پنجشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Thu, 17 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

6 اصل بلاگینگ

1 هفته پیش ( 1400/3/16 )
نویسنده : الیزابت رایدر   مترجم : امیر آل علی  

بلاگینگ (وبلاگ نویسی) به تولید محتوا در سایت اشاره دارد. در این رابطه اقدامی در زمینه فروش مستقیم انجام نمی شود، با این حال کسب آگاهی، خود زمینه ساز فروش است. به همین خاطر نیز اکثر سایت ها بخشی برای وبلاگ ها و مقالات خود در نظر می گیرند. در این رابطه اگر افراد به صورت ویدئویی اقدام به تولید محتوا نمایند به آن ولاگ گفته می شود که شباهت زیادی را به موضوع بحث ما دارد. در این راستا اگرچه توجه زیادی به جذب مخاطبان جدید می شود، با این حال نکته مهمتر این است که چگونه می توان افراد را به بازدید مجدد ترغیب نمود. در این راستا شش اصل اولیه انتخاب شده است که به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

6 اصل بلاگینگ

1-علاقه مخاطبان هدف خود را بشناسید 

در ابتدا شما باید فهرستی از موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید که لازم است تا بر روی آنها تولید محتوای درست انجام شود. در مرحله بعد توصیه می شود که اولویت بندی داشته باشید و بسترهای اشتراک گذاری را مشخص نمایید. درواقع از محتواها حتی در شبکه های اجتماعی نیز می توان استفاده کرد. فراموش نکنید که فهرستی از سایت هایی را پیدا کنید که می توانند بازنشر محتواهای شما را انجام دهند. این امر باعث می شود تا محتوای شما به مراتب بیشتر از حد تصور دیده شود. برای شناخت علایق مخاطبان هدف، انواع نرم افزارها وجود دارد که توصیه می شود از آنها استفاده کنید. 

مطلب مرتبط: چند توصیه به ولاگرها

2-به زبان جامعه هدف تولید محتوا داشته باشید 

این امر اگرچه تصوری رایج است که باید به زبانی خاص تولید محتوا را انجام داد که معمولا بسیار رسمی است، با این حال واقعیت این است که شما باید کاملا عکس رفتار کنید. درواقع هر جامعه یک زبان محاوره خاص دارد که برای ارتباط برقرار کردن لازم است تا به آن پایبند باشید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که شما در حال ایجاد یک مقاله علمی نیستید و جامعه هدف شما مردمان عادی هستند. در این رابطه شما در کنار تلاش برای بهبود متن، لازم است تا به جذابیت بیشتر کار خود نیز توجه داشته باشید. این امر به معنای استفاده از عکس ‎ها و فیلم های حرفه ای و مرتبط در کنار بهبود جذابیت بصری سایت، اشاره دارد. حتی دسته بندی درست و کامل نیز می تواند کاملا تاثیرگذار باشد. 

3-از هر پست انتظار منطقی داشته باشید 

این امر یک واقعیت است که مخاطب امروز پایین ترین حد حوصله را دارد. در این راستا ضروری است که از هر پست خود انتظارات منطقی را داشته باشید. درواقع بمباران کردن مخاطب با انواع اطلاعات و مواجهه با یک پست چند هزار کلمه ای، بدون شک احتمال مطالعه آن را به شدت کاهش می دهد. به همین خاطر شما باید توانایی سریالی کردن موضوعات را داشته باشید. به صورت کلی، محتواهای 500 کلمه ای، با بالاترین میزان استقبال ها همراه است. در این راستا فراموش نکنید که محتوای شما باید ارزش اشتراک گذاری بالایی را داشته باشد. درواقع رعایت اصل اختصار نباید باعث شود که از ارزش آن کاسته شود. برای مثال اگر یک موضوع را به سه قسمت تقسیم کرده اید، بخش اول نباید تنها شامل مقدمه باشد. برای مثال ممکن است موضوعی تحت عنوان 9 راهکار استفاده بهتر از یک محصول را بخواهید به سه قسمت تقسیم کنید. روش درست این است که در بخش اول یک مقدمه در کنار دو سه مورد، در بخش دوم خلاصه ای از محتوای قبل به همراه سه مورد دیگر و در آخر موضوعات پایانی همراه با جمع بندی ذکر شود. این نکته را نیز فراموش نکنید که تولید محتوا امری زمانبر بوده و به همین خاطر شما به تیمی حرفه ای در این زمینه نیاز خواهید داشت. در این راستا از ترجمه بهترین محتواهای خارجی نیز غافل نشوید. 

4-امکان شخصی سازی داشته باشید 

سایت شما باید هوش مصنوعی داشته باشد تا علایق مخاطبان را براساس جست و جوهای آنها شناسایی کند. برای مثال اگر فردی صرفا مقالات مرتبط با یک موضوع خاص را مطالعه کرده است تحت این شرایط لازم است که در بدو ورود، جدیدترین مقالات مرتبط با موضوع مورد علاقه، نمایش داده شود. درواقع شما باید تلاش کنید که تا حد امکان در زمان افراد صرفه جویی نمایید. در این زمینه سرعت سایت نیز بسیار مهم بوده و لازم است تا همواره در تلاش برای بهبود باشید. مطالعه مداوم موضوعاتی نظیر نحوه ایجاد تیتر و اصول سئو، کمک خواهد کرد تا رشد بسیار خوبی را داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که مخاطب امروز، با گزینه های متنوعی مواجه است. به همین خاطر شما باید همواره بهتر شوید. در این رابطه تکمیل مداوم موضوعات هم بسیار مهم است. درواقع پس از عمیق شدن بر یک موضوع و کسب جایگاه موردنیاز، ضروری است تا به فکر حوزه های مرتبط دیگر هم باشید. درواقع هر مخاطبی تمایل دارد که در سایتی حضور داشته باشد که جامع تر محسوب می شود تا به خوبی تامین نیاز صورت گیرد. 

5-تداوم داشته باشید 

از دیگر اقداماتی که باید انجام دهید این است که در کار خود تداوم لازم را داشته باشید. این امر به معنای آن است که اگر هر روز حداقل یک محتوا را منتشر می کنید، این موضوع برای همیشه رعایت شود. علت این امر نیز به این خاطر است که امکان هماهنگ شدن افراد با شما به وجود می آید. در کنار این موضوع نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که به روز رسانی مداوم محتواها، از نظر سئو نیز بسیار مهم بوده و باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن بالاتری را داشته باشید. در این راستا استانداردهای جهانی بیانگر آن است که شما حداقل یک محتوا در هر روز باید منتشر نمایید. با این حال جذابیت حوزه ها با یکدیگر متفاوت بوده و در این رابطه بهترین اقدام این است که نگاهی به عملکرد رقبای خود داشته باشید.

مطلب مرتبط:  چگونه وبلاگی محبوب داشته باشیم

6-پیگیری های لازم را انجام دهید

پس از آنکه محتوای شما به اشتراک گذاشته شد، لازم است تا به صورت مداوم آمارها را بررسی کرده و پاسخگوی نظرات باشید. برای این امر که افراد تمایل بیشتری برای نظر دادن داشته باشند، بهتر است که محتوای خود را با یک پرسش به پایان برسانید. در کنار این موضوع نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه داشته باشید، استفاده از علایق مخاطبان است. برای مثال ممکن است برخی از افراد تمایل داشته باشند که تولید محتوا داشته باشند که این امر بخشی از نیاز شما را هم برطرف خواهد کرد. درواقع این امر که مخاطب صرفا بازدیدکننده باشد، خود پس از مدتی تکراری خواهد شد. در این راستا اگرچه بسیار مهم است که سبک کاری خاص خود را داشته باشید، با این حال از امتحان کردن اقدامات جدید نیز غافل نشوید. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h3dPotDs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه