جمعه, 21 شهریور 1399 - 12:00

تاثیر اولیه به معنای نخستین پیامی است که در ذهن مخاطب در رابطه با برند شما ایجاد خواهد شد. اگرچه ممکن است تصور کنید که همواره می ‎توان در این زمینه اصلاحات لازم را صورت داد، با این حال واقعیت این است که بنا بر آمارهای منتشر شده، اگر تاثیر اولیه لازم را نداشته باشید، مخاطب به صورت کامل شما را نادیده می ‎گیرد و به سراغ رقبا می‎ رود. تحت این شرایط جدا کردن آنها از یک برند دیگر، بسیار سخت و در مواردی عملا غیر ممکن خواهد بود. نکته جالب در این زمینه تلاش ‎هایی است که از سوی برندهای مختلف انجام می‎ شود. با این حال تنها تعدادی از آنها می ‎توانند کاملا موفقیت ‎آمیز باشند. دلیل این امر نیز به خاطر انتخاب ‎هایی است که مدیران و بازاریاب ‎ها دارند. درواقع در هر زمینه ‎ای، برخی از روش ‎ها وجود دارد که اساس کار بوده و در ابتدا باید آنها را مورد توجه قرار دهید. پس از آن می‎ توان بر روی خلاقیت‎ های جدید نیز سرمایه گذاری کرد. در این راستا به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که منجر به تاثیر اولیه کاملا قوی خواهد شد.

تاثیر اولیه لازم

1-دلیل قیمت محصولات خود را توضیح دهید

بسیاری از برندها اقدام به قرار دادن تصویری از محصول و قیمت آن می ‎کنند، با این حال آیا این موارد دلیل لازم را برای خرید از شما ایجاد خواهد کرد؟ در این رابطه نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از افراد ممکن است صرفا به خاطر کنجکاوی و یا به صورت کاملا تصادفی اقدام شما را دیده باشند. تحت این شرایط لازم است شما به نحوی رفتار کنید که احساس نیاز در آنها به بهترین شکل، ایجاد شود. در این راستا بهترین اقدام این است که دلیل قیمت خود را برای مخاطب توضیح دهید. برای مثال نوع متریال به کار رفته، ویژگی‎ های خاص محصول و هر چیزی که در قیمت ‎گذاری تاثیرگذار بوده است، می ‎تواند به عنوان دلایل شما ذکر شود. در این رابطه برخی از تکنیک ‎ها نیز وجود دارد که تاثیر اقدام شما را به شدت افزایش می‎ دهد.

مطلب مرتبط: رایج ترین اشتباهاتی که تاثیر اولیه را نابود خواهد کرد

برای مثال شما می‎ توانید بخشی از هزینه خود را به یک اقدام خیرخواهانه اختصاص دهید. در این راستا صرفا کمک به نهادهای بشردوستانه مدنظر نبوده و هر طرح ارزشمندی خصوصا حفظ محیط زیست که در چند سال اخیر به یک ترند تبدیل شده است، می‎ تواند تمایل افراد را برای خرید افزایش دهد. در این راستا نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اقدامات سایر برندها را مورد بررسی قرار دهید تا از انجام اقدامی تکراری، جلوگیری شود.

2-از People Cards غافل نشوید

در زمینه تمامی اقدامات بازاریابی، برند گوگل به حدی خوب رفتار کرده است که تصور موفقیت در این زمینه بدون استفاده از ابزارهای فوق ‎العاده آن، کاملا سخت خواهد بود. در این راستا یکی از جدیدترین موارد People Cards است. نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوگل، محبوب ‎ترین مرورگر اینترنتی جهان محسوب شده و کمک گرفتن از آن می ‎تواند شما را به تعداد زیادی از افراد متصل نماید، با این حال شرح کامل این قابلیت، نیاز به فضای زیادی داشته و به همین خاطر توصیه می ‎شود که مقاله جرج نگوین در این زمینه را مطالعه نمایید. درواقع آشنایی با جدیدترین ابزارهای گوگل، بدون شک به افزایش سهولت کار شما منجر خواهد شد.

3-برندسازی شخصی داشته باشید

آیا تصور می ‎کنید که برندسازی صرفا به کسب و کارها اختصاص دارد؟ بدون شک پاسخ به این سوال منفی بوده و هر فردی می ‎تواند برای خود برندسازی داشته باشد. در این راستا توصیه می‎ شود که حتما به عنوان مدیر و یا فردی مهم در شرکت، در این زمینه فعالیت داشته باشید. برای این موضع هیچ چیز بهتر از اقدامات اینفلوئنسری و حضور فعال در شبکه ‎های اجتماعی نخواهد بود. درواقع موفقیت بسیاری از برندها صرفا بر پایه محبوبیت افرادی بوده است که در این برند، حضور داشته و محبوبیت بالایی را به دست آورده‎ اند. بدون شک تاثیر اولیه برندی که موسس و یا یکی از اعضای آن فردی محبوب است، به مراتب بهتر خواهد بود.

4-تولید محتوا را در دستور کار خود قرار دهید

تولید محتوا از جمله اقدامات بسیار مهمی است که باعث خواهد شد تا دلیلی برای دنبال کردن مداوم برند شما شکل گیرد. در این راستا یکی از مزیت ‎های این اقدام، جذاب افراد جدید است. درواقع در جهان حال حاضر، افراد بیشتر تمایل به مطالعه مطالب اینترنتی به جای خواندن کتاب دارند. تحت این شرایط یک سایت تخصصی، می ‎تواند طرفداران یک حوزه را به خوبی جذب نماید. در این راستا نیز شما باید به خوبی اقدامات سایر برندهای رقیب را مورد بررسی قرار دهید تا انتخاب نهایی، بهترین گزینه موجود باشد. همچنین در کنار فعالیت در سایت رسمی شرکت، نباید از شبکه ‎های اجتماعی نیز غافل شوید. در این راستا اینستاگرام، بهترین گزینه حال حاضر محسوب می ‎‏شود. با این حال بهتر است که قبل از انتخاب نهایی خود، نگاهی به آمارها در جامعه هدف خود داشته باشید. با این اقدام ممکن است انتخاب شما تغییراتی را پیدا کند.

مطلب مرتبط: دانش تأثیر گذاری اولیه / 5 عامل مؤثر برای تأثیر گذاری اولیه

5-صرفا به اینترنت محدود نباشید

در نهایت توصیه ما این است که خود را صرفا به اینترنت محدود نکرده و از موقعیت ‎های موجود در جهان حقیقی نیز نهایت استفاده را داشته باشید. برای مثال می ‎توانید در مکان ‎های آموزشی، فرهنگی، سرگرمی و ... حضور پیدا کنید تا به صورت مستقیم، با تعداد زیادی از مخاطبان ارتباط برقرار نمایید. انتخاب مکان ‎ها نیز با توجه به نوع فعالیت ‎های شما خواهد بود. برای مثال برای یک برند فعال در زمینه تولید لوازم ورزش فوتبال، بهترین فضا در زمین ‎های مخصوص این ورزش محسوب می ‎شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید