پنج شنبه, 12 دی 1398 - 09:41

امروزه جهان به سمتی در حال حرکت است که از داستان سرایی به عنوان مهم ترین شیوه بازاریابی یاد می شود. به همین خاطر نیز بسیار ضروری است تا با روش هایی که به بهبود این اقدام کمک می کند، آشنایی کامل داشته باشیم. در همین راستا به بررسی هشت راهکار کاملا موثر خواهیم پرداخت.

1-با نمایش فرهنگ کاری شرکت خود شروع کنید

داستان سرایی بهتری برای برند

نکته ای که باید در ابتدا به آن توجه داشته باشید این است که روش های موجود، اکثرا توسط یک فرد نوشته شده است، با این حال در این مقاله ما گروهی از بهترین نویسندگان خود که متخصصانی مجرب محسوب می شوند را مسئول گزینش موارد کرده ایم. به همین خاطر می توان از کاربردی بودن تمامی آنها اطمینان بالایی را داشت. در داستان سرایی این امر که بدانید نقطه شروع شما چه باید باشد، مهم ترین گام محسوب می شود. درواقع در موارد متعددی مشاهده می شود که افراد بودجه خوبی را برای خود تعیین می کنند. با این حال به علت عدم رعایت مراحل، نتیجه کاملا دور از انتظار آنها می شود و این امر نوعی بدبینی را نسبت به شیوه داستان سرایی به وجود می آورد. به همین خاطر نخستین چیز باید فرهنگ کاری شرکت شما باشد. آن را در قالب یک داستان مثلا اتفاقات روزانه خود درآورده و تصویر و یا فیلم مناسبی را برای افزایش تاثیرگذاری، تهیه کنید.

مطلب مرتبط: داستان سرایی و تاثیرآن در موفقیت برندها

2-گوش کنید

با گوش دادن به مشتریان و کارمندان خود متوجه بسیاری از مسائل خواهید شد. درواقع به هر میزان که دیدگاه های مختلفی را داشته باشد، بیشتر متوجه اقداماتی که باید انجام شود، خواهید شد. همچنین فراموش نکنید که توجه به اقدامات و صحبت-های رقبا نیز شما را نسبت به بسیاری از مطالب مفید آگاه خواهد ساخت. به همین خاطر در ابتدای کار خود ضروری است تا به همه چیز گوش دهید. پس از کسب تجربه لازم می توان اولویت را برای خود ایجاد کرد.

3-یک تیم تحقیقات برای خود ایجاد کنید

با توجه به گسترده بودن اطلاعات، نیاز به یک تیم متخصص در این رابطه احساس می شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا در این رابطه اقدام کرده و از همین افراد به عنوان متخصصان تولید محتوا و داستان سرایی استفاده کنید. بدون شک این امر کمک خواهد کرد تا در نهایت به یک سبک خاص و حرفه ای دست پیدا کنید.

4-به مطالعه خود ادامه دهید

با توجه به سرعت فوق العاده بالای نشر اطلاعات، این امر کاملا طبیعی خواهد بود که حتی پس از گذشت یک روز، روش ها و نکات جدیدی معرفی شود. تحت این شرایط با توجه به وجود محدوده زمانی برای هر اقدام، در صورتی که سریعا از آنها آگاه نشوید، ممکن است در زمان موارد را به اجرا درآورید که دیگر نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. تحت این شرایط ضروری است تا نرخ مطالعه مداومی را داشته باشید. همواره این نکته را مورد توجه خود داشته باشید که بسیاری از ایده های ناب از دل همین مطالعات به دست می آید. به همین خاطر اگر مطالعه به موقعی را نداشته باشید، ایده جدید ممکن است به ذهن فردی دیگر خطور کرده و از آن به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کند.

5-سبک مخصوص به خود را بیابید

در داستان سرایی نوع روایت بسیار مهم است. درواقع این تفاوت در نوع روایت ها است که باعث جذب افراد می شود. برای مثال از یک اتفاق می توان روایت های متعددی را داشت. در این رابطه فراموش نکنید که پس از مدتی فعالیت، متوجه این امر خواهید شد که مخاطب شما نسبت به چه نوع از داستان سرایی ها واکنش بهتری را خواهد داشت. تحت این شرایط تنها کافی است تا انتظارات را با توجه به امکانات خود برآورده کنید. بدون شک پس از پیداکردن سبک خاص خود، می توانید از داستان سرایی به عنوان یک مزیت رقابتی بزرگ استفاده کنید.

6-صداقت و حقیقت را به 2 اصل بسیار مهم تبدیل کنید

شما حتی می توانید برای یک اتفاق دروغین نیز داستان سرایی داشته باشید و یا در این رابطه صداقت لازم را به کار نبرید، با این حال توجه داشته باشید که این امر تنها در کوتاه مدت می تواند نتایجی را برای شما به همراه داشته باشد. به همین خاطر اگر خواهان حضور طولانی مدت در عرصه کاری خود هستید، الزامی است تا از شیوه های نادرست برای رشد سریع خود استفاده نکنید. همچنین فراموش نکنید که رایج بودن یک اقدام، به معنای درست بودن آن محسوب نمی شود.

مطلب مرتبط: راه های بهبود داستان سرایی برای تبلیغات برند

7-اصل سادگی را رعایت کنید

سادگی تحت هر شرایطی زیباست. این امر خصوصا در رابطه با داستان ها بسیار مهم محسوب می شود. فرض کنید که در داستان شما اصطلاحات فنی بسیاری وجود داشته باشد و با لحنی ادبی در تلاش برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان خود باشید. بدون شک نتیجه این اقدام غیر از شکست نخواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا متن خود را برای حداقل دو بار مورد بازبینی قرار داده و اطمینان حاصل کنید که همه چیز در راستای ایجاد حس خوب به کار رفته است. همچنین از توجه به جزییات نیز غافل نشوید. درواقع در بسیاری از موارد این اطلاعات کوچک، تفاوت ها و جذابیت های بسیار بزرگی را رقم می زنند. همچنین از اقداماتی نظیر قرار دادن مخاطب به عنوان شخص اول داستان، می توانید به افزایش تاثیر اقدامات خود و فضاسازی بهتر کمک کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید