شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اکثر افراد نسبت به زمان خود کم توجه هستند و دائما کارهای خود را به زمان دیگری موکول می کنند. با این حال اگر از آنان در رابطه با کارهایی که در طول روز انجام می دهند و میزان تعهد کاری و تلاش شان سوال کنید همگی بر این باور هستند که نهایت تلاش خود را کرده اند و ابدا از مسئولیتی که به آنان محول شده است شانه خالی نکرده اند.

همواره این امکان وجود دارد علت آنکه فرد نتوانسته است تمامی وظایف خود را در زمان معین شده به پایان رساند تنبلی وی باشد. اما در همه موارد این گونه نیست و برخی شرایط و دلایل باعث می شوند تا افراد با مشکل کمبود وقت مواجه شوند و یکی از اقدامات در راستای مدیریت زمان بدون شک شناسایی چنین مواردی است که زمان افراد را هدر می دهد.

اگر خواهان موفقیت در کسب و کار خود هستید لازم است تا نسبت به کاری که می کنید آگاهی و تمرکز لازم را داشته باشید. درواقع یکی از تفاوت های افراد موفق با سایرین در این است که آنان دقیقا می دانند که چه باید بکنند و همین امر باعث شده است تا روی هدفی که دارند متمرکز بمانند و از مسیری که مشخص کرده اند گمراه نشوند. علت هایی که باعث می شود تا افراد آنگونه که باید نتوانند وظایف خود را پیش ببرند، در چند مورد کلی قابل ذکر است.

ایده

1- عادت ها: اگر عادت های بد، زندگی تان را مختل کرده است، مانع رسیدن شما به اهداف تان می شود و وقت و انرژی شما را هدر می دهد لازم است تا هرچه زودتر آنها را کنار بگذارید. تصور اغلب آدم ها این است که ترک عادت کاری بسیار دشوار و تقریبا نشدنی است با این حال جالب است بدانید که امروزه اکثر کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که ترک عادت ابدا کار سختی نیست به شرطی که روش مناسب را به کار گیرید. ممکن است افراد به طور روزانه یا حتی ماهانه کاری را انجام دهند که ابدا ضرورتی ندارد در حالی که برای آنها مهم تلقی می شود.

اگرچه ممکن است این گونه کارها ضرر جدی ای به شما وارد نکند و حتی در مواردی مفید نیز باشند، اما همین که زمان شما را می گیرد و شما را از کارهای مهم ترتان باز می دارد کافی است تا روی آنان برچسب عادت بد بزنید. در راستای حذف آنان در ابتدا لازم است لیستی از عادت هایی که دارید اما برای کسب موفقیت لازم است کنار گذاشته شوند، تهیه کرده و سپس به حذف تک تک آنان اقدام کنید. با این کار خیلی زود شاهد میزان تغییر در ساعت کاری خود خواهید بود.

2- بیمه نامه ها: استفاده بیجا از بیمه نامه ها یکی دیگر از مواردی است که زمان زیادی از افراد می گیرد. همواره مشاهده شده است که افرادی خود را تحت پوشش بیمه های مختلف برای سوانح گوناگون قرار می دهند در حالی که دقیقا نمی دانند که هریک به چه در آنان می خورد. همین امر هم باعث می شود تا هزینه های زیادی را متحمل شوند.

استفاده از بیمه ها و تحت پوشش آنان قرار گرفتن ابدا کار بدی نیست اما لازم است تا آگاهانه صورت گیرد و اولویت بندی شوند. درست است که اکثر مردم با این کار احساس امنیت بیشتری می کنند با این حال این دلیل منطقی و کافی ای برای این اندازه محتاط بودن نیست. واقعیت آن است که به هر میزان که تعداد بیمه ها بیشتر باشد هزینه و صرف وقت بیشتری را نیز می طلبد و به طور کل دردسر بیشتری دارد.

3- سطح انتظارات خود از دیگران: این امر یکی از مواردی است که افراد را به شکل جدی از پیشرفت و ترقی باز می دارد. تصور اینکه وظایف ما مشخص هستند و نیازی به کار بیشتر نیست یا کار دیگر مربوط به فرد دیگری است، تصوری کاملا غلط است. اگر خواهان آن هستید که جزو افراد موفق باشید باید به مانند آنان عمل کنید. عدم دقت کافی و وسواس کاری دو علت عمده چنین رخدادی هستند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

نسبت به کاری که در طول روز انجام می دهید آگاه باشید و همواره از خود ضرورت انجام آن را بپرسید. در صورتی که دلیل قانع کننده ای برای انجام آن پیدا نکردید فورا به فکر حذف آن باشید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1YxAXld9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه