحالی است که اگر صنعت خودرو بخواهد با خودروسازی جهانی رقابت کند باید از منظر فنی ارتقا پیدا کند.

ارتقای کیفیت خودرو نیازمند برنامه‌ریزی کلان و همت همه‌جانبه است

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه فرصت‌های تولید در صنعت خودرو‌سازی نباید از بین برود، گفت: تولید داخلی باید جایگزین هزینه‌های واردات خودرو شود. همچنین حسین گروسی درباره وضعیت صنعت خودرو درکشور خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم برای تولید داخلی یک مسیراقتصادی ترسیم کنیم که تولید داخلی بر واردات مقدم باشد به‌سادگی می‌توانیم هزینه‌های واردات را حذف و در مقابل این هزینه‌ها را خرج تولید داخلی کنیم.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های واردات موجب شده که صنعت خودرو نتواند به نحو مطلوب هدفمند حرکت کند، ادامه داد: ما در داخل ظرفیت‌های مناسبی در صنعت خودروسازی داریم، اما هزینه‌های واردات خودرو این مهم را با مشکلات بی‌شماری روبه‌رو کرده است. وی ادامه داد: ارتقای کیفیت نیازمند برنامه‌ریزی کلان و همت همه‌جانبه است، زیرا ما سازوکارهای مناسبی در راستای صنعت خودرو داریم که باید در گام اول شناسایی و در گام بعدی با رویکرد اقتصادی عملیاتی کنیم.

گروسی افزود: برای توسعه تولید داخلی و به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی تنها راهکار این است که ما با استفاده از اقتصادداخلی تلاش کنیم به جای اینکه خودرو را از خارج کشور وارد کنیم، در زمینه ارزش‌افزوده داخلی تولید خودرو با کیفیت را در داخل افزایش دهیم. نماینده مردم شهریار در مجلس ادامه داد: بخشی از کاهش کیفیت صنعت خودرو مربوط به سرمایه‌گذاری در عرصه واردات است، زیرا ما به‌جای اینکه به فکر رونق صنعت داخلی باشیم، بیش از هر موضوعی در فکر واردات خودرو هستیم.

ساختار اقتصاد تجاری با برنامه‌ریزی کاربردی به سمت صادرات حرکت می‌کند

علی‌اکبر ناصری، در گفت‌و‌گو با خانه ملت درباره وضعیت صنعت خودرو در کشور، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی باید برای ترغیب مردم به خرید در گام نخست خودرو را با کیفیت روانه بازار کند. نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاریخچه برخی از خودروهای خارجی در عرصه ورود خودرو به بازار بسیار قدیمی است اما برای رقابت با خودروهای وارداتی نباید تنها راهکار از برون‌رفت از گرانی خودرو باشد، ادامه داد: خودرو باید در صنعت خودروسازی به طربق استاندارهای جهانی به بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه اقتصادی که تولیدمحور باشد می‌تواند اقتصاد ما را به سمت تولید داخلی با‌کیفیت رهنمون کند، گفت: ساختار اقتصاد تجاری می‌تواند با برنامه‌ریزی کاربردی با حذف اقتصاد وارداتی به سمت صادرات حرکت کند. ناصری ادامه داد: صنعت خودروسازی اگر به سمت کیفی‌سازی حرکت کند، به‌طورحتم می‌تواند اقتصاد ما را به سمت ایجاد خلق فرصت‌های اشتغال و رقابتی از جنس کیفیت با دیگر رقبا در بازارخودرو و درجهان داشته باشد. وی تصریح کرد: صنعت خودرو‌سازی باید به‌ویژه در دو عرصه فنی و بدنه بسیار منحصر‌به‌فرد حرکت کند، زیرا خودرو باید در گام نخست از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا مشتریان متقاعد شوند که برای خرید خودرو تنها به خودروهای بومی اعتماد کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی