شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

معیارهای اساسی در جلب رضایت مشتریان

3 سال پیش ( 1399/8/15 )
پدیدآورنده : رینا گادیموا   پدیدآورنده : علی آل علی  

هر کسب و کاری به دنبال مشتریان خوشحال و راضی است. بدون شک مواجهه با مشتریان ناراضی به معنای از دست دادن بخشی از اعتبار برند است. تعامل با مشتریان برای جلب رضایت‎ شان به برخی از فعالیت‎ های ساده یا حتی نظرخواهی مداوم از آنها محدود نمی‎ شود. اغلب اوقات کسب و کارها به دلیل استفاده از شیوه ‎های نادرست از افزایش رضایت مشتریان در عمل تاثیرگذاری معکوس بر روی آنها به ارمغان می‎ آورند. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم و تاثیرگذار برای جلب رضایت مشتریان است. این امر در توسعه فعالیت برندها و تبدیل‎شان به موسسه ‎های کاری حرفه ‎ای با دامنه وسیعی از مشتریان خوشحال نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

معیارهای اساسی جلب رضایت مشتریان

ارزیابی نکات نادرست را متوقف کنید

بسیاری از برندها به دنبال ارزیابی مداوم وضعیت کسب و کارشان براساس معیارهای رایج هستند. معیارهای موردنظر شامل میزان بازدید کاربران از سایت رسمی برند، میزان تعامل‎شان با برند در شبکه ‎های اجتماعی و همچنین تعداد بازخوردهای دریافتی در طول ماه است. اگر تعداد بازخوردهای موردنظر اندک باشد، بسیاری از کسب و کارها به دنبال ارزیابی دوباره شرایط جلب رضایت مشتریان کسب و کارشان می‎ روند.

مطلب مرتبط: راهکارهایی برای جلب رضایت مشتری

نکته مهم درخصوص ارزیابی دوباره وضعیت جلب رضایت مشتریان توجه به معیارهای نادرست است. میزان بازدید مشتریان از سایت در صورت کاهش بیانگر میزانی از نارضایتی است، اما وضعیت کلی مشتریان و احساسات‎ شان را شرح نمی دهد. مهمترین وظیفه کسب و کارها در شرایط کاهش انگیزه مشتریان ارزیابی دقیق دلایل این امر است. اگر این امر مورد توجه کسب و کارها قرار نداشته باشد، فرآیندهای ناکامی کسب و کار به طور مداوم تکرار خواهد شد. امروزه بسیاری از برندها به دلیل بی ‎توجهی به این حوزه به طور مداوم با شکست در زمینه کسب رضایت مشتریان مواجه می‎ شوند.

تعامل فراسوی اعداد و ارقام

تعامل با مشتریان فقط در تعدادی عدد ساده خلاصه نمی ‎شود. اگر یک برند دارای 500 هزار فالوور در اینستاگرام باشد، آیا سطح بالایی از رضایت مشتریان را به همراه دارد؟ پرسش موردنظر براساس ارزیابی صرف تعداد فالوورها هیچ اعتباری ندارد. کسب و کارها برای ارزیابی کیفیت تعامل ‎شان با مخاطب هدف باید به معیارهای متنوعی ارجاع دهند. یکی از معیارهای مهم در این میان کیفیت کامنت ‎ها و بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران است. اگر این امر مورد توجه برندها قرار نداشته باشد، ارزیابی دقیق میزان رضایت مشتریان بسیار دشوار خواهد شد.

امروزه فناوری هوش مصنوعی کمک شایانی به کسب و کارها برای ارزیابی کیفی وضعیت مشتریان می‎ کند بنابراین کاربست این فناوری در عمل اهمیت بسیار زیادی برای برندها خواهد داشت.

طراحی پرسش ‎های تعاملی از مشتریان

گاهی اوقات برندها نیاز به تعامل نزدیک با مشتریان ‎شان دارند. این امر نوعی گرایش رایج در میان برندها محسوب می‎ شود. امروزه مشتریان انتظارات فزاینده ‎ای از برندها دارند بنابراین نظرخواهی از مشتریان در مورد وضعیت کسب و کار دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود.

استفاده از شبکه‎ های اجتماعی یا در حالتی ساده ارسال پیامک به آنها ایده مناسبی خواهد بود. هدف اصلی در این فرآیند اطلاع دقیق از وضعیت مشتریان است. این امر به هر شیوه ای که شده باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. در این میان استفاده از ایمیل به عنوان ابزاری ساده و رایگان نیز دور از دسترس نخواهد بود.

مطلب مرتبط: چرا رضایت مشتری مهم است؟

بازسازی بخش ‎های نامناسب

مشتریان به طور معمول برخی از بخش ‎ها یا فعالیت های برندها را اذیت ‎کننده ارزیابی می ‎کنند. وظیفه کسب و کارها در این مورد بهبود وضعیت برند و تلاش برای جلب رضایت مشتریان است. متاسفانه برخی از برندها در زمینه نظرخواهی از مشتریان عملکرد مناسبی دارند، اما در عوض هیچ اقدامی برای بهبود شرایط کسب و کارشان نمی ‎کنند این امر مشکلات بیشتری را برای برندها ایجاد خواهد کرد بنابراین کسب و کارها باید در هر شرایطی به دنبال حل مشکلات مشتریان به منظور بهبود نظرشان نسبت به شرکت باشند در غیر این صورت ریزش در تعداد مشتریان امری اجتناب ‎ناپذیر خواهد بود.

منبع : marketo
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x1kLlUzE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه