پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

مردم همیشه از برندهای قابل اعتماد خرید می کنند. این امر بدل به نوعی عادت رایج شده و حتی در حوزه B2B نیز مصداق دارد. بنابراین اگر شما به دنبال راه اندازی یا مدیریت کسب و کار در این عرصه هستید، باید به اعتماد مشتریان به مثابه سرمایه اصلی تان توجه نشان دهید، در غیر این صورت همیشه با مشکلات اساسی در عرصه کسب و کار رو به رو خواهید بود. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را به طور مداوم کاهش داده و حتی خیلی زود به ماجراجویی تان در بازار پایان دهد.

هدف اصلی در این مقاله جست و جوی ویژگی های محوری برندهای قابل اعتماد است. در این میان به دلیل تمرکز بر روی حوزه B2B و اهمیت آن در بازارهای کنونی به طور مشخص چنین برندهایی را مدنظر قرار خواهیم داد. در ادامه برخی از ویژگی های محوری برندهای قابل اعتماد در حوزه B2B را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

برندهای قابل اعتماد در عرصه B2B و ویژگی های اصلی آنها

تداوم

برندهایی که برای مشتریان همیشه قابل اعتماد هستند، یک ویژگی مشترک بی نهایت مهم دارند. آن ویژگی حضور مداوم در بازار و کنار مشتریان است. به عبارت دقیق تر، چنین برندهایی همیشه در کنار مشتریان شان حضور داشته و فرصت های بسیار متنوعی برای مشتریان شان فراهم می کنند. 

مطلب مرتبط: ارتقای کیفیت استراتژی بازاریابی B2B با تکنیک های طلایی

مشتریان وقتی حضور مداوم یک برند در کنار خود را احساس می کنند، تمایل بالاتری برای تعامل با برند موردنظر نشان خواهند داد. این امر به طور ناخودآگاه بر روی میزان اعتماد مشتریان به برندهای موردنظر نیز تاثیر می گذارد. در دنیای B2B به دلیل فضای به شدت رقابتی اغلب برندها پس از مدت زمانی کوتاه از بازار حذف می شوند. در این میان برندهایی که تداوم بی نهایت زیادی داشته باشند، همیشه در کانون توجه مشتریان قرار خواهند گرفت. این امر می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به شدت تغییر دهد. 

شفافیت

شفافیت یکی دیگر از ویژگی های مهم برای برندهای B2B محسوب می شود. در دنیایی که سرقت اطلاعات و درز داده های مربوط به کاربران در فضای آنلاین یک بحران تمام نشدنی محسوب می شود، اعتماد کاربران بیش از همه به برندهای دارای خط مشی و عملکرد شفاف خواهد بود. درست به همین دلیل بسیاری از برندها در تلاش برای همکاری مداوم با آژانس های امنیت سایبری هستند. 

اگر شما به دنبال جلب اعتماد بالای مشتریان هستید، باید همیشه تضمین های معتبر در زمینه امنیت اطلاعات آنها ارائه کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود اعتماد مشتریان به شما و برندتان از بین برود، در این صورت دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان در بازار نخواهید داشت. 

یادتان باشد عملکرد شفاف فقط مربوط به صورت حساب های مالی نیست، بلکه شما باید نحوه استفاده از سابقه همکاری مشتریان با برندتان را نیز روشن سازید، در غیر این صورت اعتراض شدید مشتریان و ترک برند حتی یک لحظه نیز به شما امان نخواهد داد. 

ارتباط منطقی با حوزه تخصصی

هر برندی در دنیای کنونی باید در یک حوزه تخصصی فعالیت داشته باشد. این امر در صورت تمایل شما برای توسعه دامنه فعالیت برند، باید به طور مرتبط با ماهیت اصلی برند صورت گیرد، در غیر این صورت بی اعتمادی گسترده مشتریان را به همراه خواهد داشت. بدون شک مشتریان به برندهایی که همیشه در همه عرصه ها حضور دارند، اعتماد نخواهند داشت. همین امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. بسیاری از برندها در این میان توجهی به نحوه توسعه کسب و کارشان ندارند. همین امر نیز مشکلات زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: بازاریابی B2B با استراتژی های جدید

اگر شما به دنبال عملکردی متفاوت در حوزه کسب و کار هستید، باید از همان ابتدای امر فعالیت تان را به طور منطقی دنبال کنید، در غیر این صورت خیلی زود با اعتراض مشتریان رو به رو خواهید شد. در این میان اعتماد کاربران و مشتریان نیز چه در فضای آنلاین و چه در فضای آفلاین از برندتان گرفته می شود. همین امر در طول سال های اخیر برای بسیاری از برندها دردسرساز شده است. بنابراین شما باید همیشه حواس تان به این حوزه مهم باشد. به عبارت ساده تر، شاخه های مختلف فعالیت برند شما باید دست کم ارتباطی منطقی با هم داشته باشد. 

منبع : linkedin
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TwXGAIF8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه