پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در حالی وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان و واردکنندگان خودرو خواسته قانون پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها، را تا پایان امسال به طور کامل اجرایی کنند که مشخص نیست آیا این شرکت‌ها به این قانون تمکین خواهند کرد یا نه. به گزارش ایسنا، چندی پیش بود که معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از اجرا نشدن قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مبنی بر پرداخت جریمه خواب خودرو در تعمیرگاه‌ها خبر داد.

سعید تاجیک در این زمینه اظهار کرد: طبق آیین‌نامه فعلی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودروهای تحت گارانتی برای رفع عیب بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد برای رفع عیب خودرو، در تعمیرگاه متوقف شوند، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو ملزم به پرداخت روزشمار جریمه خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک آن است.

khodrosazan

وی با بیان اینکه با وجود صراحت قانون در این زمینه، تقریباً هیچ یک از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو این قانون را رعایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرده بود: براساس ارزیابی صورت گرفته، در حوزه خودروهای سبک تنها به شش درصد و در حوزه خودروهای سنگین تنها به چهار درصد مشمولان، این خسارت پرداخت شده است.

عدم اجرا شدن یکی از مهم‌ترین بندهای قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حالی است که به گفته تاجیک، وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا به تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ کرده که قانون پرداخت خسارت خواب خودرو باید تا پایان سال به طور کامل اجرایی شود.

این ابلاغیه در شرایطی صورت گرفته که شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو با وجود گذشت چند سال از تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تاکنون از اجرای یکی از مهم‌ترین بندهای آن خودداری کرده‌اند و مشخص نیست که آیا ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه کارساز خواهد بود یا نه. این وضعیت در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی و نیز مشکلات موجود در سیستم خدمات پس از فروش این شرکت‌ها انتقاد کرده است.

در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده از خودروسازان خواست از خرید قطعات بی‌کیفیت از قطعه‌سازان خودداری و از توزیع این قطعات در شبکه خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند. وی خاطرنشان کرد که مسئولیت تأمین قطعات یدکی شبکه خدمات پس از فروش خودرو با شرکت‌های خودروساز است و هیچ خودروسازی نباید اجازه دهد شرکت خدمات پس از فروش، قطعات بی‌کیفیت را از قطعه‌ساز دریافت و در شبکه توزیع کند.

این اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی است که براساس ارزیابی صورت گرفته، سه عامل «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات» از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XAKlQZrm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه