برندسازی مشترک به شیوه شرکت های بزرگ - فرصت امروز

دوشنبه, 21 مرداد 1398 - 11:00

بررسی تجربه اپل، استارباکس، نایک، BMW و سایر برندهای بزرگ

همه افراد احساس وفاداری به برندهای مورد علاقه شان دارند، با این حال در دنیای مدرن احتمال اینکه محصول مورد علاقه مان حاصل فعالیت مشترک دو برند مجزا باشد، بسیار زیاد است. اگر نگاهی دقیق به محصولات مورد علاقه مان بیندازیم، این امر به سادگی روشن خواهد شد. به عنوان مثال، یکی از محصولات مورد علاقه من در دوران کودکی حاصل همن فرآیند برندسازی مشترک بود. برندهای بتی کروکر و هِرشیز در اقدامی مشترک اقدام به تولید نوعی خاص از شربت شکلات کردند. این امر در مورد بسیاری از برندها در طول تاریخ صحت دارد. البته امروزه با توجه به گسترش دنیای کسب و کار و ضرورت هرچه بیشتر برندها به منظور فعالیت مشترک با هدف تولید محصولات جذاب تر برای مخاطب الگوی برندسازی مشترک تقویت شده است.

یک نکته بسیار جذاب در مورد همکاری نزدیک برندها امکان ترکیب دو برند بسیار موفق و فعال و خلق ترکیبی هیجان انگیز است. شاید در نگاه نخست عصر برندسازی مشترک به پایان رسیده باشد، با این حال هنوز هم بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا اقدام به استفاده موفق از این الگو می کنند.

برندسازی مشترک

برندسازی مشترک یک فرآیند بازاریابی و تبلیغات هوشمندانه مشترک میان دو برند موفق در زمینه های مشترک با متفاوت است. این فرآیند امکان افزایش آگاهی پیرامون برندها، آگاهی بخشی بیشتر به مشتری و در نهایت فروش بیشتر را فراهم می کند. در صورت استفاده درست از این شیوه امکان کسب موفقیت برای هر دو برند وجود دارد. نکته مهم در این میان ضرورت یافتن ارزش مشترک از سوی دو برند همکار است. به این ترتیب امکان خلق برندی جذاب از طریق همکاری مشترک وجود خواهد داشت.

خوشبختانه نمونه های بسیار موفق و جذابی در زمینه برندسازی مشترک وجود دارد. به این ترتیب با مشاهده نحوه فعالیت آنها امکان الگوبرداری وجود خواهد داشت. در ادامه این مقاله من برخی نمونه های موفق در زمینه همکاری مشترک برندها را توضیح خواهم داد. در انتخاب نمونه ها تلاش من تمرکز بر روی بزرگترین برندها بوده است.

مطلب مرتبط: برندینگ مشترک

1. گوپرو و ردبول

کمپین: استراتوس

برندسازی مشترک

لینک تماشای ویدئو : https://youtu.be/dYw4meRWGd4

برند گوپرو فقط دوربین های قابل حمل به فروش نمی رساند. به علاوه برند ردبول نیز فقط در زمینه تولید نوشیدنی های انرژی زا فعالیت ندارد. در عوض هر دو آنها نوع ویژه ای از سبک زندگی برای خود خلق کرده اند. سبک زندگی این دو برند دارای عناصر هیجان، ماجراجویی و مواجهه با تجربیات عجیب و غریب زندگی است.

گوپرو به منظور توسعه هرچه بیشتر الگوی زندگی خود اقدام به تجهیز ورزشکاران سراسر جهان به دوربین های پیشرفته کرد. این امر ورزشکاران را قادر به ثبت لحظات ناب ورزشی کرد. مشاهده نحوه فعالیت ورزشکاران سراسر جهان علاوه بر هیجان بالا برای مخاطب ها موجب افزایش شهرت آنها نیز می شود. در سوی دیگر، برند ردبول از سال ها قبل اقدام به حمایت از رویدادهای ورزشی مختلف می کند. تجربه هر دو برند در زمینه ورزشی بنیان های همکاری این دو را فراهم ساخت.

ردبول و گوپرو در زمینه های مختلف ورزشی با یکدیگر همکاری کرده اند. بزرگترین همکاری آنها پروژه «استراتوس» بود. در این پروژه فلیکس باومگارتنر از فاصله 24 مایلی زمین اقدام به پریدن از سطح فضا کرد. این رویداد هیجان انگیز با حمایت ردبول و استفاده از آخرین نسل دوربین های گوپرو صورت گرفت.

2. پاتری بارن و شروین ویلیامز

کمپین: اتاقت را رنگ آمیزی کن

برندسازی مشترک

یکی از مزیت های اصلی برندسازی مشترک امکان یافتن مشتریان تازه برای محصولات هر کدام از برندهاست. این درست همین کاری است که برند تولید مبلمان پاتری بارن و برند نقاشی شروین ویلیامز در سال 2013 انجام دادند.

این دو برند با همکاری یکدیگر اقدام به تولید قاب های رنگی منحصر به فرد کردند. این قاب ها در خط تولید پاتری بارن و با استفاده از رنگ های ویژه شروین ویلیامز تولید شدند. نکته جالب کمپین مشترک آنها امکان انتخاب آنلاین رنگ و اندازه قاب ها از سوی مشتریان بود. به این ترتیب افراد به سادگی امکان رنگ آمیزی خانه و اتاق های خود را با استفاده از این قاب ها داشتند.

در انتخاب رنگ قاب ها مشتریان امکان مقایسه رنگ محصولات پاتری بارن با یکدیگر و انتخاب آن براساس مجموعه لوازم خانگی شان را دارند. در این کمپین از سایت رسمی پاتری بارن به منظور راهنمایی مشتریان استفاده می شد. همچنین در وبلاگ پاتری بارن مقالات متعددی به منظور راهنمایی مشتریان در فرآیند انتخاب رنگ و خرید بارگذاری شده بود.

3. کسپر و وست اِلم

کمپین: تجربه بی نظیر خرید لوازم خانه

برندسازی

شاید شما تا به حال نام برند کسپر را شنیده باشید. این برند در زمینه فروش آنلاین لوازم خواب فعالیت دارد. اگرچه برند کسپر شهرت بالایی در زمینه فروش آنلاین محصولات دارد، با این حال شاید برخی از مشتریان خرید لوازم خواب نظیر پتو یا تشک را بدون امتحان شان در فروشگاه مطلوب ندانند.

یکی از نکات جالب در مورد برند کسپر ارائه خدمات پس از فروش پیشرفته است. مشتریان کسپر تا 100 روز پس از خرید محصول امکان پس دادنش را دارند. این امر به منظور ایجاد اطمینان در مشتریان برای کیفیت بالای محصولات است.

برند وست اِلم یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید لوازم خانگی و مبلمان است. همکاری کسپر و وست الم در راستای ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر میان لوازم خانگی مشتریان و تجهیزات تخت خواب است. به این ترتیب مشتریان امکان تزیین دکور داخلی منزل شان به شیوه ای منحصر به فرد و هماهنگ را خواهند داشت. این امر آزادی عمل مشتریان در زمینه تعیین ویژگی های محصولات شان را افزایش می دهد. استراتژی همکاری دو برند براساس فروش آنلاین محصولات شان است. تهیه بسته های مشترک از سوی دو برند موجب جلب توجه هرچه بیشتر محصولات شده است. جالب اینکه موفقیت در زمینه اجرای این کمپین مشترک موجب ادامه آن در سال های بعد از سوی کسپر و وست الم شد.

4. تاکو بل و دوریتوز

کمپین: دوریتوز لوکوس تاکو

برندسازی

هنگامی که غذای مشترک دوریتوز لوکوس تاکو برای نخستین بار رونمایی شد، به سرعت بدل به یکی از مشهورترین انتخاب های مشتریان گردید. این امر موجب تقلید و الگوبرداری بسیاری از برندها از غذای موردنظر نیز شد. ماجرای همکاری میان این دو برند از ایده خلاقانه مدیرعامل دوریتوز برای تاکوهای ترد و خوشمزه برند تاکو بل شروع شد. به این ترتیب دوریتوز اقدام به ترکیب خوراکی تاکو با دستور پخت غذاهای خود کرد. نتیجه این امر غذای مشترک دوریتوز لوکوس تاکو بود. خواسته اصلی این دو برند حفظ دستورالعمل غذای مشترک شان بود. به این ترتیب دستور پخت آنها به صورت محرمانه قرار گرفت.

خوراکی مشترک تاکو بل و دوریتوز یکی از موفق ترین نمونه های همکاری در صنعت غذا بود. در سال نخست تاکو بل نزدیک به یک میلیارد غذای تازه خود را در سراسر دنیا به فروش رساند. بدون تردید این رقم برای شرکت فست فود آمار بسیار جالبی محسوب می شود.

مزیت اصلی تولید غذای مشترک امکان دسترسی به مشتریان تازه از سوی هر دو برند بود. به این ترتیب هم تاکو بل و هم دوریتوز فرصت مناسبی برای دسترسی به مشتریان یکدیگر پیدا کردند. جالب اینکه هر دو برند به منظور جلب نظر شمار هرچه بیشتری از مشتریان اقدام به عرضه محصول مشترک شان در نسخه های فرعی و مخصوص به خود نیز کردند. این امر استفاده حداکثری هر دو غول دنیای فست فود از همکاری شان را نشان می دهد.

5. کانیه و آدیداس

کمپین: ییزی

برندسازی

کانیه وست یکی از خوانندگان مشهور در ایالات متحده است. به همین دلیل نیز برند آدیداس برای رونمایی از کفش های تازه خود اقدام به همکاری تجاری با وی کرد. نام این کفش های جدید «ییزی» بود. ترکیب برند شخصی کانیه وست و آدیداس یکی از برترین نمونه های همکاری تجاری در سراسر جهان را شکل داد. به این ترتیب ایده همکاری تجاری برندهای ورزشی و اهالی هنر وارد فاز تازه ای شد.

تاثیر اصلی کاینه وست بر روی کمپین آدیداس به دلیل شهرت بالای وی در زمینه ایجاد حاشیه بود. به این ترتیب کمپین مشترک وی با آدیداس سر و صدای زیادی به پا کرد. بدون تردید وقتی توجه بسیاری از رسانه ها و مخاطب های یک برند به رونمایی از محصول تازه آن جلب شود، موفقیت محصول موردنظر در بازار فروش تا حد زیادی تضمین خواهد شد. این امر در مورد کفش های تازه آدیداس روی داد. به این ترتیب پس از توجه فراوان رسانه ها به این امر در زمینه فروش نیز مشتریان استقبال کم نظیری از محصول آدیداس کردند.

نکته مهم در زمینه همکاری با یک سلبریتی حاشیه ساز تلاش برای جلب نظر مخاطب است. البته این امر در صورت حاشیه سازی های بیش از اندازه فرد موردنظر با شکست مواجه خواهد شد. خوشبختانه در مورد کانیه وست میزان حاشیه ها بسیار زیاد نیست. به همین دلیل انتخاب آدیداس بسیار مناسب از آب در آمد.
بی شک هر همکاری تجاری براساس نتیجه اش ارزیابی می شود. بر این اساس باید وضعیت کفش ییزی در بازار فروش را ارزیابی کنیم. تا به اینجا در سال جاری این کفش ها نزدیک به 1.9 میلیارد دلار فروش داشته است. به این ترتیب درآمد آدیداس با معرفی این محصول 19درصد رشد به خود دیده است.

6. BMW و لوئیس ویتون

کمپین: هنر مسافرت

همکاری مشترک برندها

شرکت تولید اتومبیل BMW و شرکت لوئیس ویتون شاید در ابتدا ارتباط آشکاری با یکدیگر نداشته باشند. به هر حال یکی از آنها در زمینه تولید خودروهای به روز و دیگری در زمینه طراحی و لباس فعالیت دارد، با این حال اگر به دقت به بررسی وضعیت هر دو آنها بپردازیم، نکات مشترکی زیادی میان آنها پیدا خواهیم کرد. اگر به فعالیت لوئیس ویتون در زمینه طراحی و تولید چمدان های مسافرتی توجه کنیم، هر دو برند در حوزه مسافرت و جابه‎جایی فعالیت دارند. همچنین هر دو آنها ارزش های لوکس و مدرن را به نمایش می گذارند. در نهایت نیز هر دو آنها شهرت بسیار زیادی در سطح جهان دارند. به هر حال BMW و لوئیس ویتون از مدت ها پیش به عنوان دو برند فعال و موفق در زمینه تولید محصولات باکیفیت شناخته می شوند.

شهرت و کیفیت بسیار بالای محصولات BMW و لوئیس ویتون دقیقا عامل اصلی موفقیت کمپین برندسازی مشترک شان بود. در فرآیند همکاری میان آنها برند BMW خودرویی به نام BMW i8 تولید کرد. در کنار این امر نیز برند لوئیس ویتون اقدام به طراحی صندلی های i8 و کیف های منحصر به فرد چهار تکه برای این خودرو کرد. نکته جالب در مورد کیف های طراحی لوئیس ویتون هماهنگی اندازه آنها با فضای داخلی BMW i8 بود. این امر همکاری میان دو برند را بدل به امری بسیار لوکس و مفید کرد.

وقتی شما محصول منحصر به فردی را با همکاری یک برند خوش‎آوازه دیگر طراحی می کنید، سطح قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. به این ترتیب BMW i8 با قیمت 135.700 یورویی وارد بازار شد. در این میان ارزش کیف های طراحی لوئیس ویتون 20هزار یورو برآورد شده است. بدون تردید این محصول یکی از نسخه های بسیار لوکس برند BMW و لوئیس ویتون محسوب می شود. همین امر نیز توجه بسیار زیاد علاقه‎مندان به صنعت خودروسازی و پوشاک را به خود جلب کرد. توضیحات جانبی BMW و لوئیس ویتون در مورد کیفیت محصول مشترک شان این علاقه‎مندی را به میزان بسیار زیادی افزایش داد. جالب اینکه محصول مشترک این دو برند فقط در نسخه های محدود و آن هم برای یک بار تولید شده بود. به این ترتیب میزان علاقه و هیجان به حداکثر رسید.

کیف های طراحی برند لوئیس ویتون به خوبی با ارزش ها و ویژگی های مرکزی BMW سازگاری داشت. به این ترتیب علاوه بر درج لوگو BMW بر روی آنها، طراحی شان نیز بسیار جسورانه و جالب بود.

پاتریک لوئیس ویتون، مسئول ارشد بخش طراحی محصولات برند لوئیس ویتون، در مورد همکاری مشترکش با BMW این‎گونه اظهارنظر می کند: «همکاری با برند BMW و تولید خودروی i8 در راستای مزیت ها و ارزش های شرکت ما بود. این امر خلاقیت و نوآوری برند ما را در همکاری با BMW به حداکثر رساند.» طراح های بخش تولید لوئیس ویتون به هنگام مواجهه با درخواست تیم مدیریتی مبنی بر طراحی کیف هایی هماهنگ با ارزش های برند BMW استقبال مناسبی از آن کردند. اگرچه زمان طراحی و تولید این کیف ها بسیار طول کشید، اما در نهایت نتیجه کار بسیار مناسب از آن در آمد. هدف اصلی لوئیس ویتون و BMW در طراحی مشترک محصول شان توسعه هرچه بیشتر ارزش های مرکزی برندشان بود. با بررسی موفقیت کمپین دو برند به خوبی دستیابی به این هدف قابل مشاهده خواهد بود.

مطلب مرتبط: برندینگ یا برند سازی دقیقا به چه معناست؟

7. استارباکس و اسپاتیفای

کمپین: اکوسیستم موسیقی

همکاری مشترک برندها

استارباکس با تولید قهوه های دارای دستور تهیه منحصر به فرد در سطح جهانی مشهور شد. سپس با راه‏اندازی شعبه های مختلف کافی‎شاپ های خود بدل به یکی از برندهای بسیار بزرگ در سطح جهان شد. امروزه تقریبا همه مردم دنیا به خوبی با استارباکس آشنایی دارند. همین امر موفقیت بسیار زیادی برای آنها در زمینه همکاری های بین‎المللی فراهم کرده است. یکی از همکاری های موفق این برند با اسپاتیفای صورت گرفت. اسپاتیفای به عنوان بزرگترین پلتفرم پخش آنلاین موسیقی در سراسر جهان سرمایه‎گذاری مطلوبی بر روی همکاری با سایر برندهای بزرگ و موفق داشته است. همکاری دوجانبه این دو برند در راستای ایجاد یک اکوسیستم موسیقی صورت گرفت. هدف اصلی این امر فراهم‎سازی امکان دسترسی بیشتر کاربران اسپاتیفای به محصولات استارباکس و برعکس بود. به این ترتیب مشتریان استارباکس نیز فرصت بهتری برای استفاده از آرشیو وسیع موسیقی اسپاتیفای پیدا کردند.

در طول برگزاری این کمپین مشترک کارمندان استارباکس دسترسی ویژه به سامانه پلتفرم اسپاتیفای پیدا کردند. از طرف دیگر، برند استارباکس نیز با ایجاد تغییراتی در اپ موبایلی خود دسترسی کاربران به پلتفرم اسپاتیفای به شیوه درون برنامه ای را فراهم کرد. به علاوه، در کافی‎شاپ های استارباکس استفاده از پلتفرم اسپاتیفای برای پخش موسیقی قوت گرفت. به این ترتیب تقریبا هر دو برند از همکاری مشترک شان سود قابل توجهی بردند. مزیت این امر برای استارباکس فراهم‎سازی محیطی بهتر برای هنرمندان به منظور افزایش شهرت شان بود. بدون تردید پخش جدیدترین موسیقی های هنرمندان مشهور پیش از انتشار رسمی در کافی‎شاپ های استارباکس توجه شمار بالایی از افراد را به خود جلب می کند. در سوی دیگر، این اقدام نوعی تبلیغ رایگان برای اسپاتیفای نیز محسوب می شود بنابراین پروژه ایجاد اکوسیستم موسیقی با موفقیت هرچه بیشتر به سرانجام رسید.

بدون تردید رمز موفقیت در هر اقدام مشترکی درک متقابل و درست از هدف مشترک است. این امر به خوبی در مورد همکاری استارباکس و اسپاتیفای قابل مشاهده است بنابراین شما نیز در مورد انتخاب برند همکار برای توسعه کسب و کارتان به زمینه ای مشترک و درک متقابل توجه کافی داشته باشید.

8. اپل و مستر کارت

کمپین: Apple Pay

همکاری مشترک برندها

گاهی اوقات برندسازی مشترک شامل یک همکاری بسیار هیجان‎انگیز میان دو برند بزرگ نیست. به هر حال برندها از فعالیت مشترک به دنبال منفعت و سود عینی نیز هستند. بنابراین برخی از فرآیندهای برندسازی مشترک شامل نتایج عملی و فنی اند.

هنگامی که اپل از اپ پرداخت ویژه خود تحت عنوان «Apple Pay» رونمایی کرد، کاربران این برند در زمینه پرداخت آنلاین تغییرات زیادی را مشاهده کردند. این نوآوری به کاربران امکان استفاده از حساب بانکی شان و خرید آنلاین بدون نیاز به همراه داشتن کارت بانکی شان را می دهد. نکته مهم در زمینه موفقیت چنین برنامه ای ضرورت حمایت برندهای فعال در زمینه خدمات کارت بانکی هوشمند بود. به این ترتیب مسئولان اپل به سراغ جلب حمایت این شرکت ها رفتند، با این حال برندهای فعال در این عرصه مایل به رویارویی با یک رقیب دیگر در زمینه پرداخت آنلاین نبودند. به همین خاطر استقبال اولیه از ایده اپل چندان جالب نبود. به هر حال هیچ برندی اقدام به فعالیتی مضر برای کسب و کار خود نخواهد کرد.

اتفاق جالب در این میان استقبال برند مستر کارت از ایده اپل بود. به این ترتیب آنها به کاربران خود اجازه استفاده از اپ تازه اپل را دادند. به این ترتیب کاربران مستر کارت نخستین افراد در زمین تجربه تکنولوژی تازه اپل بودند. این کار نوعی همکاری مشترک را میان اپل و مستر کارت ایجاد کرد. به این ترتیب هر دو برند از مزیت های این همکاری بهره‎مند شدند. نکته جالب برای مستر کارت در این میان نمایش روحیه استقبال از تکنولوژی های جدید و رقابت‎پذیری بود.

9. اوبر و اسپاتیفای

کمپین: سفر همراه با موسیقی

برند و برندسازی

اسپاتیفای در زمینه همکاری با برندهای دیگر پیش‎زمینه موفقی دارد. به این ترتیب آنها با همکاری اوبر اقدام به اجرای کمپینی تحت عنوان «سفر همراه با موسیقی» کردند. بدون تردید تجربه اوبر و اسپاتیفای نمونه ای موفق از برندسازی مشترک دو شرکت با زمینه های کاری کاملا متفاوت است.

شیوه کار این کمپین بسیار جالب بود. بر این اساس وقتی افراد درخواست سرویس اوبر می کردند، مدیریت پخش موسیقی درون خودرو با آنها بود. کاربران امکان پخش موسیقی های مورد علاقه خود از طریق اپ اوبر را داشتند. آرشیو اصلی موسیقی ها نیز از سوی اسپاتیفای فراهم می شد.

ایده مشترک اوبر و اسپاتیفای در عین سادگی تاثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان داشت. به این ترتیب بسیاری از افراد نیازمند سرویس حمل و نقل درون شهری دیگر اوبر را به عنوان انتخاب نخست خود مدنظر قرار می دهند. به هر حال گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه مان گزینه جذابی برای طی مسافت های درون شهری است.

10. آمازون و امریکن اکسپرس

کمپین: فروش مشترک آمازون و امریکن اکسپرس

برند و برندسازی

آمازون به عنوان غول دنیای تجارت آنلاین دارای مشتریانی در سراسر جهان است. یکی از مشکلات همیشگی شرکت های کوچک در زمین فروش محصولات شان دشواری های همکاری با آمازون بود. به این ترتیب مدیران این غول دنیای خرده‎فروشی آنلاین به فکر رفع آن افتادند. راهکار آمازون همکاری با برند امریکن اکسپرس بود.

همکاری میان آمازون و امریکن اکسپرس در زمینه توسعه فعالیت خرده‎فروشی ها روی داد. به ان ترتیب خرده‎فروشی ها امکان عرضه هرچه بیشتر محصولات خود را پیدا کردند. امریکن اکسپرس علاوه بر تسهیل فرآیند خرید مشتریان، تحویل محصولات را نیز به صورت اختصاصی برعهده گرفت. به این ترتیب تمام سفارش های مشتریان در سراسر جهان در کمترین زمان ممکن به دست شان می رسید. نکته جالب در مورد این کمپین افزایش شمار مشتریان هر دو برند در پی همکاری شان بود. همچنین این فرآیند تاثیر جالبی نیز بر روی افزایش فعالیت خرده‎فروشی های در ایالات متحده داشت.

11. یونیسف و تارگت

کمپین: قدرت کودک

برند و برندینگ

اگر شما فرصت مناسب برای همکاری بشردوستانه با یک برند خوشنام را داشته باشید، این امر به شیوه های مختلف بر روی آینده برندتان تاثیر خواهد داشت.

در سال 2015 برند تارگت اقدام به همکاری با یونیسف کرد. کمپین مشترک آنها «قدرت کودک» نام داشت. هدف اصلی از راه‎اندازی این کمیپن کمک به کودکان بود. بر این اساس تارگت با فروش برخی از محصولاتش سود به دست آمده را برای فعالیت های ویژه کودکان صرف می کرد. در این زمینه یونیسف طراحی برنامه های مخصوص کودکان را برعهده داشت. به این ترتیب بسیاری از مشتریان سراسر جهان به هدف کمک به مردم سراسر جهان اقدام به خرید محصولات مختلف از خرده فروشی تارگت کردند. اگرچه این امر یک اقدام کاملا بشردوستانه بود، با این حال تاثیر مطلوبی بر روی آینده تارگت داشت. مزیت اصلی این اقدام افزایش شهرت تارگت بود. به این ترتیب مشتریان سراسر جهان این برند را به عنوان حامی کودکان و برنامه های یونیسف شناختند.

نکته جالب کمپین مشترک یونیسف و تارگت اقدام به فروش نوع خاصی از لوازم ورزشی بود. به این ترتیب تعدادی از این لوازم ورزشی با هزینه بسیار اندک یا به صورت رایگان در اختیار کودکان سراسر جهان قرار گرفت. به این ترتیب هم یونیسف به اهداف بشر دوستانه خود رسید، هم تارگت موفقیت بینظیری را در زمینه افزایش فروش محصولات اش تجربه کرد.

مطلب مرتبط: اصول برندسازی

12. نایک و اپل

کمپین : نایک + آیپد

برند و برندینگ

نایک یکی از بزرگترین برندهای فعال در زمینه ورزش است. نایک و اپل تجربه طولانی در زمینه همکاری مشترک دارند. این امر از اوایل سال 2000 شروع شد. در این زمان نخستین نسل از آیپدها رونمایی شد. هدف اصلی همکاری میان نایک و اپل ایجاد فرصتی مطلوب برای مشتریان نایک به منظور تمرین ورزشی با استفاده از آخرین تکنولوژی اپل برای گوش دادن به موسیقی بود. کمپین «نایک+آیپد» در آن زمان موفقیت قابل توجهی را کسب کرد. به این ترتیب تولیدات نایک به ویژه کفش های ورزشی اش رشد قابل ملاحظه ای در زمینه فروش را تجربه کرد. این امر به صورت مشابه برای برند اپل نیز در مورد آیپد روی داد.

از آن زمان تا به حال برند نایک استراتژی مشابهی را برای همکاری با سایر برندها در پیش گرفته است. نامگذاری کمپین های همکاری نیز اغلب به یک صورت انجام می شود. یعنی گذاشتن نام نایک همراه با علامت «+» در کنار نام برند موردنظر.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی