شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت طلا از اوایل نوامبر سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است که دلیل آن خریدهای بزرگ بانک های مرکزی جهانی، جشن های سال نوی چینی در این ماه و کاهش جزئی دلار آمریکاست.

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصاد آنلاین، در پاسخ به این سوال که آیا طلا می تواند به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۷۵ دلار در هر اونس که در آگوست ۲۰۲۰ ثبت شده بود، برسد یا حتی از آن فراتر رود، تحلیلگران می گویند که بسیاری از عوامل به چگونگی نرخ ارز در سال های آینده و همچنین چگونگی پایان جنگ روسیه و اوکراین و درگیری های متعدد در خاورمیانه در سال جاری بستگی دارد.

قیمت طلا به دنبال رکورد جدید در بازارهای جهانی

خطراتی برای گاوهای نر طلا وجود دارد که در صورت نامشخص ماندن دورنما، می توانند به سرعت موقعیت خود را کاهش دهند. سرمایه گذاران در صندوق های قابل معامله در بورس طلا  ۳۴۶۲ تن از این فلز گرانبها را نگهداری می کنند و زمانی که قیمت نشانه هایی از روند نزولی نشان می دهد، متزلزل می شوند. به عنوان مثال، زمانی که قیمت طلا در ماه های سپتامبر و اکتبر سال گذشته کاهش نسبی داشت.

علیرغم این نگرانی ها، تحلیلگران و معامله گران انتظار کاهش عمده قیمت در سال ۲۰۲۳ را ندارند. در واقع، آنها پیش بینی می کنند که افزایش تورم و کاهش نرخ بهره در طول رکود جهانی می تواند دلار آمریکا را تضعیف کند و قیمت طلا را افزایش دهد.

سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات گرانبها می گوید: ما انتظار داریم دلار آمریکا بیشتر تضعیف شود و بازده اوراق قرضه کاهش یابد. بانک های مرکزی از کاهش قیمت ها استفاده کردند و در سه ماهه سوم سال گذشته ۴۰۰ تن طلا خریداری کردند. کل خریدها از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ به ۷۵۴ تن رسید که بالاترین میزان توسط بانک های مرکزی در یک سال تقویمی از سال ۱۹۶۷ است.

بر اساس گزارش تایمز و بر اساس آخرین آمار، خریداران اصلی طلا در سال گذشته روسیه، چین، هند، ترکیه، ازبکستان و قزاقستان بوده اند. چین در سال ۲۰۲۲ به طور پیوسته خرید کرد و دارایی های رسمی خود را به ۲۰۱۰ تن افزایش داد. پل وونگ، استراتژیست بازار گفت: طلا ممکن است برای کشورهای همسو با چین جذاب تر از دلار آمریکا شود. او گفت که تبدیل یوان به طلا به آنها کمک می کند تا از خطرات تحریم های غرب جلوگیری کنند.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wq1vA2jW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه