پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در حالی‌که مصرف‌کنندگان هزینه‌ و تعرفه دریافتی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو را بالا می‌دانند، طبق یک قانون جدید این شرکت‌ها به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ملزم خواهند بود. به گزارش ایسنا، براساس نظرسنجی صورت گرفته مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند. یکی از دلایل این نارضایتی نیز بالا بودن هزینه‌های این خدمات است.

5673572461361363624724735868356846

در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده است. طبق این نظرسنجی، ‌«‌کمبود یا نبود قطعات یدکی»، ‌«‌کیفیت پایین خدمات و تعمیرات‌»‌ ‌و ‌«‌دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات‌»‌ ‌از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته و طبق آن، این شرکت‌ها ملزم به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری کالا و خدمات مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده‌اند. در این زمینه در تبصره (ص) ماده 2 این قانون قید شده است: ‌‌« ‌نظر به صنفی بودن فعالیت نمایندگی مجاز، واسطه خدمات پس از فروش و خدمات سیار، اجرت یا دستمزد خدمات، مطابق نص صریح ماده 51 قانون نظام صنفی با محوریت کمیسیون و دبیرخانه هیأت عالی نظارت و با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری کالا و خدمات مصوب مجمع عمومی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ازای ارائه خدمات، از مصرف‌کننده با صدور صورتحساب رسمی دریافت می‌شود.» 

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیراً در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/a5OgDYt9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه