چگونه نظر اینفلوئنسرها را جلب کنیم؟ - فرصت امروز

پنج شنبه, 22 اسفند 1398 - 09:25

راهکارهای جلب توجه اینفلوئنسرها به کمپین بازاریابی برند

اینفلوئنسرها بخش قابل توجهی از بار بازاریابی مدرن را بر دوش دارند. این امر به دلیل اعتماد بسیار زیاد کاربران شبکه های اجتماعی به توصیه های آنهاست. تفاوت اصلی اینفلوئنسرها با دیگر فعالان عرصه تبلیغات در دانش معتبر و تخصص شان در حوزه فعالیت شان است. به این ترتیب گفته های آنها برای اغلب مشتریان اهمیت دارد. بدون تردید امروزه اینفلوئنسرهای تقلبی به شدت رشد کرده اند. این امر موجب بدنامی برخی از حوزه های بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها شده است، اما هنوز هم امکان همکاری با افراد حرفه ای و دارای دانش واقعی وجود دارد.

همکاری با افراد تاثیرگذار به برندهای کوچک شانس رقابت با برندهای بزرگ در بازارهای جهانی را می دهد. دلیل این امر هزینه بسیار کمتر همکاری با اینفلوئنسرها در مقایسه با سلبریتی هاست. برندهای بزرگ همیشه با پرداخت هزینه های بالا اقدام به همکاری با سلبریتی ها می کنند. بدون تردید چنین فعالیتی برای اغلب برندها غیرممکن است. بنابراین آنها باید شیوه ای متفاوت را در پیش بگیرند.

چگونه نظر اینفلوئنسرها را جلب کنیم

اغلب برندها در تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرهای واقعی و دارای اعتبار در شبکه های اجتماعی هستند. بدون تردید جلب نظر چنین افرادی به برندمان دشواری های خاص خود را دارد بنابراین ما باید آماده استفاده از استراتژی های مناسب به منظور جلب نظر اینفلوئنسرها باشیم، در غیر این صورت هرگز موفق به همکاری با اینفلوئنسر موردنظرمان نخواهیم شد.

نکته جالب در زمینه بازاریابی براساس همکاری با افراد تاثیرگذار فعالیت اشتباه بسیاری از برندهاست. به این ترتیب موفقیت در عرصه همکاری با اینفلوئنسرها بدل به یکی از مهارت های اصلی در حوزه بازاریابی و حتی مدیریت برند شده است. هیچ شرکتی علاقه‏مند به سرمایه‏ گذاری بر روی همکاری با اینفلوئنسرها و سپس دریافت نتیجه عکس را ندارد. همچنین بسیاری از اینفلوئنسرهای معتبر براساس مقدار مبلغ پیشنهادی برندها اقدام به همکاری با آنها نمی کنند. به هر حال در اینجا پای اعتبار اینفلوئنسرها در بین مخاطب ها در میان است بنابراین آنها فقط پس از ارزیابی وضعیت برند موردنظر اقدام به همکاری با آنها خواهند کرد.

مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است

بدون تردید یکی از نکات مهم در زمینه بازاریابی و مدیریت برند مربوط به شیوه های جلب نظر اینفلوئنسرها به کسب و کارمان است. ما باید در این زمینه به شیوه های آزموده شده توجه کنیم. دلیل این امر دشواری بسیار زیاد رفع شهرت نامطلوب در زمینه بازاریابی است بنابراین پیشگیری از بروز چنین شهرتی بهترین اقدام خواهد بود. در ادامه برخی از نکات مهم در زمینه جلب نظر اینفلوئنسرها برای همکاری با برندمان را مدنظر قرار خواهیم داد.

1. اهمیت شخصیت برند

بسیاری از برندها فقط براساس تعداد فالوورهای یک اینفلوئنسر اقدام به ارسال پیام همکاری می کنند. این امر موجب دلسردی بسیاری از اینفلوئنسرهای واقعی می شود. شاید برخی از افراد اقدام به تبلیغ هر محصولی کنند، اما افراد تاثیرگذار واقعی فقط در زمینه تخصصی شان فعالیت خواهند کرد. این امر اهمیت توجه به نقاط اشتراک برندمان و اینفلوئنسر موردنظر را دوچندان می کند. ما فقط باید در تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با برندمان باشیم.

همکاری های موفق در زمینه بازاریابی همیشه براساس نقاط اشتراک برندها، در اینجا برند و اینفلوئنسر، صورت می گیرد. هر برند دارای شخصیت منحصر به فردی است بنابراین ما پیش از تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرها باید ارزش های مهم برندمان را مشخص کنیم. همکاری با اینفلوئنسرهای فاقد ارزش های برندمان، حتی در صورت تخصص بسیار بالای آنها، اشتباه خواهد بود. ما با هر اقدامی در عرصه بازاریابی نوعی تصویر منحصر به فرد از برندمان به اشتراک می گذاریم بنابراین باید توجه ویژه ای به زمینه تخصصی فعالیت برندمان داشته باشیم. در غیر این صورت تصویر متناقض و نامناسبی از برندمان در اختیار مخاطب هدف قرار خواهد گرفت.

وقتی ما به ارزش های برندمان توجه داشته باشیم، امکان شخصی‎سازی محتوای بازاریابی و کمپین مشترک مان با اینفلوئنسرها فراهم می شود. ایراد بسیاری از کمپین های مشترک برندها با اینفلوئنسرها شباهت نزدیک تمامی شان به یکدیگر است. به این ترتیب مخاطب در عمل توانایی تشخیص کمپین های مختلف را از دست می دهد. کمپین های بازاریابی باید با تاکید بر روی ویژگی های منحصر به فرد هر برند و محصولات شان طراحی شود. در غیر این صورت شکست شان در زمینه جلب نظر مخاطب هدف حتمی خواهد بود. متاسفانه بسیاری از برندها بدون توجه به این نکته مهم اقدام به همکاری با اینفلوئنسرها می کنند. نتیجه این امر ناکامی مداوم آنها در حوزه بازاریابی است.

راهکار مناسب برای شناسایی شیوه های مناسب همکاری با افراد تاثیرگذار مراجعه به برندهای حرفه ای و بزرگ و ارزیابی وضعیت فعالیت شان است. این امر بهترین کلاس آموزشی برای برندهای تازه‎کار خواهد بود.

2. ارائه پیشنهاد به صورت حرفه ای

برندها برای جلب نظر اینفلوئنسرها باید ویژگی های برندشان را به خوبی بیان کنند. بدون تردید برندهای بزرگی مانند اپل یا نایک نیازی به معرفی دقیق محصولات شان ندارند. این امر به دلیل ماهیت خاص تولیدات آنها و پوشش رسانه ای وسیع است. بی‎شک آرزوی هر برندی دستیابی به چنین شرایطی است، با این حال اکنون وضعیت کسب و کار ما به طور کامل متفاوت است بنابراین باید نسبت به معرفی دقیق و حرفه ای محصول مان توجه کنیم. این امر موجب جلب توجه بسیاری از اینفلوئنسرها به برندها می شود.

مطلب مرتبط: آینده اینفلوئنسر مارکتینگ در دست میکرواینفلوئنسرها

امروزه اغلب برندها در کسب و کارهای مختلف با رقبای سرسختی مواجه هستند. جلب نظر اینفلوئنسرها در چنین شرایطی بدون ایجاد تمایز میان برندمان و آنها امکان‎پذیر نخواهد بود بنابراین ما باید با دقت هرچه بیشتر نسبت به بهبود عملکرد برندمان در زمینه معرفی محصولات اقدام کنیم. اینفلوئنسرهای حرفه ای اغلب به انتخاب برند طرف قراردادشان براساس بررسی کمپین ها و ویژگی های محصولات شان توجه دارند. این امر برای برندها دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر ما مورد توجه اینفلوئنسرهای حرفه ای قرار نگیریم، جلب توجه شان با ارائه پیشنهادهای مالی بیشتر بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین تمرکز ما باید بر روی جلب نظر آنها با ویژگی های منحصر به فرد محصولات و همچنین ارزش های برندمان باشد.

گاهی اوقات برخی از برندها برای نمایش ویژگی های محصولات شان اقدام به عرضه رایگان برخی از آنها به اینفلوئنسرها می کنند. به این ترتیب آنها فرصت کافی برای امتحان کیفیت محصول موردنظر را خواهند داشت. این توصیه باید مدنظر اغلب کسب و کارها قرار گیرد. به این ترتیب به جای انتظار برای جلب نظر اینفلوئنسرها دست به اقدامی عملی زده ایم.

3. ضرورت ایجاد رابطه ای پایدار با اینفلوئنسرها

همکاری مقطعی با اینفلوئنسرها شاید در نگاه نخست جذاب به نظر برسد، اما تاثیرگذاری مدنظر ما را به ارمغان نخواهد آورد. امروزه پایداری در زمینه کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. برندهایی نظیر اپل به دلیل ثبات بالا در زمینه ارائه محصولات باکیفیت دارای شهرت جهانی هستند. این امر در مورد همکاری با اینفلوئنسرهای مشهور نیز صحت دارد. ما باید در تلاش برای ایجاد رابطه ای پایدار با آنها باشیم. در غیر این صورت به سرعت از فهرست علاقه‎مندی های مشتریان حذف می شویم. این چالش به دلیل حضور برندهای مختلف در عرصه کسب و کار روی می دهد بنابراین ما نیاز به طراحی کمپین های بازاریابی به طور مداوم داریم. اشتباه اصلی برخی از برندها تلقی فرآیند بازاریابی به عنوان یک امر مقطعی است بنابراین پس از دستیابی به یک یا چند موفقیت دیگر به دنبال طراحی کمپین بازاریابی نخواهند بود. چنین امری در نهایت موجب کاهش فروش مطلوب ما در بازه های زمانی مشخص خواهد شد. فروش مناسب در بازار کسب و کار در ارتباط با چند عامل مختلف است بنابراین ما باید به بهترین شکل نسبت به ساماندهی هماهنگ امور مختلف تلاش کنیم. در غیر این صورت حفظ ثبات برندمان غیرممکن خواهد شد.

همکاری نزدیک با اینفلوئنسرها بدون ایجاد رابطه ای پایدار دشوار خواهد بود. ما پس از یافتن اینفلوئنسر مناسب با ویژگی های کسب و کارمان باید به طور مداوم با وی همکاری کنیم. این امر اعتبار برندمان در نگاه مشتریان را افزایش می دهد. شاید در نگاه نخست بسیاری از برندها مزیت های همکاری مداوم با یک اینفلوئنسر را درک کنند. نکته مهم در این میان علاقه اغلب برندها به همکاری با افراد مختلف است بنابراین ما با همکاری طولانی مدت با یک اینفلوئنسر امکان ایجاد تمایز میان کسب و کارمان با دیگران را خواهیم یافت.

مطلب مرتبط: چگونه مناسب ترین اینفلوئنسرها را برای همکاری با برند خود پیدا کنیم

همکاری بازاریابی با اینفلوئنسرها دشواری های زیادی دارد. گاهی اوقات برند ما برای مدت زمانی طولانی موفق به جلب نظر آنها نمی شود. در این شرایط استفاده از اینفلوئنسر ثابت برندمان مطلوب خواهد بود. این امر به توسعه مداوم کسب و کارمان و بازاریابی پایدار کمک خواهد کرد. اگرچه بازاریابی تاثیرگذار سر و صدای بسیار زیادی در بخش های مختلف کسب و کار ایجاد کرده است، اما هنوز هم فرصت مناسب برای استفاده اصولی از این شیوه و ایجاد تمایز میان برندمان با رقبا وجود دارد بنابراین ما باید از فرصت پیش روی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی