پنجشنبه, ۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Thu, 27 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

این امر که برند محبوب مخاطب باشید، امری است که خود به خود شکل نخواهد گرفت. به همین خاطر نیز شما به اقداماتی نیاز خواهید داشت، با این حل عدم آگاهی در این زمینه، باعث شده است تا شاهد اقداماتی باشیم، که عملا نتیجه خاصی را به همراه ندارد. فراموش نکنید که شما باید به هزینه فرصت توجه داشته باشید. درواقع با پرداختن به یک اقدام، شانس انجام گزینه های دیگر را از دست خواهید داد.

به همین خاطر نیز ضروری است تا بهترین ها را مورد توجه خود قرار دهید. اگرچه مخاطبان هر شرکتی ممکن است تفاوت هایی را با یکدیگر داشته باشند و در این رابطه ارائه راهکارهای کلی، چندان سودمند به نظر نرسد، با این حال توجه داشته باشید که برخی از موارد، اصولی مشترک محسوب شده و رعایت آنها در هر شرایطی، نتیجه لازم را به همراه خواهد داشت. در همین راستا و در ادامه به بررسی 9 مورد منتخب خواهیم پرداخت.

برند محبوب مشتریان

1-بر روی مشکلات تمرکز کنید

این امر که قبل از شکایت مشتریان، برای رفع نواقص اقدام کنید، خود از جمله مواردی است که حرفه ای بودن شما در کار و توجه به مخاطبان را اثبات خواهد کرد. در این رابطه فراموش نکنید که همواره احتمال دارد که عدم توجه به موارد کوچک، خود زمینه ساز بروز مشکلات بزرگ خواهد شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا اولویت اول شما پیشگیری از وقوع هرگونه مشکلی باشد، با این حال در صورتی که موردی پیش آمد، اقدام سریع شما را نیاز خواهد داشت. در آخر این امر که مخاطب با هیچ مشکلی مواجه نباشد، خود دلیلی را برای محبوب نبودن شما باقی نخواهد گذاشت.

مطلب مرتبط: اعتماد به برند بیشتر از محبوبیت اهمیت دارد

2-افراد علاقه مند به حوزه کاری خود را بیابید

این دسته، آماده ترین افراد برای تبدیل شدن به مشتریان شما هستند. درواقع شما به افرادی علاقه مند نیاز دارید تا به طرفداران همیشگی شما تبدیل شوند. به همین خاطر در امر مشتری یابی، لازم است تا در ابتدا آنها را مورد توجه قرار دهید، با این حال ارتباط شما باید بیش از یک رابطه اقتصادی باشد. در غیر این صورت انگیزه فعالیت آنها در درازمدت، کاملا کمرنگ خواهد شد.

3-تنها به داده های واقعی اکتفا کنید

بسیاری از برندها تنها با تکیه بر یک فرضیه جلو می روند. بدون شک این امر به بهترین اقدامات ممکن منجر نخواهد شد. به همین خاطر نیز شما باید یک پایگاه داده کارآمد را داشته باشید تا با تحلیل آنها، به بهترین اقدامات ممکن دست پیدا کنید. فراموش نکنید که شناسایی سریع نیاز افراد، تنها از طریق همین اقدام، میسر خواهد بود. درنهایت این اقدام شانس شما را برای پیش بینی نیز افزایش خواهد داد.

4-به قدری جذاب باشید که افراد شروع کننده مکالمه با شما باشند

از جمله استراتژی های نادرست این است که افراد پیام های متعددی را برای معرفی خود و شروع یک گفت وگو، به افراد مختلف ارسال می کنند. بدون شک این امر زمینه نارضایتی بسیاری را به همراه خواهد داشت، با این حال در صورتی که وقت و هزینه خود را برای جذاب تر کردن اقدامات خود اختصاص دهید، روندی کاملا برعکس اتفاق خواهد افتاد. به همین خاطر نیز لازم است تا شما شروع کننده یک مکالمه نباشید. با این حال این امر به معنای عدم پاسخگویی و یا عملکرد با تاخیر در این زمینه نبوده و لازم است تا پاسخگویی به موقعی را داشته باشید. لحن دوستانه و صمیمی شما نیز از دیگر مواردی است که منجر به افزایش حس رضایتمندی افراد خواهد شد.

5-یک تجربه شگفت انگیز و ماندگار را ایجاد کنید

در ابتدا لازم است تا عملکرد سایر برندها را مورد بررسی قرار داده و به دنبال پیدا کردن ضعف های آنها باشید. این امر باعث خواهد شد تا با رفع آنها، به گزینه مناسب -تری برای مشتریان رقبای خود تبدیل شوید. همچنین استفاده از مشاوران باتجربه نیز در این رابطه تاثیرگذار خواهد بود، با این حال یک راهکار سریع و کاملا سودمند نیز وجود دارد. درواقع شما با ایجاد یک تجربه متفاوت، می توانید به سرعت به انتخاب اول افراد تبدیل شوید. با این حال در رابطه با چگونگی این امر، لازم است تا با توجه به شرایط و امکانات خود اقدام کنید. برای مثال برخی از برندها، یک برنده کاملا تصادفی را انتخاب می کنند. بدون شک این خبر در بین اطرافیان فرد برنده نیز پخش خواهد شد. به همین خاطر نباید از هدیه دادن های هرچند کوچک، غافل شوید.

6-بازخوردها را جدی بگیرید

شما باید تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشید. همچنین این امر که به موارد مثبت و منفی پاسخ دهید، اقدامی بسیار مهم خواهد بود، با این حال نباید خود را با مخاطب، درگیر کنید. همچنین این امر که از نظرات افراد برای بهبود خود استفاده کرده و آن را در معرض نمایش قرار دهید، خود به افزایش محبوبیت شما کمک بسیاری را خواهد کرد. درنهایت فراموش نکنید که هر برندی ممکن است دچار اشتباهاتی شود. با این حال نوع واکنش شما به آن، مرز میان موفقیت و شکست را مشخص خواهد کرد. درواقع شما باید برندی کاملا منعطف باشید تا امکان هرگونه تغییری فراهم باشد.

7-واکنشی سریع داشته باشید

شما باید نسبت به هر اتفاقی، واکنشی سریع داشته باشید، برای مثال ممکن است یک کاربر، در رابطه با شما مطلبی مفید را نوشته باشد، این امر باید با واکنش و بازنشر سریع شما همراه باشد. این امر در تمامی بخش های دیگر نظیر پشتیبانی نیز باید رعایت شود. در غیر این صورت شانس محبوب شدن خود را کاهش خواهید داد. درواقع امروزه هیچ چیز به اندازه زمان ارزش ندارد. به همین خاطر باید نسبت به زمان مشتریان خود توجه کافی را داشته باشید.

8-با مخاطبان خود در رابطه با اقدامات آتی صحبت کنید

شما باید مزیت هایی را برای مشتریان باسابقه خود ایجاد کنید که هر فردی تمایل داشته باشد که در این دسته قرار گیرد. برای مثال این امر که در تصمیم گیری های آینده خود، نظر آنها را جویا شوید، خود از جمله این موارد محسوب می شود. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارید، می توانید طرح مورد نظر آنها را جویا شوید. برای تحریک شدن بهتر افراد برای انجام این اقدام، شما باید جوایزی را به طرح های برتر اختصاص دهید. بدون شک دانستن موارد مورد علاقه افرادی که حتما مشتری محصول جدید شما نیز خواهند بود، خود به افزایش استقبال از آن منجر خواهد شد، با این حال نباید اقدام شما به نحوی باشد که افراد از مدت ها قبل بتوانند محصول بعدی شما را حدس بزنند. به همین خاطر همواره یک سورپرایز جدید را برای آنها داشته باشید. با این حال این امر تنها یک اقدام ساده برای ایجاد تفاوت میان مشتریان باسابقه با افراد جدید است. به همین خاطر ابدا نباید خود را به این سطح محدود کنید.

مطلب مرتبط:روش‌ هایی برای ساخت اعتبار، اعتماد و شخصیت برند

9-مشتریان را هیجان زده کنید

بسیاری از برندها در نمایندگی های فروش خود با مشتریان شوخی های جذابی را می-کنند. فراموش نکنید که یک اتفاق خاص، تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند. درواقع شما باید به دنبال اقداماتی متنوع برای شاد کردن آنها باشید. بدون شک لبخند مشتری، نباید تنها به علت رضایت آنها از محصولات باشد. در نهایت این امر که برای جوایز، رویاهای افراد را مورد توجه قرار دهید، بدون شک جذابیت به مراتب بالاتری را به همراه خواهد داشت. این امر به سادگی از طریق یک پرسش ساده، قابل دستیابی خواهد بود. برای مثال در صورتی که یک مشتری شما رویای سفر به کشوری را دارد، بدون شک هیچ جایزه ای به اندازه آن؛ تاثیرگذار نخواهد بود. به همین خاطر لازم است تا تمامی اقدامات شما با توجه به مشتریان انجام شود.

منبع : businesscollective
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8HIFYL4J
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه