پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

حضور فعال در شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری مهم است. اینستاگرام به عنوان یکی از مشهورترین شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر شهرت بسیار زیادی به کسب کرده است. همین امر توجه بسیاری از برندها به بازاریابی در اینستاگرام را افزایش داده است. اگرچه برخی از رقبای تازه نظیر اسنپ چت و تیک تاک در طول سال های اخیر ظهور کرده اند، اما هنوز هم اینستاگرام در موقعیت بسیار بهتری در مقایسه با آنها قرار دارد. اینستاگرام در طول یک سال اخیر آپدیت های بسیار زیادی منتشر کرده است. یکی از آپدیت های کاربردی در این میان سرویس ریلز است. این سرویس برای بارگذاری انحصاری ویدئوهای کوتاه همراه با موسیقی متن منتشر شده است. این امر با هدف رقابت هرچه بهتر اینستاگرام با دیگر پلتفرم ها نظیر تیک تاک صورت گرفته است. کسب و کارهای کوچک همیشه امکان استفاده از شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کارشان را دارند. این امر با رونمایی از آپدیت های تازه اینستاگرام اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. 

بسیاری از بازاریاب ها تمایل به حضور فعال در تیک تاک دارند. این امر با توجه به آپدیت اخیر اینستاگرام سطح رقابت میان این پلتفرم و تیک تاک را وارد عرصه تازه ای کرده است. استفاده از ایده های جذاب و تاثیرگذاری بر روی تعامل با مخاطب هدف یکی از مهمترین نکات برای بازاریابی در بخش ریلز محسوب می شود. در ادامه برخی از ایده های خلاقانه در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. یکی از اشتباهات رایج در میان بازاریاب ها تلاش برای بازاریابی در بخش ریلز درست مانند سایر بخش های اینستاگرام است. این امر موجب بروز برخی از مشکلات اساسی در فرآیند بازاریابی برند می شود. 

بازاریابی و توسعه کسب و کارهای کوچک با سرویس ریلز اینستاگرام

بازنشر ریلزها در صفحه اصلی برای جذب تعامل 

اینستاگرام در بخش ریلز موقعیت مناسبی در اختیار برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فراهم می کند. نکته مهم در این میان فراهم سازی شرایطی به منظور مشاهده محتوای تولیدی برندمان از سوی کاربران است. بخش ریلز هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد بنابراین عدم تمایل کاربران برای مراجعه به تب آن در اینستاگرام طبیعی خواهد بود. یکی از ایده های مناسب در این میان بازنشر محتوای تولیدی برند در قالب ریلز در صفحه اصلی برند است. 

مطلب مرتبط: توصیه های بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف

اگر ویدئوهای بخش ریلز یک برند دارای کیفیت بالایی باشد، اینستاگرام به طور خودکار آنها را به کاربران توصیه خواهد کرد. این امر به معنای جلب نظر کاربران و تعامل بیشتر بدون نیاز به صرف هزینه بالاتر خواهد بود. بسیاری از برندها برای جلب نظر کاربران در بخش ریلز هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شوند. این امر با توجه به وضعیت کنونی بخش ریلز در استراتژی اینستاگرام برای توسعه سریع‎اش به سود کسب و کارها خواهد بود. 

تولید ویدئوهای آموزشی کوتاه

آموزش برخی از نکات در حوزه کسب و کار مزیت های زیادی برای جلب نظر کاربران دارد. یکی از نکات مهم در این راستا توجه به محدودیت زمانی در بخش ریلز است. کاربران به طور معمول توجه زیادی به محتوای طولانی نشان نمی دهند بنابراین برندها باید در تلاش برای فشرده‎سازی محتوای بازاریابی شان باشند. بخش ریلز یکی از بهترین ابزارها برای تحقق این هدف محسوب می شود. 

امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی فقط به دنبال محتوای سرگرم کننده نیستند. یادگیری برخی از نکات یا در حالت دیگر، تلاش برای رفع مشکلات نیز برای کاربران مهم است. درست به همین خاطر تولید محتوای بازاریابی آموزشی ایده جذابی خواهد بود. اگر کسب و کار شما تا به حال چنین ویدئوهایی را تولید نکرده است، باید ابتدا برخی از ویدئوهای مشهور در این راستا را مورد ارزیابی قرار دهید. 

استفاده از ریلز برای نمایش پشت صحنه کسب و کار

نمایش پشت صحنه کسب و کار برای بسیاری از کاربران جذابیت زیادی دارد. کسب و کارها باید از این تمایل کاربران برای افزایش میزان تعامل میان مخاطب هدف استفاده نمایند. اغلب اوقات شرایط عادی خط تولید یا پشت صحنه کسب و کار برای کاربران جذابیتی ندارد بنابراین باید بخش های جذاب آن را در معرض دید کاربران قرار دهیم. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران نخواهیم داشت. 

اگر کسب و کار شما در زمینه تولید شیرینی و تنقلات فعالیت دارد، یکی از ایده های جذاب نمایش فرآیند تهیه مواد اولیه تا ارسال محصولات به بازار است. بدون تردید این امر باید در قالب ویدئوهای کوتاه دنبال شود. در غیر این صورت با بخش ریلز سازگاری لازم را نخواهد داشت. 

کاربران همیشه تمایل به آگاهی بیشتر از کسب و کارها دارند. این امر نکته عجیبی نیست. اگر کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به مشاهده پشت صحنه کسب و کارتان تمایل نشان می دهند، این امر نشانه مثبتی از وضعیت محبوبیت برندمان خواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش برای حفظ این موقعیت با تلاش برای تولید ویدئوهای جذاب از پشت صحنه برند است. 

پاسخ به پرسش های رایج کاربران

فعالیت در عرصه کسب و کار همیشه همراه با پرسش های گوناگون از سوی مشتریان است بنابراین برندها باید آمادگی لازم برای پاسخگویی به پرسش های مختلف کاربران را داشته باشند. برخی از کسب و کارها در این میان اقدام به انتشار یک فایل یا ویدئوی ثابت برای پاسخ به پرسش های پرکاربرد کاربران می کنند. این امر اگرچه تاثیرگذاری بالایی به همراه دارد، اما راهکاری برای پرسش های تازه کاربران نخواهد بود. کسب و کارها هر چند وقت یک بار باید ویدئوهایی برای پاسخ به پرسش های تازه کاربران طرح کنند. 

ویدئوهای کوتاه در بخش ریلز باید بر روی یک پرسش و ارائه پاسخی سریع متمرکز باشد. در غیر این صورت کمبود زمان موجب به سختی افتادن تیم بازاریابی می شود. اگر پرسش های تازه کاربران زیاد است، باید آنها را در ویدئوهای متعدد ریلز منتشر نماییم. این امر امکان تعامل مناسب با کاربران برای برندها را فراهم می کند. 

نمایش محصولات تازه و نحوه کار با آنها

نمایش محصولات تازه برای کاربران مزیت اصلی شبکه های اجتماعی است. بسیاری از کاربران تمایل به آگاهی از محصولات تازه در بازار دارند بنابراین برندها باید به بهترین شکل ممکن این نکته را مدنظر قرار دهند. اغلب اوقات رونمایی از محصولات تازه در قالب مراسم های ویژه پیگیری می شود. استفاده از بخش ریلز نیازمند توجه به محدودیت زمان است. رونمایی از یک محصول باید به صورت کوتاه در بخش ریلز دنبال شود. این امر امکان ترغیب کاربران برای مراجعه به پست های برند را به همراه دارد. همچنین امکان انتقال ترافیک به سایت رسمی برند برای مطالعه دقیق اطلاعات مربوط به محصولات را نیز به همراه خواهد داشت. 

برخی از مشتریان در مورد نحوه کار با محصولات جدید پرسش های زیادی را مطرح می کنند. مهمترین نکته در این میان توجه به پاسخگویی دقیق و کوتاه دغدعه های کاربران است. این امر موجب تاثیرگذاری مناسب بر روی کاربران خواهد شد. 

مطلب مرتبط: چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم

نمایش ارزش ها و شخصیت برند

شمار بالایی از محتوای بازاریابی در بخش ریلز ماهیت سرگرم کننده و خنده دار دارند. این امر باید در فعالیت تمام برندها مدنظر قرار گیرد. یکی از ایده های مناسب در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین محتوایی است. سرگرم ساختن مخاطب هدف شاید در نگاه نخست کار ساده ای باشد، اما در عمل نیازمند استفاده از ترندهای برتر و موردپسند آنهاست. بنابراین باید دقت نظر زیادی در این راستا به خرج دهیم. 

نمایش شخصیت برند در خلال ویدئوهای سرگرم کننده ایده جذابی است. این امر موجب آشنایی هرچه بهتر کاربران با ویژگی های برند و همچنین تفاوت هایش با دیگر کسب و کارها می شود. 

شبکه های اجتماعی همچنان مهمترین ابزار برای توسعه کسب و کارهای کوچک محسوب می شود. استفاده از اینستاگرام و بخش ریلز به منظور معرفی کسب و کار به مخاطب هدف مزیت استفاده از فناوری های تازه و تاثیرپذیری بهتر مشتریان را به همراه خواهد داشت. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Jm8ekRHL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه