پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

برند تولیدکننده دم نوش های گیاهی به منظور معرفی محصولاتش چندی  است طرح آگهی های مختلفی را در رسانه های مختلف اکران کرده است. در این طرح آگهی ها برند شاهسوند روی سلامتی و طبیعی بودن محصولاتش متمرکز شده است. در یکی از این آگهی ها برند شاهسوند از المان برگ دم نوش به منظور رساندن پیام تبلیغاتی خود بهره برداری کرده است.

در این طرح گروه طراحی المان برگ را شبیه به یک فنجان طراحی کرده اند. در طرح آگهی دیگر برند شاهسوند با استفاده از المان برگه نسخه دفترچه بیمه، روی خواص درمانی و دارویی محصولات این برند تاکید شده است.

«فرصت امروز» دو طرح آگهی برند شاهسوند را مورد بررسی قرار داده است. به منظور دریافت اطلاعات لازم در مورد طرح آگهی های برند شاهسوند گفت وگویی با مدیر استودیوی طراحی سروش رئوف و مجری طرح آگهی ها داشته ایم. در ادامه گفت وگویی نیز با کمیل زحمتکش مدیرخلاقیت و ایده پرداز تبلیغاتی انجام داده ایم. زحمتکش در این گفت وگو طرح آگهی های برند شاهسوند را از زوایای مختلفی مانند ایده پردازی و اجرای گرافیکی مورد ارزیابی قرار داده که در ادامه می خوانید.

طراحی ایده ای در راستای هدف برند

کمیل زحمتکش، مدیرخلاقیت و ایده پرداز تبلیغاتی درباره طرح آگهی های برند شاهسوند می گوید: در حال حاضر با دو طرح از برند شاهسوند مواجهیم که بهتر است، هر کدام را به طور مجزا مورد بررسی قرار دهیم. در مورد طرح آگهی فنجان و برگ باید بگویم، این طرح دقیقا براساس ایده ای طراحی شده که برند شاهسوند قصد داشته پیامش را از طریق آن به مخاطبان برساند.

شاهسوند در تلاش است که محصولات خود را طبیعی و مجزا از رقبا جلوه دهد که در این طرح با استفاده از المان برگ طبیعی بودن به خوبی نشان داده شده است. پس با اینکه ایده این طرح از ویژگی خاص و خلاقی پیروی نمی کند، اما در راستای پیام برند است و همین موضوع باعث رمزگشایی آسان تر آگهی خواهد شد. اسلوگان این طرح آگهی نیز در امتداد طرح است و به نوعی طرح آگهی را برای مخاطبان ترجمه کرده است.
 
خوانایی شعار در طرح آگهی اهمیت دارد

زحمتکش درمورد گرافیک طرح آگهی فنجان و برگ برند شاهسوند می گوید: از بحث ایده که بگذریم باید به موضوع اجرای ایده یا گرافیک طرح آگهی موردنظر بپردازیم. طرح آگهی ایرادات مختلفی در آن قابل مشاهده است برای مثال فونت استفاده شده برای شعار این طرح آگهی جالب نیست و حرف «ع» در کلمه طبیعت به راحتی قابل خواندن نیست. خوانایی شعار در طرح آگهی اهمیت دارد و در این باره طراحان باید از فونتی استفاده کنند که مخاطب به راحتی بتواند، کلمات را تشخیص دهد.

علاوه براین در طرح آگهی صحبت از طبیعت و شادابی محصول شده است، اما در پس زمینه طرح، رنگی از طبیعت قابل مشاهده نیست. اینکه چرا در این طرح از رنگ صورتی آن هم با این غلظت استفاده شده قابل درک نیست. در این باره بهتر بود، رنگی که یادآور طبیعت است، به کار برده شود. اجرا و گرافیک نه چندان جذاب این طرح ایده خوب و اولیه آن را تحت تاثیر قرار داده است و همین موضوع شاید اثربخشی طرح آگهی را از نگاه مخاطبان کاهش دهد.

در مجموع می توان گفت که در این طرح آگهی ترکیب بندی و محل قرارگیری المان های مورد استفاده، دقیق رعایت نشده است و اگر طرح موردنظر با دقت بیشتری از لحاظ گرافیکی اجرا می شد، مخاطب بهتر با ایده برند شاهسوند و پیام تبلیغاتی آن ارتباط برقرار می کرد.

بازار دم نوش ها داغ داغ است

زحمتکش در مورد طرح آگهی نسخه دم نوش برند شاهسوند می گوید: این روزها بازار استفاده از دم نوش ها داغ داغ است و بسیاری از افراد برای درمان بیماری های خود نیم نگاهی نیز به داروهای گیاهی دارند و شاید بتوان گفت که نگاه مخاطبان نسبت به قبل درباره داروهای گیاهی و دم نوش ها تغییر کرده و همین موضوع بازار خوبی را نیز برای تولیدکنندگان این حوزه فراهم کرده ، اما نکته مهم این است که مصرف کنندگان فقط به خاطر خاصیت دارویی به سراغ دم نوش ها نمی روند و در حال حاضر مشتریان این محصول در تمامی اوقات در حال استفاده از آنها هستند.

پس در این طرح آگهی نیز شاهسوند از ایده درست و بجایی استفاده کرده است؛ ایده ای که با ذهنیت مخاطبان نسبت به دم نوش های گیاهی مطابقت دارد، اما نکته مهم هماهنگ نبودن شعار این طرح آگهی با المان نسخه است.

شاهسوند در شعار از سلامتی و نوشیدن دم نوش گیاهی صحبت کرده ولی در طرح آگهی از المان نسخه که یادآور بیماری  است، بهره برداری شده است. در نظر داشته باشید که مصرف کنندگان دم نوش های گیاهی فقط از آنها هنگام بیماری استفاده نمی کنند و این محصولات کم کم درحال جایگزینی به جای مصرف چای سیاه، قهوه و... هستند.

حال شاهسوند با استفاده از المان نسخه دامنه مخاطبان این محصول را محدود کرده است و به افرادی که از این دم نوش ها استفاده می کنند، حس بیماری را منتقل می کند.شاید اگر دست یک پزشک یا نمایی از چهره  آن در طرح دیده می شد، طرح اینقدر حس بیماری را به مخاطب منتقل نمی کرد و مخاطبان راحت تر با آن ارتباط برقرار می کردند.

زحمتکش می گوید: بازتاکید می کنم، اینکه شاهسوند در این طرح آگهی رویکرد درمانی به محصولاتش داده جالب توجه است، اما بهتر بود که این رویکرد با روش دیگری نشان داده می شد. همچنین این طرح آگهی نیز از لحاظ گرافیکی ایراداتی به مانند طرح قبلی دارد که برای اثربخشی بیشتر طرح بهتر است، برطرف شوند.

برای مثال اینکه چرا باید شعاری که صحبت از سلامتی می کند، با رنگ قرمز به مخاطب نشان داده شود، سوال برانگیز است. رنگ قرمز معمولا بیانگر هشدار و خطر است و با بحث سلامتی و شادابی منافات دارد. در مجموع باید بگویم که در این طرح آگهی یکپارچگی درستی میان ایده، شعار، لی آوت و... برقرار نشده است.

 «سلامتی را بنوشید»

مدیر استودیوی طراحی سروش رئوف، مجری طرح آگهی های تبلیغاتی شاهسوند درباره تبلیغات این برند می گوید: هنر تبلیغات تجاری، بارزتر کردن نقاط تمایز یک محصول، با هدف جلب توجه مصرف کننده است.

شرکت شاهسوند تقریبا دو سال است که روی برندینگ و معرفی دسته ای از محصولات خود یعنی دم نوش ها متمرکز شده است. گروه شاهسوند در این تبلیغات بیشتر روی سلامت و طبیعی بودن محصولاتش تاکید دارد و در سفارش تبلیغات خود علاقه مند بود که این دو نکته را به طور برجسته  به مخاطبان یادآور شود. این دو نکته در شعاری که توسط برند شاهسوند ارائه شده بود نیز به چشم می خورد: «سلامتی را بنوشید».

البته شاهسوند سبد محصولی به نام ارمغان سلامت که تمامی دم نوش های طبیعی در آن جای گرفته نیز دارد که این شعار به نوعی برگرفته از نام این سبد است. برای این پروژه تبلیغاتی دو طرح آگهی آماده شد که یکی از آنها فرم یک فنجان است که از برگ سبز یک گیاه شکل گرفته و با اقبال خوبی مواجه شد و علاوه بر رسانه های چاپی و محیطی، به عنوان یک عنصر هویتی روی خودروهای پخش شاهسوند نیز مورد استفاده قرار گرفت.

نشان دادن طبیعی بودن محصولات با استفاده از نماد برگ در آگهی

سروش رئوف درباره طراحی عبارت و طرح «فنجانی از طبیعت» شاهسوند می گوید: سعی کردیم در این طرح تمامی المان های شکل دهنده را طبیعی انتخاب کنیم به همین خاطر برای عنصر دیداری (ویژووال) از نماد برگ استفاده کردیم که در آن برگ دم نوش شبیه به فنجان شده  و نشان دهنده طبیعی بودن محصول است. این منشا طبیعی داشتن و استفاده از مواد اولیه ارگانیک و سالم، شاخصه اصلی و تمایز محصول شاهسوند بود که به خوبی برجسته شد.

در حال حاضر مشتریان در انتخاب محصولات شان وسواس و دقت خاصی به خرج می دهند و به دلایل مختلفی نگاه خوش بینانه ای نسبت به برخی کالاها ندارند و همین موضوع باعث شده برندهایی که به اصالت محصول خود اطمینان دارند این پیام را به مصرف کننده به شکل بارزتری مخابره کنند. پس شاهسوند نیز با همین استراتژی، تبلیغات مذکور را اکران کرد.

تجویز استفاده از دمنوش های طبیعی به مخاطبان

مدیر استودیوی طراحی سروش رئوف در مورد طرح دوم شاهسوند، یعنی نسخه پزشک می گوید: طرح آگهی دوم چای شاهسوند در فرم نسخه یک پزشک طراحی شده که به بیمار، استفاده از دم نوش های طبیعی شاهسوند را تجویز کرده است.

او در این باره می گوید: چندی پیش تصویر نسخه ای از یک پزشک در شبکه های اجتماعی منتشر شد که آن پزشک خوش ذوق برای درمان بیمارش، شنیدن تصنیف «مرغ سحر» استاد شجریان را تجویز کرده بود. هرچند کار این پزشک محترم تبلیغاتی نبود و احتمالا حاوی این پیام بوده که تنها داروهای شیمیایی علاج  درد بیماران نیست، اما برای ما همین تصویر ایده یک طرح آگهی  تبلیغاتی شاهسوند را شکل داد.

البته باز تاکید می کنم که تصویر نسخه پزشک نه گرافیکی بود نه تبلیغاتی. پس فقط ایده آگهی از آن الهام گرفته شده و برای رسانه های چاپی جزییات آن تغییر داده شد. این طرح آگهی  با محوریت شعار «سلامتی را بنوشید» شکل گرفته و گروه شاهسوند در آینده ای نزدیک کمپین تبلیغاتی وسیعی را در همین راستا به نمایش خواهد گذاشت.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fnJBIxTk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه