اگر شما به دنبال جلب نظر کارمندان نسل جوان برای همکاری و فعالیت در شرکت تان هستید، باید خواسته ها و انتظارات آنها را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار دهید. این امر برای ساماندهی یک همکاری مناسب و حرفه ای ضروری خواهد بود. بسیاری از کسب و کارها در عمل تفاوتی میان همکاری با کارمندان نسل جوان و دیگر نسل ها قائل نیستند. این امر شاید در نگاه نخست ایراد خاصی نداشته باشد، اما در بلندمدت شانس شما برای تعامل با آنها را به شدت کاهش خواهد داد.
افزایش جمعیت کارمندان نسل جوان در حوزه های مختلف کاری زنگ خطری برای تمام برندها محسوب می شود. بر این اساس شما باید برای جلب نظر این نسل برای همکاری با برندتان نکات مختلفی را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید حتی یک کارمند نیز از میان این نسل نسبت به همکاری با کسب و کار شما تمایل نشان ندهند.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهم ترین انتظارات کارمندان نسل جوان در رابطه با همکاری با کسب و کارهای مختلف است. در ادامه برخی از مهم ترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: کارمندان باید چه مهارت هایی برای استخدام در شرکت ها داشته باشند؟
فرصت ارتقای شغلی مشخص
کارمندان نسل جوان بیش از هر نکته دیگری به ارتقای شغلی فکر می کنند. اگر شما توانایی سازماندهی فرصت های ارتقای شغلی برای آنها را نداشته باشید، شانس تان برای جلب نظر آنها به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. این امر شما را بدل به برندی می کند که هیچ کارمند جوانی حتی حاضر به شرکت در جلسه های استخدامی اش هم نخواهد بود.
اگر شما از همان ابتدای شروع به همکاری با کارمندان جوان نحوه ارتقای شغلی شان را توضیح دهید، انگیزه آنها برای فعالیت بهتر افزایش پیدا خواهد کرد. این امر به شما برای بهبود وضعیت برندتان کمک می کند. توصیه ما در این بخش ترسیم چشم اندازی دقیق برای کارمندان نسل جوان برای دستیابی به موقعیت های مدیریتی در شرکت تان است. البته این امر باید در بلندمدت محقق شود، در غیر این صورت انگیزه بی دلیلی در کارمندان تان ایجاد خواهید کرد.
برنامه ریزی مالی
کسب و کارهایی که یک برنامه مالی دقیق داشته باشند، بهترین شکل ممکن فرصت جلب نظر مخاطب هدف شان را پیدا می کنند. این امر شامل کارمندان نسل جوان نیز می شود. به هر حال کمتر کسی تمایل به کار کردن در شرکتی که هیچ آینده ای ندارد، نشان خواهد داد. بنابراین شما باید در همان ابتدای کارتان به کارمندان تان نسبت به برنامه ریزی مالی و توسعه کسب و کار اطمینان دهید، در غیر این صورت فرصتی برای جلب نظرشان برای همکاری نخواهید داشت.
برنامه ریزی مالی در حوزه کسب و کار اغلب اوقات از سوی کارآفرینان مورد بی توجهی قرار می گیرد. این امر به دلیل تلاش برای ساماندهی کسب و کار در لحظه است. اگر شما در این میان توجه ویژه ای به وضعیت مالی کسب و کارتان داشته باشید، در مقایسه با رقبای تان گزینه ای بهینه برای کارمندان نسل جوان خواهید بود.
ایجاد احساس کار تیمی
کارمندان نسل جوان به دنبال همکاری با شرکتی هستند که احساس تعلق به یک سازمان بزرگ و منسجم را در آنها ایجاد کند. این امر به آنها امکان احساس تعلق به یک کسب و کار را می دهد. همچنین انگیزه شان برای همکاری بلندمدت با کسب و کارها نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.
اگر شما امکان ایجاد احساس کار تیمی و تعلق به یک سازمان منسجم را داشته باشید، به سادگی هرچه تمام تر کارمندان جذب شما خواهند شد. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به جذب این دسته از کارمندان و همکاری بلندمدت با آنها نخواهد بود.
ساعت کاری انعطاف پذیر
نسل جوان بیش از هر نکته دیگری به خاطر ساعت های غیرمنظم خواب و فعالیت روزانه شناخته می شود. با این حساب شما باید برنامه ای انعطاف پذیر برای ساعت های کاری آنها داشته باشید. این امر موجب افزایش تمایل این دسته از کارمندان برای همکاری با شما خواهد شد. همچنین کیفیت کاری این دسته از کارمندان نیز با چنین برنامه کاری به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.
مطلب مرتبط: کارمندان و چالش آینده شغلی
بدون تردید ساعت های کار انعطاف پذیر شما نباید برنامه کلی کسب و کارتان را با مشکل رو به رو سازد. نکته مهم در این میان ایجاد تعادل در زمان کار منعطف کارمندان و همچنین تلاش برای پیشبرد برنامه های برند به طور مناسب است.