سه شنبه, 07 شهریور 1396 - 14:58

منابع انسانی، مهم ترین دارایی یک کسب وکار است، بنابراین باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد. این روزها افراد بسیاری با تحصیلات تکمیلی به دنبال یک کار خوب هستند. از طرف دیگر، کسب وکارها نیز به دنبال استخدام نیروی انسانی مناسب خود هستند و اگر موقعیت شغلی آنها مناسب باشد، احتمالا با صدها رزومه مواجه شوند.

در ادامه به نقل از سایت ibazaryabi چند مورد را که به هنگام استخدام نیروی انسانی باید در نظر گرفته شود می خوانید.

دقیقا هدف خود از استخدام نیروی انسانی جدید را بدانید

قبل از اینکه به استخدام نیروی جدید اقدام کنید، بهتر است یک بار تمامی فرآیندهای سیستم را مرور کنید و ببینید آیا واقعا به نفر یا نفرات جدیدی نیاز دارید یا نه؟ همچنین به سوالات زیر پاسخ دهید.

- چرا به نفر جدید نیاز داریم؟

- نفری که استخدام خواهد شد، دقیقا چه کارهایی انجام خواهد داد؟

- چه مهارت هایی برای این کارها نیاز است؟

- نفر جدید با کدوم گروه ها بیشتر در ارتباط خواهد بود؟

پس از اینکه به این سوالات جواب دادید، راحت تر می توانید نیروی مناسب را پیدا کنید.

تبلیغاتی طراحی کنید که بهترین افراد جذب آن شوند

فرآیند استخدام بهترین افراد، دقیقا مشابه فرآیند فروش است. شرکت شما محصول است و کارکنانی که می خواهید جذب کنید، مشتریان آینده شما هستند.

بسیاری از کسب وکارها رزومه ها را جمع آوری می کنند و شروع به فیلتر کردن افراد با اشتباهات کوچک می کنند، اما به نظر من کار اصلی شما قبل از دریافت رزومه هاست.

شما باید جلوه خوبی از خود به نمایش بگذارید تا افراد بهتری تقاضای همکاری با شما را داشته باشند. یکی از این کارها می تواند طراحی سایت خوب باشد؛ قرار دادن توصیفات بسیار قدرتمند از مشتریان خوب و همچنین تبلیغات در کانال های مناسب و مربوطه.

شخصیت فرد مهم تر از مهارت های اوست

بسیاری از افراد معتقدند که در محل کار، شما فقط با مهارت های افراد کار دارید، اما بسیاری از مشهورترین کارآفرینان جهان معتقدند توجه به شخصیت افراد مهم تر از مهارت های آنهاست.

سیمون سینک می گوید: شخصیت را استخدام کنید، مهارت آموختنی است.

بنابراین شما می توانید از تست های روان شناسی مختلف استفاده کنید تا بهترین افراد را شناسایی کنید.

شما می توانید با اندکی جست وجو به استانداردترین سوالات استخدامی شخصیت شناسی دست پیدا کنید.

از قانون «دو اشتباه» استفاده کنید

این قانون یکی از محبوب ترین قانون های استخدامی است که اغلب مورد پسند مدیران روابط عمومی قرار دارد. این اصل می گوید اگر شما در حال مطالعه رزومه ای هستید، درصورت مشاهده دو اشتباه آن را کنار بگذارید.

براساس این اصل، وجود یک اشتباه امکان پذیر است، چون ما انسان هستیم و احتمال خطا وجود دارد، اما اگر دومین خطا را نیز مرتکب شدیم، به این معناست که ما آدم کم دقتی هستیم یا آن کار به اندازه کافی برای ما پراهمیت نبود.

موانعی طراحی کنید تا از طریق آن افراد را با هم مقایسه کنید

هنگام استخدام نباید تنها به گفته هایی که در رزومه آورده می شود، اعتماد کنید؛ بهتر است بعد از چک کردن رزومه ها، تعدادی از افراد را برای مصاحبه انتخاب کنید و از آنها سوالاتی را بپرسید و نسبت به آنچه در رزومه آورده شده است، مطمئن شوید.

به عنوان مثال، اگر شما می خواهید یک نیروی تولید محتوا استخدام کنید، باید مطمئن شوید که او توانایی این کار را خواهد داشت.

بنابراین از هر چند نفری که برای مصاحبه دعوت کرده اید بخواهید یک سوال مشترک مرتبط با این شغل را انجام دهند.

به عنوان مثال، شما می توانید از آنها بخواهید در مورد چیزی که هیچ وقت دوست ندارند توضیح دهند.

مطمئنا این سوال علاوه بر مهارت های آنها، شخصیت شان را نیز آشکار خواهد کرد.

شور و شوق مهم تر از هر چیزی است

اگر فردی شوق بسیار زیادی برای کار داشت، حتما او را استخدام کنید. شور و شوق او می تواند منجر به کار خوب او شود، بنابراین بعد از اینکه از مهارت و شخصیت فرد مطمئن شدید، ببینید آیا اصلا این فرد شوق درونی برای انجام این کار را دارد.

اگر به خاطر پول به سمت این شغل آمده، مطمئنا با اندکی پول بیشتر شغل خود را تغییر خواهد داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید