جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیا به عرصه تازه‌ای از نوآوری پا گذاشته است؛ دنیایی که در آن صنایع خودکار حرف اول را می‌زنند.شرکت‌های خودروسازی پیشرو اکنون نوآوری‌هایی را ثبت کرده‌اند که نوید تولید خودروهای برقی را می‌دهد. آنها امیدوار هستند که این نوع فناوری‌ها به سرعت تکامل یابند. با پتانسیلی که احتمالا در نهایت به همکاری خودروسازان، تأمین ‌کنندگان انرژی و مراکز علمی و دانشگاهی منجر خواهد شد، آینده ما ممکن است به سمت نسل چهارم نوآوری‌ها برود که بسیار فراتر از تصور ما خواهد بود.

پیشرفت‌های شگرف فناوری البته تنها تغییر در دنیای خودرو نخواهد بود. درصد زنانی که درون این دایره توسعه قرار خواهند گرفت نیز این صنعت را دستخوش تغییر و تحول خواهد کرد. اگرچه استراتژی‌های بازاریابی خودروها هنوز بر جذب مردان تمرکز دارد اما آمارهای چشمگیری اخیرا به دست آمده که نشان‌دهنده توجه بیشتر خانم‌ها به خودرو است.

گزارش سال 2014 شرکت مشاوره ‌«‌فراست‌اند سالیوان‌»‌ ‌نشان داد که در این سال تعداد خانم‌هایی که گواهینامه رانندگی گرفتند از آقایان بیشتر بوده است. همچنین 52درصد خودروهای جدید را در آمریکا خانم‌ها می‌خرند، ضمن اینکه بر 85درصد از خریدهای خودرو نیز تأثیرگذار هستند. 65 تا 80درصد مشتریان تعمیرگاه‌ها خانم‌ها هستند.

شمار رو به افزایش زنان در بخش خدمات پس از فروش

کاتلین اشماتز پیش از پیوستن به انجمن قطعات و لوازم یدکی خودرو  (AAIA) در سال 2012میلادی، 30سال را در بخش خدمات پس از فروش شرکت بابکوکس فعالیت کرد. دنیای خدمات پس از فروش بعد از پیوستن خانم اشماتز دنیای متفاوتی شد. او در سال 2004، به سمت رئیس و مدیرعامل AAIA برگزیده شد و سال گذشته بر ریبرندینگ این انجمن و تبدیل شدن آن به انجمن خدمات پس از فروش اتومبیل  (ACA) نظارت کرد.

او به تایر بیزینس گفته است: ‌«‌نخستین معامله به خوبی مرا نشان داد.‌‌»‌ ‌اگرچه هنوز هم نشانه‌های از تبعیض جنسیتی در صنعت خودروسازی وجود دارد، اما به باور خانم اشماتز زنان حضور پررنگ‌تر و در حال رشدی در این صنایع دارند، اگرچه هنوز هم چندان اوضاع مساعد نیست. او می‌گوید: ‌«‌این رشد یک سال عالی بود و سال بعد چندان تغییری نکرد، اما شک ندارم که روند، رو به رشد است. ‌»‌ ‌

به گفته خانم اشماتز، انجمن خدمات پس از فروش خودرو برنامه‌ای برای تعداد خانم‌های حاضر در مشاغل مربوط به این حوزه یا چگونگی تقسیم شدن این مشاغل در بخش بازاریابی یا مشاغل تکنیسینی ندارد، اما رشد قابل‌توجهی در تصدی مشاغل مربوط به بازاریابی و فروش خودرو از سوی زنان و فروشگاه‌هایی که تمامی افراد آنها زن هستند یا تکنیسین‌های زن دیده شده است؛ چیزی که او فکر می‌کند در هر دو جنبه اتفاق افتاده است. به اعتقاد خانم اشماتز از صنایع خدمات پس از فروش خودرو صدایی شنیده می‌شود که می‌خواهد اهمیت حضور زنان را به گوش همگان برساند. »

زنان حاضر در هیات‌مدیره شورای خدمات پس از فروش خودرو  (CCC) در حال تلاش فراوان برای سوق دادن زنان به سوی این حوزه کاری هستند. شورای خدمات پس از فروش، سازمانی است که زنان کارشناس در خدمات پس از فروش را در خود جای داده و وظیفه‌اش فراهم‌کردن فرصت‌های شغلی برای زنان در این حوزه و آموزش به زنان است.

انجمن خدمات پس از فروش خودرو توسعه قابل‌توجهی در حضور زنان دید، چراکه برنامه‌های خاصی در فعالیت‌های آموزشی، رسیدگی به کارشناسان جوان این حوزه و حضور در رویدادهای گوناگون انجام داد که همگی موفقیت‌آمیز بود. از طرفی مردان هم این روزها حضور زنان در این صنعت را پذیرفته‌اند و تقویت صنعت را به‌عنوان یک اصل کلی در نظر دارند. خانم اشماتز که به‌زودی بازنشسته می‌شود، هنوز هم بر حمایتش از زنان هیات‌مدیره CCC تأکید دارد و بعد از بازنشستگی هم این کار را ادامه می‌دهد.

زنان تأثیرگذار صنعت خودرو

 دنیسا پاتریک:راننده آمریکایی رقابت‌های اتومبیلرانی،خانم‌ها نه‌تنها ماشین بخر هستند، بلکه خودروسازی و رانندگی هم می‌کنند، آن‌هم با سرعت زیاد. خانم دنیسا در رقابت‌های اتومبیلرانی ناسکار تاریخ‌ساز شده است. او توانسته 10 تا از بهترین عبور از خط پایان‌ها را در عالی‌ترین سری مسابقات ناسکار به نام خود ثبت کند. او همچنین نخستین زنی بود که در سال 2013 توانست قهرمان مسابقات اتومبیلرانی دایتونا 500 شود.

 تریستا شیفر:مهندس ارشد توسعه باتری خودروهای برقی در شرکت جنرال موتورز است. تریستا از سال 2010 اطمینان پیدا کرده است که همه جنبه‌های خودروهای برقی جنرال موتورز در حال کار به‌صورت هماهنگ با هم هستند؛ از بهره‌وری انرژی تا سیستم‌های گرمایش، سرمایش و کنترل. او در حالی‌که در مسیر هدف بزرگ جنرال موتورز برای تولید 500هزار دستگاه خودروی برقی تا سال 2017 کار می‌کند، درصدد یافتن راهکارهایی برای تضمین کارکرد خودروها هم هست.

 مری بارا:در سال 2014، مری به‌عنوان مدیرعامل جنرال موتورز برگزیده شد. او نخستین زنی بود که توانست سمت مدیرعاملی یک شرکت بزرگ خودروسازی را به‌دست آورد. به همین دلیل او اکنون یکی از تأثیرگذارترین و قدرتمندترین زنان جهان به شمار می‌آید. در سال 2014، او 2/16میلیون دلار درآمد داشت که 78درصد بیشتر از دن آکرسون، مدیرعامل پیشین جنرال موتورز بود. 

الیزابت بارون:این زن متخصص فنی در بخش واقعیت مجازی و تجسم پیشرفته در شرکت فورد است.همین عنوان عجیب و غریب نشان از خاص بودن خود الیزابت و کارش دارد. او نخستین سرمایه‌گذار FIVE  (خودرویی از همه نظر سازگار با محیط‌زیست فورد) بود؛ یک فناوری سه‌بعدی که یک شخص را در خودروی سازگار با محیط‌زیست قرار داده و به او اجازه می‌دهد که خودرو را پیش از ساخته شدن طراحی، تولید و در مسیر تکامل مهندسی کند. او همچنین مسئول راهنمای علوم پایه دانشگاه میشیگان برای خانم‌ها بود.

آلیسیا بولر دیویس:دیویس معاون ارشد و مسئول گرفتن بازخورد از تجربه مشتریان در سطح جهانی در شرکت جنرال موتورز است. او کار خود را در صنعت اتومبیلرانی در سال 1994 به‌عنوان مهندس تولید آغاز کرد. روند پیشرفت او همین‌طور ادامه پیدا کرد تا سال 2014 که از سوی مری بارا، مدیرعامل جنرال‌موتورز در مسئولیت جدید خود دستچین شد. در سال 2014، او همچنین عنوان تکنولوژیست سال را از سوی زنان ‌«‌مجله رنگ‌»‌ ‌به خود اختصاص داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1QxVBPS9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه