جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که فناوری خودران تسلا تا پایان سال ۲۰۲۱ به سطح ۵ یعنی بالاترین سطح فناوری خودران خواهد رسید. او ضمن اعلام این ادعای بزرگ گفت که مشتریان نمی توانند تکنولوژی خودرانی که قبلا در یک تسلای دیگر خریده اند را به خودروی جدیدی که در آینده خریداری می کنند، انتقال دهند.

به گزارش زومیت، فناوری خودران تسلا هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و نمی توان عنوان کرد که این سیستم چگونه تا پایان امسال به یک سیستم خودران کامل تبدیل خواهد شد. ماسک همچنین ادعا می کند که این فناوری تحت هر شرایطی بدون نیاز به تعامل انسانی، قادر به رانندگی در هر مکانی خواهد بود.

کلید اصلی رسیدن به این نقطه از پیشرفت، استفاده از فیلم های دوربین و پردازش خودکار فیلم ها توسط سیستم عصبی تسلا است. در حال حاضر تسلا در حال کار بر روی ابرکامپیوتری به نام «Dojo» است که این وظیفه را برعهده دارد. ماسک در ادامه ضمن اعلام این مسئله که دست او برای گرفتن مجوز این فناوری کاملا باز است عنوان کرد که در حال حاضر برای صدور مجوز فناوری خودران با سایر تولیدکنندگان در حال مذاکره است.

علاوه بر این مشخص شد که فناوری خودران تسلا بین رانندگان و خودروها قابل انتقال نیست. یعنی مشتری ‎ای که چند سال پیش ۷ هزار دلار برای این فناوری هزینه کرده، باید ۱۰ هزار دلار دیگر هم برای این فناوری که هنوز به مرحله مصرف عمومی نرسیده، هزینه کند. البته ماسک عنوان کرد که این فناوری طی چند ماه آینده به عنوان اشتراک به مشتریان ارائه خواهد شد.

به جز فناوری خودران، تاخیر تسلا در تولید کامیون های الکتریکی و سایر مدل های آینده به علت محدودیت آنها در تامین باتری است و تسلا از شرکای باتری ‎ساز خود از جمله پاناسونیک و CATL برای افزایش تولید باتری درخواست کمک کرده است.

پیش از این مدیرعامل ویمو از نحوه کارکرد تسلا و فناوری خودران آن انتقاد کرده بود و ایلان ماسک هم به شیوه خود جواب این انتقادها را داد، با این وجود آنطور که مدیرعامل تسلا مدعی است، به نظر می رسد این شرکت فاصله زیادی با فناوری خودران ندارد و به نظر می رسد جنگ فناوری خودران در مرحله مهم و بحرانی خود قرار دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/emihwBo2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه