پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

مشتریان علاقه به شخصی سازی دارند. خبر خوب این است که بیشتر بازاریابان به استراتژی هایی در زمینه شخصی سازی تجربیات دست پیدا کرده اند. براساس یافته های سایت مونتیت، 79درصد بازاریابان ارشد در سطح جهان که بیش از اهداف درآمدی خود درآمد کسب کرده اند از یک استراتژی شخصی سازی استفاده کرده اند در مقابل، فقط 8درصد از آن ها به اهداف درآمدی خود دست پیدا نکرده اند. بااین حال همان طور که افرادی که در شخصی سازی تجربه شکست داشته باشد به شما می توانند بگویند، فراهم آوردن امکان تجربه شخصی سازی فقط در بیان ساده است. براساس تحقیقات دانشگاه تگزاس، دو عامل می تواند توجه مشتری را به تجربه شخصی سازی جلب کند؛ احساس کنترل و انبوه اطلاعات. اگر فردی احساس خاص و منحصربه فردی بکند، بیشتر احساس کنترل می کند.

همچنین اگر مصرف کننده تجربه ای متناسب باسلیقه اش داشته باشد، کمتر احساس می کند که وقتش با اطلاعات غیرضروری و نامطلوب گرفته شده است. این امر باعث کاهش احساس بیش ازحد بودن اطلاعات دریافتی می شود؛ بنابراین، با در ذهن داشتن این دو موضوع، چهار نکته برای بهبود تجربه شخصی سازی را موردبررسی قرار می دهیم:

یا کاری را کاملاً درست انجام بدهید یا آن را انجام ندهید!

بیش از یک سوم مشتریان پیام های شخصی سازی شده را ترجیح می دهند. متأسفانه بین 40 تا50درصد مشتریان فکر می کنند که پیام هایی که دریافت می کنند به اندازه کافی خوب نیستند و دیگر اینکه ریسک شخصی سازی نامطلوب بالاست. بیش از 40درصد مشتریان آمریکایی از یک شرکت به دلیل شخصی سازی نادرست و عدم اعتماد استقبال نکرده اند.

مطلب مرتبط: ۸ دلیل اهمیت پرسونال برند در دنیای بازاریابی

وجه کیفی این مسئله پیچیده است. سایت های نت فلیکس و آمازون می توانند گواهی دهند که دادن پیشنهادات دقیق، ابزار قدرتمندی برای فروش است و ایجاد تمایل در مشتری به شدت سخت است؛ مانند همه روش های بازاریابی، شما باید با درک عمیقی از انگیزه ها، دغدغه ها و شیوه استفاده مشتری از کالا یا سرویس خود شروع به کارکنید. شخصی سازی براساس انگیزه مالی مانند تخفیف، سبد خرید آنلاین و روبات های گفت و گو نقاط شروع مطلوبی هستند. درعین حال بازاریابان باید روش های پیشرفته را نیز در نظر بگیرند. به عنوان مثال نگاشت محتوا به چرخه فروش، اپلیکیشن های موبایلی، صفحات وب به منظور نگهداری فعالیت های گذشته، علاقه مندی ها و قدم های احتمالی یا دلخواه بعدی. همچنین برای عامل همیشه مهم اعتماد، به خاطر داشته باشید که مشتریان تمایل به کنترل داشتن بر روی اطلاعات خود هستند. این امر به این معناست که بازاریابان باید شفافیت، دسترسی و امنیت اطلاعات را تضمین کنند. برای فراهم کردن این شرایط هم زیرساخت های تکنولوژیکی و هم زیرساخت های فرهنگی لازم است تا بتوان به مشتری یک تصویر واضح از اتفاقات پشت صحنه و تجربه ای ارزشمند ارائه کرد.

روانشناسان بسیاری بر این باورند رابطه تنگاتنگ باعلاقه مشتری، موج بعدی توسعه در بازاریابی شخصی سازی وجود دارد. برای تحقق این موضوع، بازاریابان ناگزیرند که در تجزیه وتحلیل پیش بینی سرمایه گذاری کنند. نکته مهم در اینجا سرمایه گذاری عاقلانه در ابزارهایی است که به شما اجازه بهره گیری از فهم بلادرنگ از داده ها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری را می دهد.

بازاریابان همچنین نیاز به ابزارهای مدیریت محتوای وب دارند که به آن ها این قابلیت را می دهد که به محتواهای پویا دست یابند که نه تنها به ایمیل های شخصی سازی شده که میان بازاریابان و مشتریان متداول است محدود نمی شود بلکه باعث امکان استفاده از فن هایی مانند سایت های سفارشی و صفحات اصلی نیز می شود. بااین حال رویکردی روان شناختی، صادقانه و انسانی تری که به صورت هماهنگ با فناوری هوشمند کار کند وجود دارد.

بازاریابان باید به ساختن راه های ارتباطی و گرفتن بازخورد براساس تجربه مشتری ادامه دهند. به طور مشخص در موضوع بازاریابی محتوا، داده های رفتارمحور برای توسعه محتوای مرتبط با سلایق مختلف و احساسات فردی باشد سودمند هستند. بسترهای بازاریابی حساب محور می توانند برای شخصی سازی رساندن محتوا کمک کنند. درعین حال برای کسب وکارهای کوچک تر داشتن بانک اطلاعاتی از محتواهایی که انواع خاصی از مشتریان را در مواقع متداول پشتیبانی می کند می تواند نقطه تماس ارزشمندی میان فروش و تیم بازاریابی ایجاد کند.

برای شناختن بهتر مشتری به اپلیکیشن های موبایلی رو بیاورید

اگر بتوانید برای شرکت یا برند خود اپلیکیشن موبایلی تهیه کنید این امر باعث می شود درک شما از مشتری ها به طرز شگفت انگیزی بهبود یابد. مشتری هایی که اپلیکیشن شما را دانلود می کنند درواقع درخواست ارتباط با برند شما را می کنند و شما نمی توانید این موضوع را دست کم بگیرید. هنگامی که مشتریان اپلیکیشن شما را باز می کنند، انتظار تجربه ای بهینه و کارآمدی را دارند. در یک چارچوب اخلاقی بازاریابان می توانند اپلیکیشن هایی را طراحی کنند که توانایی جمع آوری محدوده وسیعی از داده ها درباره مشتریان را داشته باشند که این امر نه فقط باعث تبلیغات هدفمند می شود بلکه باعث بهبود تجربه مشتری نیز خواهد شد.

به عنوان مثال رفتارهای مشخصی مانند ورود یا خرید می توانند محتواهایی را به دنبال خود داشته باشند که در حقیقت برای کاربران سودمند است. در بعضی موارد مشتریان علاقه به پاسخ دادن به پرسش هایی درباره خودشان برای بهبود تجربه شخصی شان از اپلیکیشن دارند و بی شک داده ها می توانند در طول زمان به جهت پیشرفت تجربه آن ها از اپلیکیشن جمع آوری شوند هرچند وسوسه جاسوسی از هر اقدام مشتریان هنگامی که موبایل آن ها روشن است ممکن است وجود داشته باشد اما شفافیت، سودمندی و امنیت می توانند کمک کنند تا اعتماد و ارتباطی بلندمدت با مشتری به وجود بیاید.

وحشت زده نشوید

بیش از یک سوم مشتریان از دستیاران دیجیتال بهره می گیرند و نزدیک به 90درصد از آن ها از تجربه شان راضی بوده اند اما 40درصد بیان کرده اند کمی احساس ترس کرده اند از این که فناوری شروع به پیدا کردن و پیش بینی نیازهای آن ها کرده است و هر کسی که به صورت آنلاین خرید کرده باشد می داند که هیچ چیز بدتر از مواجه شدن با تبلیغات نامربوط یا قدیمی نیست.

چالش و همچنین فرصت این است که داده ها به روشی شفاف جمع آوری شوند تا ارزش پیشنهاد برای مشتری واضح شود. به عنوان مثال عبارات «خریده شده» و این تبلیغات مرتبط با من نیست. «هنگامی که بازاریابی مانند یک مزاحم ظاهر شود، رابطه از همان اول محکوم به نابودی است».

مطلب مرتبط: شخصی‌ سازی براساس شرایط و ترجیحات مشتری

واقعیت این است که مانند همه بازاریابی های خوب، شخصی سازی از مشتری شروع و به او ختم می شود. شما باید آن ها را به خوبی بشناسید و در مورد اینکه آیا می توانید کار ارزشمندی انجام دهید اگر تجربه آن ها را شخصی سازی کنید تصمیم بگیرید. همچنین باید به طور جدی ارزش انرژی و هزینه مرتبط با شخصی سازی متناسب با اندازه کسب وکارتان و اهداف تان را در نظر بگیرید. سپس زمان آن فرا رسیده است که آزمون کنید و اینکه چه کاری می تواند جواب بدهد و هزینه را زیر نظر بگیرید.

در انتها، محدوده وسیعی از تاکتیک های شخصی سازی وجود دارند که ارزش در نظر گرفتن آن ها به عنوان استراتژی بازاریابی را دارند و ازآنجایی که امروزه مشتریان توسط سلسله بازاریابی، تبلیغات و اطلاعات دیگر بمباران می شوند نکته مهم این است که در شخصی سازی از مزاحمت بکاهیم و ارزش واقعی را به مشتری ارائه دهیم.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EZGPUigc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه