جمعه, ۱۳ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 4 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 14 تکنیک کاربردی برای برندسازی در یوتیوب

اصول توسعه برند در یوتیوب

5 سال پیش ( 1398/6/9 )
پدیدآورنده : آلیس فلیرکرز   پدیدآورنده : علی آل علی  

یوتیوب دومین سایت پربازدید در اینترنت است. با داشتن 2میلیارد کاربر فعال و بارگذاری ویدئو به 80 زبان مختلف این پلتفرم یکی از مهم ترین گزینه ها برای توسعه برند محسوب می شود. به این ترتیب توجه هر بازاریابی در سراسر دنیا به یوتیوب جلب خواهد شد.

اقدام برای توسعه برند در یوتیوب مزیت های خاص خود را دارد، با این حال پرسش اصلی چگونگی شروع کار در این پلتفرم است. در این مطالب هدف اصلی من بررسی 14 راهکار ساده و تاثیرگذار برای برندسازی در این پلتفرم مشهور و جهانی است.

برندسازی در یوتیوب

1. توسعه یک دیدگاه مشخص

برندها به طور معمول در یوتیوب با ایجاد کانال به فعالیت می پردازند. ایجاد یک کانال مستقل برای برندمان و تعیین هدفی مشخص نقش انکارناپذیری در موفقیت ما خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از برندها در زمینه انتخاب هدف و دیدگاهی مشخص برای کانال یوتیوب شان با مشکل مواجه هستند. چالش اصلی تلاش آنها برای پیگیری چند دیدگاه مختلف در کنار هم است. چنین امری در اغلب موارد محکوم به شکست خواهد بود. به هر حال برندها بدون تمرکز بر روی یک دیدگاه و هدف مشخص امکان دستیابی به موفقیت را نخواهند داشت. در مورد کسب و کارهای کوچک این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است. آنها مانند برندهای بزرگ دارای بودجه فراوان برای توسعه کسب و کارشان در مقیاس وسیع نیستند. به همین دلیل باید بر روی یک یا حداکثر دو هدف اصلی تمرکز کنند.

به منظور شروع فعالیت در یوتیوب باید دیدگاهی جذاب، مرتبط با کسب و کارمان و ارزشمند برای مخاطب انتخاب کنیم. به عنوان مثال، برند AsapSCIENCE دیدگاه جالبی را برای مدیریت کانال خود توسعه داده اند. آنها در کانال یوتیوب شان ویدئوهایی تحت عنوان «چه می شد اگر...» دارند. در این مجموعه ویدئوها کارشناس های این برند از پژوهش های علمی برای پاسخگویی به پرسش های متنوع و هیجان انگیز کاربران استفاده می کنند. وقتی شعار موسسه AsapSCIENCE تحت عنوان «تبدیل علم به مقوله ای معنادار برای همه» را در نظر داشته باشیم، ویدئوهای کانال یوتیوب شان معنای بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد.

برندسازی در یوتیوب

2. ایجاد اکانت مخصوص برند

به منظور استفاده حرفه ای از یوتیوب باید اکانت منحصر به فردی برای برندمان داشته باشیم. مزیت اصلی این امر دسترسی به امکانات بیشتری در مقایسه با اکانت های معمولی است. به عنوان مثال، در اکانت های مخصوص برند امکان دسترسی به اطلاعات کاربردی در مورد مخاطب وجود دارد. علاوه بر این امکان دسترسی ساده و گفت وگو با سایر اعضای تیم شرکت نیز وجود دارد. این امر موجب مدیریت ساده تر اکانت برندمان در یوتیوب خواهد شد.

مطلب مرتبط: بازاریابی بهتر با کمک یوتیوب

خوشبختانه بخش پشتیبانی پلتفرم یوتیوب توضیحات جامعی در مورد امکانات اکانت مخصوص برندها و ویژگی های آن دارد. در صورت تمایل مطالعه این بخش کاربردی خواهد بود.

3. ایجاد هویت بصری قوی

در مرحله بعد باید نسبت به نمای ظاهری برندمان اطمینان حاصل کنیم. نخستین مرحله در این راستا اطمینان از طراحی لوگوی مناسب برای تصویر پروفایل اکانت مان است. هیچ کاربری به برندی بدون تصویر پروفایل اعتماد نخواهد کرد. در مورد برندهای شخصی استفاده از تصویر خودمان مناسب خواهد بود، با این حال وضعیت برندهای معمولی متفاوت است. در اینجا به منظور شناسایی راحت تر مخاطب باید الزاما از لوگوی شرکت به عنوان تصویر پروفایل استفاده کرد.

خوشبختانه یوتیوب در اینجا نیز راهنمایی های فراوانی به برندها می کند. به این ترتیب در زمان بارگذاری تصویر پروفایل به توصیه های مندرج در کنار صفحه توجه کنید. به منظور جلب نظر هرچه بیشتر مخاطب تصاویر ما باید دارای حداقل کیفیت استاندارد باشد. در غیر این صورت به هنگام نمایش برای مخاطب تار جلوه خواهد کرد.

یکی از بهترین عملکردها در زمینه انتخاب جلوه های بصری مربوط به اکانت رسمی ناساست. این موسسه تحقیقاتی حوزه هوا و فضا از لوگوی رسمی خود به عنوان تصویر پروفایل استفاد کرده است. همچنین آنها یک تصویر فوق العاده زیبا از فضای کیهانی را نیز به عنوان بنر اکانت شان انخاب کرده اند.

برندسازی در یوتیوب

4. اهمیت بخش توضیحات کانال

همیشه باید توجه ویژه ای به بخش «درباره ما» داشته باشیم. کاربران به منظور شناخت بهتر برندها همیشه این بخش را مورد مطالعه قرار می دهند. در صورت بی توجهی ما به این بخش کاربران از منابع بیرونی برای شناخت ما استفاده خواهند کرد.

نگارش بخش توضیحات باید گزارشی کوتاه و چکیده از ماهیت کسب و کار و برندمان باشد. الگوریتم یوتیوب و همینطور گوگل حساسیت زیادی نسبت به توضیحات کانال های یوتیوب دارد. به این ترتیب با درج توضیحات مناسب شانس برندمان برای نمایش در رتبه های بهتر جست وجوی کاربران افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بدون تردید ارائه توضیحات کوتاه همیشه مخاطب را قانع نمی کند. به همین خاطر از نظر من درج لینک جانبی برای ارائه توضیحات بیشتر به مخاطب های علاقه مند ضروری خواهد بود. به این ترتیب کاربران امکان آشنایی دقیق تر با برند ما را خواهند داشت. پیشنهاد من برای لینک جانبی هدایت کاربران به سوی بخش توضیحات سایت رسمی برندمان است. این بخش دارای توضیحات بسیار بیشتری در مورد برندها ماست.

5. افزودن اطلاعات تماس

یوتیوب یک شبکه اجتماعی است. هدف اصلی از فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز ایجاد ارتباط است. به همین دلیل توجه به بخش اطلاعات تماس برندمان در یوتیوب ضروری است. با درج اطلاعات تماس مناسب کاربران امکان دسترسی سریع به ما را خواهند داشت. نکته مهم در اینجا درج آدرس اکانت های دیگر برندمان در سایر شبک های اجتماعی است. به این ترتیب کاربران امکان مشاهده مطالب ما در پلتفرم های مشهور دیگر را نیز دارند. بهترین مکان برای درج آدرس سایر اکانت های برند بخش بنر اکانت یا کانال است. این آدرس باید به صورت کوچک در گوشه سمت راست بنر قرار داده شود.

افزودن شماره تماس، ایمیل، آدرس دفتر و فروشگاه رسمی در بخش اطلاعات تماس ضروری خواهد بود. به علاوه در صورت داشتن روبات پشتیبان باید لینک ارتباط با آن را نیز درج کنیم.

6. تایید رسمی اکانت مان

این مرحله در موفقیت فرآیند توسعه برند اهمیت کلیدی دارد. در یوتیوب فقط اکانت های تاییدشده امکان بارگذاری ویدئوهای بیش از 15 دقیقه را دارند. علاوه بر این، امکانات متنوع دیگری نیز در اختیار اکانت های تاییدشده قرار می گیرد. به برخی از این امکانات اضافی در بخش های بعدی اشاره خواهیم کرد.

اقدام برای تایید اکانت برندمان بسیار ساده است. فقط باید کشور محل فعالیت برندمان و شماره تماس را در آدرس Youtube.com/Verify قرار دهیم. بقیه کارها از سوی یوتیوب دنبال خواهد شد.

7. بررسی وضعیت رقبا

شروع کار در یوتیوب برای برندهای تازه کار امر دشواری محسوب می شود. به همین دلیل توصیه من بررسی وضعیت فعالیت رقبای مان در این پلتفرم است. این امر مزیت آشنایی به دستاوردها و تجربه رقبا بدون نیاز به پرداخت هزینه را دارد. پیشگیری از تکرار اشتباهات رقبا در فعالیت برندسازی یکی از دغدغه های اصلی هر کارآفرینی محسوب می شود. به این ترتیب با ارزیابی وضعیت فعالیت رقبا در یوتیوب امکان دستیابی به نکات ارزشمند وجود دارد.

به منظور ارزیابی وضعیت فعالیت رقبا در شبکه های اجتماعی پاسخگویی به پرسش های ذیل مفید خواهد بود:

• رقبای ما چه نوع ویدئوهایی را در یوتیوب بارگذاری می کنند؟

• کلیدواژه های مورد استفاده آنها کدام است؟

• آنها چگونه کاربران را به دنبال کردن کانال شان ترغیب می کنند؟

• نحوه پاسخگویی آنها به کامنت های منفی چگونه است؟

مطلب مرتبط: چگونه در یوتیوب مخاطبان راهدف گیری کنیم؟

8. خلق یک برنامه مستمر

به عنوان یک برند باید به کانال مان تحت عنوان کانال تلویزیونی نگاه کنیم. برنامه ریزی برای بارگذاری نوع مشخصی از محتوای ویدئویی در روز و ساعت مشخص هفته اقدام مناسبی در راستای جلب توجه مخاطب خواهد بود. مزیت اصلی این امر امکان اطلاع کاربران از زمان دقیق بارگذاری پست های ماست. به این ترتیب آنها در زمان یکسان برای مشاهده پست های ما خواهند آمد.

برخی از توصیه های کاربردی در زمینه طراحی برنامه منسجم برای برندمان در عین سادگی اهمیت بالایی دارد. نخستین عامل مهم به اشتراک گذاری برنامه طراحی شده است. کاربران بدون اطلاع از برنامه ما امکان پیروی از آن را نخواهند داشت. نکته مهم بعدی طراحی این برنامه مطابق با سلیقه و ساعت های اوج حضور کاربران در یوتیوب است. در نهایت نیز باید عنصر انعطاف پذیری را مدنظر داشت. شاید گاهی اوقات ویدئوهای ما با اندکی تاخیر یا زودتر از زمان مقرر بارگذاری شود. این امر باید از قبل به اطلاع کاربران برسد.

توسعه برند در یوتیوب

9. طراحی جدول محتوایی

طراحی جدول برای ارزیابی وضعیت پخش ویدئوها امر بسیار مطلوبی است، با این حال پایبندی به آن بسیار دشوارتر خواهد بود.

توصیه من در این بخش طراحی یک جدول محتوایی ساده است. به این ترتیب ما هیچ وقت از نظر محتوایی دست مان خالی نخواهد شد. بسیاری از برندها به دلیل بی توجهی به این امر در عمل با کمبود محتوا به صورت مداوم مواجه می شوند.

خوشبختانه امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای طراحی تقویم وجود دارد، با این حال به نظر من استفاده از نرم افزار اکسل بهترین گزینه خواهد بود. در این جدول علاوه بر درج نام ویدئوها باید اطلاعات مهم پیرامون هر ویدئو را نیز درج کنیم. به این ترتیب در پایان ماه اطلاعات کاربردی و مهمی در اختیار خواهیم داشت. اگر در زمینه طراحی جدول نگرانی زیادی دارید، استفاده از ابزار مدیریت Hootsuite امکان طراحی جدول به ساده ترین شکل را فراهم خواهد کرد.

10. ضرورت عملکرد همراه با وسواس

خوشبختانه اکنون با تجربه فعالیت میلیون ها برند در یوتیوب شیوه های ساده و کاربردی برای موفقیت در این پلتفرم وجود دارد. از نظر من بهترین نکته در این میان عملکرد وسواسانه است. هر برندی در مورد محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد، باید حساسیت لازم را اعمال کند. بارگذاری محتوا بدون توجه به سلیقه مخاطب و جایگاه برندمان نتیجه نامناسبی از نظر برندسازی و بازاریابی به همراه دارد.

مهم ترین عامل موفقیت برندها در زمینه عملکرد همراه با وسواس برای بارگذاری ویدئوها ویرایش هر پست پیش از بارگذاری است. امروزه کاربران یوتیوب و به طور کلی اینترنت حوصله کمی دارند. به همین دلیل ویدئوهای ما نباید بیش از حد طولانی باشد. از طریق ویرایش مناسب ویدئوها امکان حذف بخش های نامناسب وجود دارد. یکی از بدترین بخش های هر ویدئویی مکث زیاد میان صحنه هاست. با کاهش مدت زمان چنین مکث هایی امکان کسب موفقیت بیشتر در زمینه بازاریابی و برندسازی مبتنی بر یوتیوب وجود دارد.

اگرچه الگوریتم یوتیوب شباهت بسیار زیادی به گوگل دارد، اما در عمل تفاوت های مهمی نیز در آن لحاظ شده است. مهم ترین فاکتور در زمینه طبقه بندی ویدئوها و نمایش آنها به مخاطب به عنوان نتیجه جست جو مربوط به مدت زمان تماشای هر ویدئوی مان از سوی مخاطب است. هرچه یک ویدئو میانگین زمان بیشتری داشت باشد، رتبه اش در الگوریتم یوتیوب بهتر خواهد بود. تلاش برای ارائه ویدئوهای کاربردی به مخاطب در این میان نقش اساسی بازی می کند. هرچه ویدئوی ما کاربر بیشتری برای مخاطب در زمینه انتخاب محصول یا رفع نیازش داشته باشد، مدت زمان مشاهده بیشتری دریافت خواهد کرد.

11. ذخیره سازی محتوا برای روزهای بارانی

زندگی همیشه شلوغی خاص خود را دارد. بدون شک تولید ویدئوهای باکیفیت به صورت مداوم دشواری های زیادی به همراه دارد. به عنوان یک برند برنامه پیش روی ما هیچ گاه مشخص نیست. به همین خاطر باید از همین ابتدا به فکر روزهای شلوغ کاری مان باشیم. گاهی اوقات به دلیل حجم بالای کاری امکان تولید ویدئو وجود ندارد. در این شرایط باید به فکر استفاده از بانک ذخیره اطلاعاتی مان باشیم. منظور من از بانک ذخیره اطلاعاتی مجموعه ای از ویدئوهای ذخیره برندمان برای بارگذاری در روزهای شلوغ کاری است. به این ترتیب حجم بالای کارمان هیچ گاه موجب بروز اخلال در مدیریت کانال برندمان در یوتیوب نخواهد شد.

12. اهمیت امکان کلیک بر روی ویدئوها

کاربران یوتیوب در طول روز به طور متوسط یک میلیارد ساعت ویدئو تماشا می کنند. با این حساب تلاش برای جلب مخاطب مناسب به ویدئوی برندمان کار دشواری خواهد بود.

خوشبختانه در اینجا نیز برخی از تکنیک های کاربردی وجود دارد. انتخاب تیتر اصلی اهمیت بالایی دارد، با این حال به نظر من عامل اصلی در موفقیت ویدئوها در یوتیوب توضیحات شان است. ارائه توضیحات با امکان کلیک بر روی آنها به منظور مشاهده توضیحات کامل بهترین شیوه برای اطلاع رسانی دقیق پیرامون ویدئوهای برندمان خواهد بود. به طور معمول کاربران پیش از مشاهده یک ویدئو به بخش توضیحات توجه می کنند. بنا بر این نگارش توضیحات مناسب کلید ما به سوی موفقیت در زمینه جلب نظر کاربران خواهد بود.

13. ایجاد فهرست های نمایش

بیش از 70درصد از زمان کاربران در یوتیوب صرف مشاهده ویدئوهای پیشنهادی الگوریتم این پلتفرم می شود. با این حساب اطمینان از ویژگی مناسب ویدئوی برند ما به منظور نمایش در این بخش ضروری خواهد بود. در اینجا نوبت به ورود بخش فهرست نمایش به بازی برندسازی ماست. وقتی ما از فهرست نمایش برای بارگذاری ویدئوهای مان استفاده می کنیم، مخاطب پس از مشاهده یک ویدئو به طور خودکار به سوی ویدئو بعدی راهنمایی می شود. همچنین الگوریتم گوگل در این زمینه ویدئوهای پیشنهادی را بیشتر از همان فهرست پخش موردنظر انتخاب می کند.

مطلب مرتبط: آشنایی با اصول اولیه برند سازی

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه الگوریتم پیشنهاد ویدئوی یوتیوب مربوط به اهمیت بالای توجه کاربران به هر ویدئو است. به این ترتیب با تولید محتوای ویدئویی جذاب برای مخاطب میزان توجه الگوریتم یوتیوب به ویدئوهای ما افزایش چشمگیری خواهد داشت.

توسعه برند در یوتیوب

14. استفاده از گزینه تبلیغاتی

در نهایت، باید به اشتراک گذاری حاصل کارمان با مردم سراسر دنیا را به یاد داشته باشیم. امروزه دو راهکار برای توسعه هرچه بهتر ویدئوهای مربوط به برندها وجود دارد. راهکار نخست مربوط به پرداخت هزینه تبلیغات به یوتیوب است. این امر ویدئوی ما را در سطح جهانی پخش خواهد کرد. راهکار دوم جذب ترافیک خارجی برای ویدئوهای مان است. به عنوان مثال، جذب کاربران از توییتر یا سایر شبکه های اجتماعی به ویدئوی مان اهمیت بالایی برای الگوریتم یوتیوب خواهد داشت. به این ترتیب در عمل ویدئوی ما توجه بسیار بیشتری را در مقیاس جهانی جلب می کند.

بدون شک استفاده از گزینه دوم تبلیغات و توسعه محتوای برای برندهای دارای بودجه محدود مناسب خواهد بود. به این ترتیب بدون نیاز به پرداخت هزینه ویدئوهای ما در سطح جهانی بازدید خواهد یافت. البته باید مقیاس فعالیت برندمان را نیز در این امر مد نظر داشته باشیم. به طور معمول برندهای فعال در سطح محلی نیاز چندانی به نمایش ویدئوی شان به کاربران جهانی ندارند.

منبع : hootsuite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AazSwTXr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه