چهارشنبه, 09 بهمن 1398 - 14:00

همه ما از اهمیت تولید محتوا به عنوان مهم ترین اقدام بازرایابی آگاه هستیم. با این حال فرد و یا افرادی که در این زمینه قصد فعالیت دارند، چه ویژگی هایی را باید داشته باشند. درواقع به علت حساسیت بالای این بخش، ضروری است تا بهترین ها را اتخدام نمایید. در همین راستا به بررسی 14 ویژگی الزامی خواهیم پرداخت.

1-تمایل به یادگیری سریع

ویژگی های ضروری فعالین در حوزه بازاریابی محتوا

فردی که خواهان فعالیت در زمینه تولید محتوا و بازرایابی از این طریق می باشد، ضروری است تا خود به کسب اطلاعات جدید علاقه مند بوده و سرعت یادگیری بالایی را داشته باشد. همچنین با توجه به سرعت بالای نشر مطالب و اطلاعات جدید، این امر که افراد بتوانند سریعا عقاید و اطلاعات خود را تغییر دهند، بسیار مهم خواهد بود. فراموش نکنید محتواهایی که خودتان قبول نداشته باشید، بدون شک مخاطب نیز قادر به ارتباط برقرار کردن با آن نخواهد بود.

مطلب مرتبط: ویژگی های یک محتوای خوب چیست؟

2-مهارت نوشتاری

مهم ترین ویژگی در این حرفه این است که قدرت نوشتن فوق العاده ای را داشته باشید. در این بخش منظور صرفا رعایت قوانین نبوده و لازم است تا قلم شما قدرت تحت تاثیر قرار دادن مخاطب را داشته باشد. برای این موضوع به هر میزان که نمونه های موفق بیش تری را شاهده کنید، عملکرد بهتری را نیز خواهید داشت. این نکته را فراموش نکنید که بسیاری از افراد به علت توانایی داستان سرایی، موفقیت بسیار بالایی را کسب کرده اند که لازم است تا به دنبال کسب مهارت در این زمینه نیز باشید.

3-مدیریت پروژه

بازاریابی محتوا شامل بخش ها مختلف و متنوعی شده و برای افزایش تاثیر لازم است تا در یک راستا و به صورت زنجیره وار عمل نمایید. بدون شک این امر درست به مانند یک پروژه بوده و لازم است تا مهارت مدیریت آن را داشته باشید.

4-مردم شناسی

بدون این ویژگی حتی بهترین اطلاعات را نیز نمی توانید به نحوی بیان کنید که مخاطب از مطالعه آن لذت کافی را ببرد. خوشبختانه کتاب ها و دوره های آموزشی متعددی در این رابطه وجود داشته و حتی می توانید از دانشجویان و اساتید این رشته دانشگاهی نیز استفاده نمایید. این امر کمک خواهد کرد تا راوی بهتری برای مطالب مورد نظر خود باشید. این نکته را فراموش نکنید که بسیاری از موضوعات کاملا تکراری بوده و دلیل این امر که برخی از آن ها کاملا محبوب شده اند، به نوع روایت باز می گردد.

5-تحلیل

شما باید بتوانید از یک داده خام، تحلیل های لازم را بیرون آورده و اطلاعات مفیدی را انتقال دهید. فراموش نکنید که بسیاری از اعداد و آمارها برای افراد بی معنی بوده و این شما هستید که باید راز آن را آشکار سازید. به همین خاطر ضروری است تا قدرت تحلیل خود را در رابطه با حوزه ای که قصد فعالیت دارید، بالا ببرید.

6-سئو

سئو یا بهینه سازی موتور جست وجو به مجموعه روش هایی اطلاق می شود که باعث خواهد شد تا محتوای شما بهتر دیده شود. کاملا واضح است که یک تولید کننده محتوا به چه دلیل باید از این دانش برخوردار باشد. همچنین توجه داشته باشید که به صورت مکرر، راهارهای جدیدی در این رابطه معرفی می شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا مطالعه ای مداوم را داشته و سطح خود را کافی تلقی نکنید.

7-سخنوری

به عنوان یک بازرایاب و فردی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارد، ممکن است در نشست ها و مراسم هایی مجبور به سخنرانی باشید. همچنین فراموش نکنید که تولید فایل های صوتی نظیر پادکست و انواع ویدئو ها نیز از جمله محتواهایی محسوب می شود که باید به ان توجه ویژه ای را داشته باشید. به همین خاطر در کنار قلم توانا، قدرت سخنوری مناسب نیز ضروری خواهد بود. در این رابطه نوع انتخاب کلمات در کنار گرمی و رسایی صدا اصل های اصلی موفقیت محسوب می-شود. خوشبختانه برای بهبود وضعیت صدای خود نیز انواع روش ها و دوره های آموزشی وجود دارد. در این رابطه اگر از صدای خود راضی نیستید، نباید همه چیز را از دست رفته تلقی نمایید.

8-طراحی و گرافیک

صفحه آرایی و ایجاد جذابیت بصری نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود. به همین خاطر مهارت در زمینه طراحی و گرافیک بسیار مهم خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که حتی بهترین محتواها، اگر از جذابیت بصری کافی برخوردار نباشد، شانس موفقیت بسیار کمی را خواهد داشت.

9-داستان سرایی

هیچ محتوایی بدون وجود یک داستان گیرا کامل نخواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا در این زمینه نیز مهارت کافی را داشته باشید. مشورت گرفتن از تنویسنده های توانا، در این زمینه راهنمای عمل بسیار خوبی خواهد بود.

10-تحقیق

آشنایی با اصول یک تحقیق عملی، کمک خواهد مرد تا مطالب شما از ارزش علمی و اعتبار بالایی برخوردار باشد. فراموش نکنید که حتی یک مطلب نادرست، می تواند وجهه شما را بیش از حد تخریب نماید.

11-مدیریت شبکه های اجتماعی

در حال حاضر شبکه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است. بدون شک فعالیت در آن ها اهمیت بسیار بالایی را خواهد داشت. به همین خاطر توانایی مدیریت و استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی نیز بسیار مهم خواهد بود. درواقع اگرچه این شبکه ها بیش از حد ساده به نظر می رسند، با این حال فعالیت حرفه ای در آن ها نیزا به اطلاعات کافی خواهد داشت. نکته آخری که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که هر شبکه اجتماعی، از ویژگی های خاص خود برخوردار بوده و نمی توان عملکردی یکسان را در تمامی آن ها داشت.

12-وردپرس

ورد پرس یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود که ابزار اصلی شما می باشد. این نرم افزار متن باز بوده و با دانش کافی در زمینه کد نویسی می توانید شخصی سازی های مدنظر خود را انجام دهید. با توجه به ضرورت ایجاد وب سایت رسمی، مهارت در این زمینه کاملا حیاتی می باشد.

13-تبلیغ

شما باید بتوانید محتوای خود را تبلیغ نمایید تا با بازدید بیش تری همراه باشد. بدون شک در این رابطه اکثر بازاریاب ها مشکل خاصی را نخواهند داشت. این امر درست به مانند ایجاد یک محصول بوده که لازم است تا برای فروش آن تبلیغاتی را داشته باشید.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا در سال 2019 و 5 نکته حیاتی درباره آن

14-استراتژی

اگر نتوانید برای خود استراتژی ای را تعیین نماید، تمامی اقدامات ارتباط لازم را با یکدیگر نداشته و در راستای هدفی مشخص نخواهد بود. تحت این شرایط رسیدن به موفقیت بسیار سخت خواهد بود. به همین خاطر شما باید از تفکر استراتژیک برخوردار باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید