شنبه, ۱۳ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Sat, 4 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

آینده شرکت شما به توانایی مدیرانش برای به روز رسانی و سرزنده نگه داشتنش بستگی دارد. این امر ارتباط نزدیکی با فرآیند برندسازی دارد. نکته مهم در این میان عدم نیاز به برندسازی در تمام مراحل مدیریت و توسعه کسب و کار است. گاهی اوقات برند شما همچنان در بازار محبوب است، اما برخی از نقاط ضعف مانع از فعالیت مناسب برندتان در بازار می شود. در این صورت شما باید به جای برندسازی از ابتدا به دنبال بازآفرینی برندتان باشید. این امر به شما امکان حفظ نقاط قوت برندتان و کار بر روی نقاط ضعف را می دهد. به این ترتیب شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

بسیاری از برندها در بازار هیچ وقت بازآفرینی برند را مدنظر قرار نمی دهند. نتیجه این امر مواجهه شرکت به طور ناگهانی با برندی است که دیگر حتی یک نفر را هم در بازار به خودش جلب نمی کند. چنین امری نیاز به سرمایه گذاری اساسی و کامل برای ایجاد یک برند تازه را به همراه دارد. بدترین نکته ماجرا در این میان ضرورت بازاریابی و جلب نظر مشتریان به برند از ابتداست. چنین امری کسب و کار شما را به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با رقبایش در خطر قرار می دهد. 

بازآفرینی برند در زمان مناسب و تکنیک های آن

هدف اصلی در این مقاله بررسی زمان مناسب برای بازآفرینی برند و همچنین برخی از تکنیک های مناسب برای انجام دادن این کار است. شاید این امر برای شما بسیار ساده به نظر برسد، اما در صورت اجرای درست توانایی بسیار زیادی به برندتان خواهد داد. دست کم بازآفرینی به موقع برند شما را از شر ایجاد یک برند تازه در مواقع اضطراری نجات می دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: درس هایی از بازآفرینی برندهای مشهور

اطمینان از زمان بندی مناسب

بازآفرینی برند فرآیندی دلبخواهی نیست. هر کسب و کاری باید در زمان مناسب نسبت به انجام دادن این امر اقدام نماید، در غیر این صورت تاثیرگذاری لازم بر روی تیم مدیریت کسب و کارش را نخواهد داشت. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم با مشکلاتی رو به رو هستند. این امر ناشی از عملکرد ضعیف برندشان است. نکته مهم در این میان شناسایی به موقع زمان عالی برای بازآفرینی برند است. این طوری دیگر خبری از بروز مشکلات متعدد در زمینه مدیریت مشتریان و جلب نظرشان به برند نخواهد بود. 

وقتی برند شما دیگر ارتباط مناسبی با ارزش های شرکت و از هم مهمتر نیازهای مشتریان ندارد، زنگ خطر برای بازآفرینی اش به صدا درآمده است. شما باید با دقت این تحولات را زیر نظر داشته باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی روند فعالیت برندتان و بهبودش در عمل نخواهد داشت. 

متاسفانه بسیاری از شرکت ها هیچ توجهی به وضعیت برندشان در عمل ندارند. درست به همین خاطر روند تاثیرگذاری شان بر روی مشتریان در طول زمان به طور مداوم تغییر می کند. توصیه ما در این بخش ارزیابی وضعیت برند در بازار به طور مداوم و شناسایی وضعیت تاثیرگذاری اش بر روی مشتریان است. شما به این ترتیب در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان مدیریت به موقع آن در بازار را خواهید داشت. 

اندکی جست و جو درباره مسیر پیش رو

پس از اینکه شما زمان مناسب برای بازآفرینی برند را تشخیص دادید، باید اندکی درباره اهداف تان در این مسیر فکر کنید. بسیاری از کارآفرینان هیچ ایده ای در این مورد ندارند. درست به همین خاطر همیشه مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهند داشت. اگر شما به دنبال ایجاد تغییر در برندتان هستید، باید کاملا دقیق مسیرتان را مورد ارزیابی قرار دهید، در غیر این صورت هیچ راهکاری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. به بیانی دیگر، شما باید اهداف تان از بازآفرینی برند را کاملا دقیق بیان کنید، در غیر این صورت حتی یک نفر نیز به فرآیند بازآفرینی برندتان توجه نشان نخواهد داد. این امر مشکلات بسیار گسترده ای برای شما و کسب و کارتان به همراه خواهد داشت. بنابراین بهترین راهکار برای مدیریت این مشکل تلاش برای شناسایی اهداف مدنظرتان از بازآفرینی برند در همان ابتدای کار است. 

مطلب مرتبط: 6 دلیل برای بازآفرینی برندمان در دنیای آنلاین

در فرآیند بازآفرینی برند عجله نکنید

بازآفرینی برند فرآیندی سریع و در لحظه نیست. شما باید زمان کافی برای بازآفرینی برند را به طور کامل اختصاص دهید، در غیر این صورت شرایط تان به طور مداوم سخت و دشوار خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان‎شان به برنامه های بلندمدت فکر می کنند. با این حساب شما هم باید چنین برنامه هایی را برای برندسازی دوباره در ذهن داشته باشید. 

بازآفرینی برند به طور معمول پس از طراحی یک نقشه راه در گام اجرایی نزدیک به سه تا شش ماه زمان لازم دارد. اگر شما در این میان نظر مشتریان تان را نسبت به فرآیند بازآفرینی برند نیز جویا شوید، یکی از بهترین عملکردها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان به بازآفرینی برند را تجربه خواهید کرد. این امر فعالیت برندتان را به بهترین شکل ممکن ساماندهی می کند. 

هرگاه شما در فرآیند بازآفرینی برند ایده هایی برای کوتاه کردن مسیر و افزایش سرعت کار داشتید، باید اول از همه مسیر طولانی توسعه کسب و کار را به یاد بیاورید. همچنین همیشه یادتان باشد که تبدیل شدن به یک برند بزرگ و حفظ شهرت در بازارهای کنونی امری ساده نیست. بنابراین باید زمان لازم برای طی کردن این مسیر را همیشه در ذهن داشته باشید. 

افزودن مشتریان به فرآیند بازآفرینی برند

مشتریان هم باید در فرآیند بازآفرینی برند نقش مهمی داشته باشند. به هر حال برند شما به طور کامل حول محور مشتریان شکل گرفته است. بنابراین تلاش برای تاثیرگذاری بر روی آنها ایده کاملا کاربردی خواهد بود. بسیاری از برندها در چنین وضعیتی به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن هستند. این امر بدون جلب مشارکت مشتریان در فرآیند بازآفرینی برند امر غیرممکنی خواهد بود. 

بازآفرینی برند به شما فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را می دهد. این امر شما را به یکی از مهمترین منابع لازم برای تبدیل برندتان به گزینه ای جذاب برای مشتریان متصل می کند. با این حساب شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان به بهترین شکل ممکن باشید. 

مطلب مرتبط: درس های بازآفرینی برند از پروژه مک دونالد

جلب همکاری مشتریان در فرآیند بازآفرینی برند اغلب اوقات شامل دریافت نظرات و ایده های شان برای آینده کسب و کارتان است. با این حساب شما باید همیشه برای توسعه کسب و کارتان نیم نگاهی به وضعیت مشتریان و ایده های شان داشته باشید. این امر موفقیت تان در بازار را تضمین می کند. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kiMpd95u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه