دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

ایجاد برندی مناسب کار ساده ای نیست. شما باید مهارت های بسیار زیادی برای ایجاد یک برند جذاب و مشتری پسند داشته باشید. یک کار سخت تر از ایجاد برندی جذاب تلاش برای حفظ آن در طول زمان است. این امر اغلب اوقات برای کارآفرینان غیرممکن تلقی می شود. کمتر برندی در طول زمان بدون اعمال تغییرات از سوی کارآفرینان در میان مشتریان محبوب باقی می ماند بنابراین اصلاح و به‏ روز رسانی برند امری اجتناب‏ ناپذیر در دنیای کسب و کار محسوب می شود.

اگر شما نسبت به ایجاد تغییرات اساسی در نحوه فعالیت برندتان اقدام نکنید، به زودی با مشکلات زیادی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مشتریان و همچنین حفظ جایگاه کسب و کارتان مواجه خواهید شد. امروزه حتی برندهای بزرگ هم پس از چند سال اقدام به بازآفرینی برندشان می کنند. این امر کمک ویژه ‏ای به آنها برای حضور در میان فهرست برندهای مشهور می کند. 

درس هایی از بازآفرینی برندهای مشهور

بدون تردید بازآفرینی برند برای هر کسب و کاری سخت و دشوار است. اگر شما تا به حال تجربه ای در زمینه بازآفرینی برندتان نداشته‏ اید، به احتمال زیاد به طور مداوم از زیر بار این فرآیند شانه خالی خواهید کرد. دلیل آن هم مشخص است. به هر حال هیچ کس دوست ندارد کاری که تا به حال انجام نداده، به یکباره در دستور کار قرار دهد. 

مطلب مرتبط: 6 دلیل برای بازآفرینی برندمان در دنیای آنلاین

هدف اصلی در این مقاله مرور نحوه بازآفرینی برند از سوی برخی از کسب و کارهای بزرگ است. این امر به شما برای ساماندهی وضعیت برندسازی کسب و کارتان کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه تجربه برخی از شرکت های بزرگ از بازآفرینی برندشان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

استارباکس

درس هایی از بازآفرینی برندهای مشهور

اگر از علاقه مندان به حوزه کافه و نوشیدنی های متنوع آن باشید، به خوبی با استارباکس آشنایی دارید. این برند محبوب ترین کافه زنجیره ای در سراسر دنیا محسوب می شود. نکته جالب در مورد فعالیت این برند شخصی سازی منوی کلی اش برای هر منطقه خاص است بنابراین شما در استارباکس شعبه کره جنوبی با نوشیدنی های به کلی متفاوتی در مقایسه با شعبه ایالات متحده رو به رو خواهید شد. همین نکته بر جذابیت های این برند برای مشتریان افزوده است. 

بازآفرینی برند استارباکس در سال 2020 شروع شد. این امر با هدف نمایش جلوه ای باز و پذیرای نظرات و حتی نقدهای گوناگون از این کافه زنجیره ای بود. مدیران استارباکس به خوبی موفق به جلب نظر مشتریان با استفاده از این تکنیک جذاب شدند. به هر حال چه کسی از برندی که پذیرای هرگونه نقد و نظر متفاوتی از سوی مشتریان است، متنفر خواهد بود؟

استارباکس همیشه برای پیشبرد پروژه‏ ها و حتی رونمایی از منوهای تازه ‏اش به نظرات مشتریان توجه نشان داده است. اقدام سال گذشته این شرکت برای بازآفرینی برندش تاکید بیشتر بر روی همین ارزش بود. این امر موجب تاثیرگذاری متفاوت بر روی مشتریان شد. گاهی اوقات برندسازی یا بازآفرینی آن نیازی به کارهای عجیب و غریب ندارد، بلکه با یک ایده ساده و کاربردی امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به ساده ترین شکل ممکن فراهم می شود. تجربه استارباکس به خوبی این امر را نشان می دهد. 

پتکو

درس هایی از بازآفرینی برندهای مشهور

سال 2020 فرصت بسیار مهمی برای کسب و کارها به منظور بازآفرینی برندهای شان بود. دلیل این امر همه گیری کرونا و ایجاد فرصت بیشتری برای کسب و کارها به منظور ارزیابی وضعیت شان بود. پتکو به عنوان یکی از برندهای مشهور در زمینه تولید لوازم حیوانات خانگی در اکتبر 2020 به طور رسمی از برنامه اش برای بازآفرینی برندش رونمایی کرد. 

مطلب مرتبط: درس های بازآفرینی برند از پروژه مک دونالد

امروزه بسیاری از مردم در مورد حقوق حیوانات و جلوگیری از آزار و اذیت شان فعالیت دارند. پتکو در این زمینه تجدیدنظر اساسی در حوزه تولید لوازم نگهداری از حیوانات خانگی اعمال کرد. بر این اساس دیگر خبری از تولید قلاده های شوک دار برای حیوانات خانگی از سوی این برند نیست. این امر به خوبی از سوی دست اندرکاران پتکو مورد توجه قرار گرفته است. 

حفاظت از حقوق حیوانات و توجه به وضعیت سلامتی شان به عنوان حیوانات خانگی نکته بسیار مهمی محسوب می شود. پتکو با بازآفرینی برندش در این راستا محبوبیت بسیار زیادی در میان فعالان حمایت از حیوانات پیدا کرده است. با این حساب اگر در آینده نزدیک بازارهای بسیار بیشتری تحت سلطه پتکو قرار گرفتند، نباید چندان تعجب کرد. 

ادوبی کریتیو کلود

درس هایی از بازآفرینی برندهای مشهور

ادوبی یکی از بزرگ ترین کسب و کارهای فعال در زمینه طراحی نرم افزارهای گرافیکی و کاربردی است. اگر شما تا به حال یک بار با کامپیوتر کار کرده باشید، به خوبی با محصولات این شرکت آشنایی دارید. برند ادوبی اکروبات کریتیو کلود یکی از برندهای زیرشاخه شرکت ادوبی محسوب می شود. این برند در زمینه ذخیره سازی ابری فعالیت دارد. شما با طراحی نمونه های مختلف در نرم افزارهای ادوبی امکان بارگذاری رایگان آن در ادوبی کلود را خواهید داشت. 

نکته مهم درخصوص ادوبی کلود بازآفرینی این برند در طول یک سال اخیر است. بر این اساس این نرم افزار از یک ابزار جانبی برای دیگر نرم افزارهای اصلی این شرکت بدل به نماد نوآوری شده است. بدون تردید بارگذاری ابری پدیده تازه ای نیست، اما ادوبی آن را به شیوه متفاوتی ارائه کرده است. شما با طراحی هر فایل گرافیکی در ابزارهای ادوبی به طور خودکار آن را در حافظه ابری اکانت ادوبی تان پیدا خواهید کرد. این امر مشکل بسیاری از طراح ها درباره گم کردن کارهای شان را به طور کامل رفع خواهد کرد. 

ادوبی کریتیو کلود یکی از ابزارهای مفید و اساسی برای هر کاربر حرفه ای گرافیکی محسوب می شود. ادوبی در زمینه بازسازی این برند فقط به تعریف کارویژه اساسی اش اکتفا نکرده است، بلکه لوگوی آن را نیز به طور کامل تغییر داده است. بر این اساس شما فرصت بسیار بهتری برای استفاده از خدمات این ابزار پیدا خواهید کرد.

پاتری بارن

درس هایی از بازآفرینی برندهای مشهور

پاتری بارن یکی از برندهای مشهور در زمینه تولید لوازم خانه است. این برند در طول 70 سال اخیر دامنه وسیعی از مشتریان را پیدا کرده است. مدیران این برند پس از 70 سال با هدف جلب نظر نسل جوان اقدام به بازآفرینی برندشان کرده اند. این امر با توجه ویژه به تعهدات زیست محیطی صورت گرفته است. 

مطلب مرتبط: ترمیم برند از طریق برند سازی مجدد یا جایگاه‌ سازی دوباره

نسل جوان توجه ویژه ‏ای به تعهدات زیست محیطی برندها دارد بنابراین مشاهده عملکرد پاتری بارن در این راستا امر عجیبی نخواهد بود. مدیران این برند در این راستا به طور ویژه ‏ای بر روی تعهدات تازه تاکید کرده اند. یکی از تعهدات اصلی پاتری بارن در این زمینه تلاش برای تولید لوازم خانگی با جایگزینه ایی برای چوب است. همچنین در مواردی که امکان جایگزین ساختن چوب وجود ندارد، پس از خرید هر محصول از سوی مشتریان یک درخت از سوی این برند کاشته خواهد شد. 

شاید تعهدات پاتری بارن بسیار ساده به نظر برسد، اما نظر بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. بسیاری از افراد وقتی قصد خرید از یک برند را دارند، به نکات بسیار زیادی از جمله تعهدات آن کسب و کار در زمینه محیط زیست توجه نشان می دهند. این امر یکی از نکات بسیار مهم برای برندها در سراسر دنیا محسوب می شود. پاتری بارن با پذیرش این تعهدات در واقع گامی مهم به سوی توسعه کسب و کارش در بازارهای جهانی برداشته است. این امر شاید مهمترین تحول این برند در طول 70 سال اخیر باشد. 

بسیاری از کسب و کارها برای اجرای تعهدات شان در حوزه کسب و کار به اتفاق عجیبی نیاز ندارند. شما فقط باید یک تعهد مهم برای بازآفرینی برندتان مدنظر قرار دهید. این امر به اندازه کافی برای مشتریان جذاب خواهد بود. سپس باید به بهترین شکل ممکن برای حفاظت از برند تحت نظارت‎تان عمل کنید. 

برخی از کسب و کارها پس از بازآفرینی برندشان به سرعت تعهدات شان را فراموش می کنند. این امر اغلب اوقات موجب بی نتیجه ماندن فرآیند بازآفرینی برند می شود بنابراین شما باید عملکرد مناسبی در این راستا از خودتان نشان دهید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

توصیه هایی برای بازآفرینی برند

مشاهده نمونه های برتر در زمینه بازآفرینی برند باید برای شما به اندازه کافی آموزنده باشد، اما اگر نکات مشترک میان برندها را در کنار هم قرار دهیم، بدون تردید کار شما ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. ما در این بخش به عنوان پایانی بر مقاله کنونی به بررسی برخی از توصیه های مفید در بازآفرینی برند براساس تجربه برندهایی که پیش از این بررسی کردیم، خواهیم پرداخت.

•    اطلاع رسانی دقیق به مشتریان: مشتریان همیشه در کانون هر کسب و کاری قرار دارند. شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان باید به اندازه کافی برای آنها ارزش قائل شوید. اگر آنها آخرین افرادی هستند که از وضعیت شما اطلاع پیدا می کنند، بدون تردید نباید انتظار دریافت واکنشی مناسب از سوی آنها داشته باشید. یکی دیگر از نکات مهم در این میان تلاش برای آگاهی از سلیقه مشتریان به منظور اعمال در فرآیند بازآفرینی برند است. اگر این امر مدنظر شما قرار داشته باشد، مشتریان تان به خوبی شما را برای بازآفرینی برندتان به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهند کرد. 

•    الگوبرداری از دیگر برندها: اگر شما در عرصه کسب و کار رقیب بزرگی دارید، الگوبرداری از عملکرد آن برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان بسیار مفید خواهد بود. بسیاری از برندها توانایی اجرای این کار را ندارند. درست به همین خاطر همیشه با مشکل برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان مواجه هستند. برندهای بزرگ پس از ماه ها مطالعه و آزمون و خطای ابتدایی به مهارت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان از طریق بازآفرینی برند می رسد. بدون تردید شما به عنوان یک کسب و کار میان رده دارای توانایی مورد بحث برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان یا حتی اجرای پروژه ای مطالعه با حجم گسترده نیستید بنابراین الگوبرداری از رقبای تان بهترین گزینه خواهد بود. 

•    بازآفرینی برند فراتر از تغییر لوگو: اگر شما برای بازآفرینی برندتان فقط به تغییر لوگو توجه نشان می دهید، تمام فرآیند بازآفرینی را اشتباه متوجه شده‏ اید. ایده اصلی در این زمینه تلاش برای ایجاد تغییر در ارزش های برند است. همچنین شما باید ارزیابی درستی از وضعیت بازار کسب و کار برای زمان بندی مناسب از اجرای این طرح داشته باشید. در غیر این صورت با واکنش های بسیار منفی مشتریان مواجه خواهید شد. 

مطلب مرتبط: برندسازی و اهمیت آن در دنیای کسب و کار امروزی

•    به‏ روز رسانی برند با استفاده از نقدهای مختلف: هیچ برندی در زمینه کسب و کار بدون ایراد نیست. اگر شما با نقدهایی در زمینه اجرای فرآیند بازآفرینی برندتان مواجه هستید، باید به بهترین شکل ممکن از نقدها برای اصلاح فرآیند برندسازی و بازآفرینی برندتان استفاده کنید. فقط در این صورت شما شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان خواهید داشت. در غیر این صورت به زودی از دامنه برندهای مورد علاقه مشتریان حذف می شوید. مهمترین مسئله در این میان توجه نشان دادن به نقدهای مهم و کاربردی است. در غیر این صورت شما هرگز امکان اصلاح و به‏ روز رسانی فرآیند بازآفرینی برندتان را نخواهید داشت. 

بدون تردید استراتژی به‏ روز رسانی برند و بازآفرینی آن برای هر کسب و کاری دارای اهمیت است. اگر شما هم در این راستا مشکلاتی را تجربه کرده اید، مقاله کنونی راهکارهای مناسبی در اختیارتان قرار خواهد داد. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6nPud50L
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه