جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

تبلیغات عمل گرایانه در عصر کرونا

3 سال پیش ( 1399/2/13 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : میشل بنجامین  

سال 2020 در هیچ زمینه ای مطابق انتظار کارشناس ها و مردم پیش نرفته است. اغلب بازاریاب های فعال در عرصه B2B به طور برجسته ای به ملاقات های رو در رو با مخاطب هدف وابسته هستند. با این حساب وضعیت کنونی در حوزه بیماری کرونا به شدت نگران‎کننده به نظر می رسد. لغو اغلب کنفرانس ها و رویدادهای مهم در عرصه بازاریابی صدمه جبران‎ناپذیری به برندها زده است. به این ترتیب ما بیش از هر زمان دیگری در حوزه بازاریابی آسیب‎پذیر هستیم.

وضعیت صنعت تبلیغات در دنیای درگیر با کرونا نوعی استثنا محسوب می شود. بسیاری از افراد انتظار کاهش توجه به حوزه کرونا را دارند، با این حال چنین تحلیلی در عمل غیرواقعی است. اکنون الگوی تبلیغات دیجیتال گزینه جذابی برای برندها به منظور معرفی محصولات شان به مشتریان در شرایط قرنطینه و فاصله‎گذاری اجتماعی محسوب می شود. نکته مهم در این میان استفاده از کانال ارتباطی مناسب به منظور ارائه محتوای تبلیغاتی است. شما به عنوان بازاریاب یا صاحب کسب و کار چگونه از کانال ارتباطی مناسب برای بارگذاری تبلیغات آگاهی پیدا می کنید؟ پاسخ بسیاری از بازاریاب ها و مدیران ارشد شرکت ها به پرسش فوق مبهم است.

تبلیغات عمل گرایانه در عصر کرونا

یکی از مزیت های اصلی الگوی تبلیغات دیجیتال اتکای آن به پرداخت در ازای هر کلیک (PPC) است. این به معنای امکان طراحی و انتشار کمپین های تبلیغاتی از سوی برندهای کوچک با بودجه های اندک است. گوگل به عنوان بزرگ ترین موتور جست‎وجو در فضای آنلاین امکان حضور برندهای مختلف در عرصه تبلیغات را فراهم کرده است. مزیت اصلی خدمات گوگل امکان ارائه محتوا به مخاطب هدف و علاقه‏مند به کسب و کارمان است. به این ترتیب دیگر خبر از شکایت کاربران نسبت به مشاهده محتوای تبلیغاتی بی ارتباط با سلیقه شان نخواهد بود.

بسیاری از کمپین های بازاریابی در شرایط عادی ایده‎آل های زیبایی را ترسیم می کنند. استفاده از چنین استراتژی برای تبلیغات در شرایط کنونی امکان‎ناپذیر است. در عوض باید بر روی الگوی عمل‎گرایانه تبلیغات تمرکز کنیم. در این شیوه باید بیشتر بر روی نیازهای فوری مشتریان در شرایط بحران کرونا تاکید شود. بدون تردید در وضعیت کنونی جلب نظر مخاطب هدف به محصولات مختلف دشواری زیادی دارد. انگیزه بسیاری از مردم برای خرید محصولات غیرضروری کاهش یافته است. همچنین باید مسئله کاهش بودجه مالی مردم را نیز مدنظر داشت. این شرایط وضعیت را برای برندها به منظور بازاریابی و تبلیغات مناسب برای برندشان به شدت دشوار می سازد.

مطلب مرتبط: سقوط عرصه تبلیغات با ویروس کرونا

راهکار مورد بحث در مقاله کنونی برای طراحی و اجرای موفق تبلیغات جهت‎گیری به سوی رویکرد عمل‎گرایانه است. فقط در این صورت امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف فراهم خواهد شد. ما در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین راهکارها در راستای دستیابی به الگوی تبلیغات عمل‎گرایانه خواهیم پرداخت.

1. دستیابی به مخاطب هدف با استفاده از کلیدواژ ه ها

اگر شما به دنبال مشتریان تازه هستید و تعداد مخاطب هدف بالایی برای محتوای تبلیغاتی خود ندارید، گام نخست افزایش بازدیدکنندگان سایت رسمی تان خواهد بود. این امر فقط در صورت توجه به تکنیک های مدیریت سئو امکان‎پذیر می شود. کاربرد کلیدواژه ها در زمینه بازاریابی تبلیغات محل تردید نیست. این نکته با مشاهده بازدیدهای بسیار بالای سایت رسمی برندهای مشهور قابل مشاهده است. نکته مهم در این میان تلاش برای یافتن کلیدواژه های مناسب در زمینه کسب و کارمان است. گوگل در این زمینه نیز به کمک کسب و کارها آمده است. بر این اساس امکان مشاهده آمارهای مربوط به کلیدواژه ها در گوگل وجود دارد. با استفاده از کلیدواژه های مناسب گام نخست در راستای افزایش بازدید سایت مان به خوبی برداشته خواهد شد.

الگوی تبلیغات عمل‎گرایانه به دلیل تاکید بر مدیریت درست بودجه تبلیغاتی تاثیر مطلوبی بر روی کسب و کارهای کوچک دارد. وقتی ما بودجه مان را به خوبی و با دقت فراوان تخصیص دهیم، شانس بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهیم داشت. بسیاری از برندها صرف هزینه بیشتر در حوزه بازاریابی را موجب موفقیت بیشتر می دانند. این پیشفرض به طور کلی غلط است. اگر ما بودجه تبلیغاتی مان را به طور هدفمند تخصیص ندهیم، شانس اندکی برای موفقیت در بازار خواهیم داشت.

وقتی ما بازدیدکننده بیشتری برای سایت رسمی مان داشته باشیم، در حقیقت مخاطب هدف مان برای تاثیرگذاری از طریق تبلیغات نیز بیشتر می شود. امروزه بسیاری از کمپین های بازاریابی به دلیل عدم توجه کاربران بدون کمترین دستاوردی پایان می پذیرند. در این میان حتی اگر کیفیت محتوای تبلیغاتی ما نیز عالی باشد، بازهم بدون حضور مخاطب هدف نتیجه ای به دست نخواهد آمد.

2. بهره مندی از هدف گذاری زمینه‏‎محور

اگر شما بهترین کلیدواژه ها برای کمپین تبلیغاتی تان را پیدا کرده اید، باید در زمینه مناسب از آنها استفاده کنید. اشتباه برخی از برندها استفاده از کلیدواژه ها در زمینه های نامناسب است. بدون تردید کلیدواژه های مناسبتی فقط در زمان مناسب تاثیرگذاری خود را خواهند داشت. در سایر شرایط استفاده از آنها مخاطب را سردرگم خواهد کرد.

امروزه مردم برای جست‎وجوی محتوا در اینترنت از عبارت های مختلف استفاده می کنند. این امر به معنای ضرورت استفاده برندها از کلیدواژه های مختلف به منظور جلب نظر دامنه هرچه وسیع تری از مخاطب هدف خواهد بود. اشتباه اساسی برخی از برندها اتکا بر الگوی واحد برای جلب نظر مخاطب هدف در چنین شرایطی است. این امر شامل استفاده از یک نوع کلیدواژه مشخص و بی‎توجهی به سلیقه سایر کاربران است. شانس چنین برندهایی برای توسعه محتوای تبلیغاتی و کمپین های بازاریابی شان در میان کاربران آنلاین به شدت کم خواهد بود.

مطلب مرتبط: روش های تبلیغات رایج در دنیای امروز

مهم ترین مزیت استفاده از کلیدواژه ها در زمینه های مناسب و متنوع امکان دسترسی به دامنه وسیعی از مخاطب هدف است. به این ترتیب کمپین ما در عمل تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت. هرچه دامنه مخاطب هدف علاقه مند ما به کسب و کارمان بیشتر باشد، بازگشت سرمایه مان بیشتر خواهد بود. توجه به این نکته در حوزه بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد.

3. امنیت برند را فراموش نکنید

وقتی شرایط در حالت عادی نیست، توجه به امنیت برند ضروری خواهد بود. بسیاری از کسب و کارها در شرایط کنونی به طور کامل ورشکسته شده اند. اگر ما به دنبال پرهیز از سرنوشتی مشابه هستیم، باید نحوه فعالیت مان را تغییر دهیم. مدیریت کسب و کار در شرایط بحران کرونا نیازمند اقدامات ویژه است. این امر در مورد حوزه بازاریابی و تبلیغات نیز صحت دارد. هدف اصلی ما در شرایط کنونی اشاره به مشکلات اصلی مشتریان و یافتن راهکارهایی برای رفع آنهاست بنابراین هرگونه راهکار دیگری نتیجه مناسب در پی نخواهد داشت.

نمایش تبلیغات در هر جایی برای اعتبار و امنیت برندها مناسب نیست. ما باید فهرستی از سایت های نامناسب برای نمایش تبلیغات برندمان را تهیه کنیم. ارائه چنین فهرستی به تیم فنی گوگل یا آژانس های بازاریابی طرف قراردادمان حیاتی است. به این ترتیب کمپین برند ما در فضای نامناسب و در دسترس مخاطب بی علاقه به کسب و کارمان قرار نخواهد گرفت.

4. استفاده از روش نوین پرداخت هزینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی

پس از آنکه شما بازدیدکنندگان تازه ای به سایت تان جذب کردید، نوبت به انتشار محتوای تبلیغاتی عمل‎گرایانه در رسانه های مختلف است. امروزه اغلب برندها در شبکه های اجتماعی عضویت دارند. استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات بهتر امری ضروری محسوب می شود. بدون شک تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز نیازمند برخی آگاهی های اساسی است. به عنوان مثال، اگر ما در شبکه های اجتماعی از الگوی پرداخت تبلیغاتی در ازای تعداد بازدید کاربران از محتوای مان فعالیت داشته باشیم، صرفه‎جویی بیشتری خواهیم داشت. خوشبختانه امروزه اغلب شبکه های اجتماعی از چنین الگوی پرداختی پشتیبانی می کنند. بر این اساس نیازی به نگرانی بیش از حد برای دستیابی به توافق با پلتفرم های اجتماعی مدنظرمان نیست.

5. شناخت زمان فروش و زمان کمک

فعالیت در دنیای کسب و کار فقط معطوف به فروش هرچه بیشتر تعداد محصولات نیست. گاهی اوقات ما باید به دنبال کمک به مخاطب هدف نیز باشیم. برخی از برندها در زمینه شناسایی زمان مناسب برای فعالیت تجاری و زمان کمک به مشتریان دچار مشکل هستند. بهترین مثال در مورد زمان کمک به مشتریان عصر کنونی است. شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از مردم در سراسر جهان ایجاد مشکل کرده است. وظیفه برندها در چنین زمانی تمرکز بیشتر بر روی کمک به مشتریان است.

شاید نقش صنعت تبلیغات در زمینه کمک به مشتریان چندان واضح نباشد. در این صورت باید نگاهی به نحوه فعالیت برندهای بزرگ در این موقعیت داشته باشیم. اغلب برندهای مشهور در سراسر دنیا مشغول تولید کمپین های بازاریابی با ماهیت حمایت از مردم در شرایط قرنطینه هستند. این امر الگوی مناسبی برای سایر برندها در راستای کمک به مشتریان شان خواهد بود.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات

علاوه بر همراهی با مشتریان در زمان های سخت باید نسبت به ارائه پاسخ های دقیق به پرسش های آنها نیز توجه داشته باشیم. بی‎تردید بازاریابی و تبلیغات امکان تعامل بهتر با مشتریان را فراهم می سازد، با این حال گاهی اوقات مشتریان فقط انتظار دریافت پاسخ های صریح درباره پرسش های شان را دارند. اگر ما در چنین زمان هایی در تلاش برای ارائه پاسخ به صورت غیرمستقیم باشیم، به تدریج مشتریان برندمان را از دست خواهیم داد.

بدون تردید تبلیغات دیجیتال در شرایط کنونی با شیوع ویروس کرونا دشواری های بسیار زیادی دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از شیوه های تبلیغاتی مناسب برای دستیابی به اهداف مان است. تبلیغات عمل‎گرایانه، با توجه به مطالب مورد بحث در مقاله کنونی، راهکار مناسبی برای برندها در شرایط فوق‏‎العاده کنونی محسوب می شود.

منبع : marketingprofs
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rVG3zkMh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه