پنجشنبه, ۲۰ مرداد(۵) ۱۴۰۱ / Thu, 11 Aug(8) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی محتوایی برای بیش از یک دهه گزینه مورد علاقه تمام کسب و کارها بوده است. این امر سطح بالایی از رقابت در میان برندهای مختلف را به همراه داشته است. اکنون اگر یک کسب و کار در تلاش برای بازاریابی محتوایی باشد، رقبای بسیار زیادی را خواهد داشت. همین امر فعالیت منحصربه فرد در عرصه بازاریابی را ضروری می سازد. اکنون شهرت روزافزون بازاریابی محتوایی بدل به مهمترین نقطه ضعف اش شده است. شمار بالایی از محتوای تولیدی براساس این الگو دارای کیفیت لازم نیست. درست به همین خاطر دیگر تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت. این امر برداشت کلی کاربران نسبت به عرصه بازاریابی محتوایی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است بنابراین برندها مسیر بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این راستا پیش روی دارند. 

براساس گزارش موسسه Growth Badger، امروزه نزدیک به 600 میلیون وبلاگ و 1.7 میلیارد سایت تجاری در سراسر دنیا فعالیت دارد. این امر تولید محتوا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بدل به چالشی بزرگ می کند. رعایت برخی از نکات در این راستا برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف ضروری است. 

بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز

مسیرهای موفقیت در بازاریابی محتوایی

کسب و کار شما در تلاش برای موفقیت در بازاریابی محتوایی سه مسیر عمده پیش روی دارد:

•    صرف هزینه برای موفقیت در عرصه بازاریابی یکی از ساده ترین گزینه هاست. اگر یک برند در طول ماه مبلغ 3 هزار دلار بر روی بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری نماید، به شرط استفاده از ایده های خلاقانه نزدیک به 4 هزار دلار بازگشت سرمایه را تجربه خواهد کرد. 

•    ایجاد تمایز میان برندمان و رقبا یکی دیگر از ایده های جذاب است. این امر بیشتر از اینکه با بودجه کسب و کار سر و کار داشته باشد، مرتبط با ایده های تازه و امکان ایجاد تمایز میان برندمان و رقباست بنابراین برای برندهایی بدون بودجه کلان ایده مناسبی خواهد بود. 

•    آخرین مسیر مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به امتحان المان های تازه است. این امر نیاز به زمان زیادی برای جمع بندی دارد. کسب و کارها در این نقطه باید کاری که هرگز پیشتر انجام نشده است، در حوزه بازاریابی اجرا نمایند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با هدف تقویت گفت وگو میان مشتریان

کیفیت همیشه برتر از کمیت است

مقدار محتوای تولیدی یک برند در طول روز یا ماه به هیچ وجه اهمیتی ندارد. نکته مهم در این میان تولید محتوای باکیفیت است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از توصیه های مختلف دارند. این امر همیشه بازاریاب ها را دچار سرگیجه می کند. یکی از نکات مهم در این میان مربوط به رعایت یک قاعده طلایی یعنی اولویت کیفیت بر کمیت محتواست. 

کسب و کارها با تولید محتوای بازاریابی در عمل هویت آنلاین شان را نشان می دهند بنابراین توجه به کیفیت در این مسیر ضروری خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با شیوه های مختلف را دارند، اما مسئله اساسی نحوه نمایش کسب و کار به مخاطب هدف است. جلوه یک برند باید همیشه برای مخاطب هدف حرفه ای و معتبر باشد. این امر بدون توجه به کیفیت محتوا امکان پذیر نخواهد بود. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9dJ3Gi8H
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه