چگونه مشتریان را جلوی فروشگاه مان میخکوب کنیم؟ - فرصت امروز

یکشنبه, 25 فروردين 1398 - 11:00

3 راهکار مهم برای پاسخ به پرسشی اساسی:

چگونه مشتریان را جلوی فروشگاه مان میخکوب کنیم؟

هنگامی که صحبت از توسعه و پیشرفت کسب وکار در کنار کسب موفقیت می شود، نکات اندکی به اندازه میخکوب کردن مشتریان پشت ویترین یا داخل فروشگاه اهمیت دارد. در این میان تفاوتی بین یک فروشگاه ساده محلی یا رستورانی شیک نیست. به هر حال ما برای فروش بهتر محصولات مان باید آنها را به خوبی در معرض نمایش قرار دهیم. در این میان هرچه وسعت کسب وکار ما بیشتر باشد، نگرانی های پیرامون جلب نظر مخاطب بیشتر می شود. اصطلاح «لغزش پا» معمولا برای اشاره به راهکارهای ترغیب مخاطب به درنگ و مشاهده کالا یا خدمات برندها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما نیز به دنبال توسعه وضعیت برندتان در کنار سایر کارهای روزمره هستید، باید به مفهوم میخکوب سازی مخاطب توجه ویژه ای داشته باشید.

اهمیت مفهوم جلب نظر مخاطب به وسیله میخکوب سازی اش روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. به ویژه برای فروشگاه های بزرگ با ورود برندهای تجارت آنلاین مانند آمازون و eBay زنگ خطر به صدا در آمده است. در هر صورت اگر برندها امکان جلب نظر مخاطب در فروشگاه های شان را نداشته باشند، آنها به سرعت سراغ سایر رقبا و از همه مهم تر فروشگاه های آنلاین می روند. با توجه به آنچه تا اینجا گفته شد، برندها در عمل چه کاری برای جلب نظر مخاطب می توانند انجام دهند؟ این دقیقا پرسش مد نظر ما در مقاله کنونی است. امیدوارم بررسی بیشتر این موضوع ما را در پاسخگویی به پرسش فوق یاری دهد.

میخکوب کردن مشتریان جلوی فروشگاه

در پایان مقاله کنونی شما باید ایده های بسیار بهتری در زمینه تکنیک ها و شیوه های سرمایه گذاری بر روی جلب نظر مشتریان و توسعه کسب وکار داشته باشید. اجازه دهید همین ابتدا به نکته ای مهم اشاره کنم. برخی از تکنیک های مورد نظر در مقاله حاضر بسته به نوع کسب وکارتان تاثیرگذاری بهتری برای شما خواهد داشت. این امر به معنای برتری نهایی یک شیوه بر دیگری نیست. فقط نوع کسب وکار برند شما تعیین کننده برتری نسبی تکنیک ها خواهد بود. همچنین باید توجه داشت که وقتی یک شیوه را یاد می گیریم، انتظار کسب موفقیت در گام نخست بیهوده است. ماهیت کسب و کار بر تلاش مدام بنا شده است. به همین دلیل باید در طول زمان مدام به دنبال بهبود عملکردمان باشیم. تکنیک های موفقیت در زمینه فروش و جلب نظر مخاطب هم در این میان به ما کمک موثری برای افزایش کیفیت عملکرد برندمان خواهد داشت.

اکنون اجازه دهید به سراغ اطلاعات مهم برویم.

1. روزنامه های محلی و منابع خبری

بسیاری از برندهای کوچک و کمتر شناخته شده قدرت و اعتبار رسانه های محلی را دست کم می گیرند. در حقیقت، روزنامه های محلی و منابع خبری به برندها اجازه آشنایی به دامنه بسیار مشخص و شخصی سازی شده ای از مخاطب های هدف را می دهد. شاید در نگاه نخست قدرت نفوذ رسانه های محلی به دلیل گسترش اینترنت کاهش یافته باشد. با این حال باید توجه داشت رسانه های بزرگ در زمینه انتشار اخبار محلی موفقیت چندانی ندارند. رسانه های بزرگ بر روز اخبار جهانی تمرکز دارند. به همین دلیل همچنان شاهد محبوبیت رو به افزایش رسانه های محلی هستیم. درست به همین دلیل تعامل با چنین برندهایی بسیار معقول تر از سرمایه گذاری بر روی رسانه های بزرگ است. همچنین باید توجه داشت که همکاری با رسانه های بزرگ نیازمند پرداخت هزینه تبلیغاتی بیشتر هم هست. بی شک برندهای کوچک در زمینه پرداخت هزینه با مشکلات زیادی مواجه اند. به همین دلیل شروع کار با رسانه های محلی و تاثیرگذار منطقی تر به نظر می رسد.

مطلب مرتبط: بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری / خریداران را میخکوب خود کنید

توجه به یک نکته مهم تبلیغاتی در اینجا اهمیت دارد. شیوه سنتی تبلیغات مبتنی بر ارائه آگهی در رسانه های بزرگ به صورت توده ای بود. در این شیوه معمولا برخی از افراد شکایت هایی در زمینه مشاهده تبلیغات نامرتبط با سلیقه شان داشتند. در هر صورت وقتی ما همه مخاطب های یک رسانه را مد نظر داریم، شمار بالایی از آنها در گروه افراد غیرمرتبط با کسب وکارمان قرار خواهند گرفت. همچنین هزینه های چنین الگویی از تبلیغات نیز بسیار سرسام آور است.

نکته مهم بعدی در زمینه تبلیغات در رسانه ها مشاهده میزان وفاداری مخاطب های رسانه های بزرگ و محلی است. براساس مطالعه موسسه فوربس، به طور معمول مخاطب های رسانه های محلی وفاداری بیش از 30 سال بدان ها دارند. این نرخ در زمینه رسانه های بزرگ و جهانی با کاهشی محسوس بین 5 تا 8 سال است. وقتی یک مخاطب برای چندین دهه جزو طرفدارهای یک رسانه است، تمایل بیشتری به مطالعه تبلیغات آن نشان خواهد داد. این امر به طور قطع ناشی از میزان اعتماد بالای مخاطب مورد نظر به رسانه محلی است.

در قلب بازاریابی مفهوم شناخت مخاطب وجود دارد. هر کاری که انجام می دهید، باید همیشه نسبت به مطالعه دقیق پیرامون مخاطب هدف تان مطمئن باشید. معمولا حاصل چنین مطالعه ای دستیابی به مفهومی منسجم از مخاطب هدف برندمان است. به این ترتیب دیگر برای یافتن مخاطب مورد نظرمان سردرگم نخواهیم بود.

2. اهمیت چینش تبلیغاتی بیرونی برندمان

یکی دیگر از راهکارهای کم دردسر برای جلب نظر مخاطب استفاده از چینش تبلیغاتی بیرونی برای فروشگاه مان است.

به طور کلی، نمای بیرونی فروشگاه ها نقش تعیین کننده ای در جلب نظر مخاطب دارد. در این زمینه رستوران ها و کافه ها بیشتر از همه نیازمند توجه هستند. به طور معمول رستوران ها و کافه ها صندلی و میزهای مشخصی را در بیرون فروشگاه شان قرار می دهند. به این ترتیب مشتریان علاقه مند امکان نشستن بر روی آنها و استفاده از فضای باز لذت بخش را دارند. امروزه برخی از برندها مانند AEL به طور مشخص در زمینه کمک به کسب وکارها برای تغییر دکوراسیون فعالیت دارند. توسعه کار چنین برندهایی به دلیل اهمیت روزافزون ظاهر فروشگاه ها در تصمیم گیری مشتریان است. به این ترتیب مشتریان دیگر فقط به کیفیت محصولات توجه ندارند. نمایش بیرونی یک فروشگاه نیز سهم انکارناپذیری در ترغیب مخاطب ایفا می کند. البته این به معنای کاهش اهمیت نمای داخلی نیست. با این حال به عنوان مشتری ما ابتدا نمای بیرونی فروشگاه را مد نظر قرار می دهیم.

نکاتی مانند رنگ دکوراسیون، کیفیت صندلی ها و لوازم در ارزیابی مخاطب از ما سهم انکارناپذیری دارد. به هر حال ما هرگز نباید اهمیت و نقش نمای مطلوب را در نگاه و نظر مشتریان مورد غفلت قرار دهیم. اگرچه این عامل هرگز جانشین کیفیت عالی محصولات نمی شود با این حال نقش موثری در زمینه ترغیب اولیه مخاطب به مشاهده محصولات مان دارد. به هر حال اگر مشتری محصولات ما را مشاهده نکند، چطور می توان انتظار فروش بیشتر داشت؟

مشتری فروشگاه

3. تاثیرگذاری نمای آنلاین برندمان

در نهایت، بحث پیرامون نمای آنلاین برندمان اهمیت اساسی دارد. بدون توجه به توانایی برندمان در فروش آنلاین محصولات اش، تضمین داشتن نمای آنلاین منحصر به فرد و وسوسه کننده اهمیت دارد. در دنیای آنلاین افراد به دنبال یافتن راهکارهایی برای رفع مشکلات شان هستند. در حقیقت، هیچ کس برای تفریح به سراغ سایت برندها در اینترنت نمی رود. در این میان برندها باید از نیاز مخاطب به رفع مشکل اش نهایت استفاده را ببرند. یکی از مهم ترین این استفاده ها در زمینه تولید مطالب مفید و راهکار مشکلات مشتریان است. این امر بدون تردید تمایل کاربران به مشاهده هرچه بیشتر محصولات ما را افزایش می دهد.

به طور مشخص، اگر شما مدیریت کسب وکاری بسیار ویژه را در اختیار دارید، جست وجوی انحصاری مخاطب برای یافتن شما بیشتر خواهد شد. منظور من از کسب وکارهای ویژه آن دسته از برندها با محصولات منحصر به فرد است. به عنوان مثال، کسب وکارهای فعال در زمینه فروش لوازم عتیقه. این برندها از مزیت یافتن مخاطب به صورت ساده تر برخوردار هستند. با این حال همانطور که یافتن مخاطب ساده تر می شود، میخکوب ساختنش نیز دشوارتر خواهد شد. به عنوان یک برند معتبر انتظار مخاطب از شما آگاهی کامل به حوزه کاری تان است. بهترین راهکار برای اثبات این آگاهی کامل انتشار مطالبی آموزشی در سایت رسمی مان است. این امر توجه مخاطب را تا حد بسیار زیادی به خود معطوف خواهد کرد.

به طور مشخص ما نیازمند یک سایت قدرتمند در زمینه فروش هرچه بیشتر محصولات به صورت آنلاین هستیم. در غیر این صورت باید به سراغ فروشگاه های بزرگی مانند آمازون برویم. بدون تردید فروش از طریق آمازون سود کمتری برای ما به همراه دارد. به ویژه در مورد کسب وکارهای محلی مشکلات دوچندان می شود. چراکه طرفدارهای این برندها در مقیاس جهانی بسیار اندک اند. به عنوان یک توصیه کاربردی، فعالیت در فروشگاه های آنلاین بزرگ را فراموش کنید. به عنوان یک کسب وکار محلی شما شانس بسیار اندکی برای موفقیت در این زمینه ها خواهید داشت.

مطلب مرتبط: اصول تبلیغ برای میخکوب کردن مشتریان

شناخت بهتر مخاطب از برند ما در فضای اینترنت فقط معطوف به سایت مان نیست. شبکه های اجتماعی امروزه عامل مهمی در تصمیم گیری مشتریان در فرآیند خرید است. به همین دلیل راه اندازی اکانت رسمی برندمان در شبکه های اجتماعی اهمیت خاصی دارد. به این ترتیب ارتباط ما با مشتریان هدف مان ساده تر خواهد شد. یکی از معدود شانس های برندهای کوچک برای رقابت با برندهای بزرگ همین فضای پلتفرم های اجتماعی است. در چنین فضایی شهرت پیشینی برندها اهمیت دارد. با این حال کیفیت مطالب امکان تغییر سرنوشت هر کسب وکاری را خواهد داشت. با نگاهی ساده به فهرست برترین برندها در شبکه های اجتماعی نگاه مان به برخی از برندهای محلی نیز خواهد افتاد. بی تردید این برندها از نظر مالی قابل مقایسه با غول هایی نظیر نایک یا سامسونگ نیستند. با این حال سرمایه گذاری منطقی بر روی شبکه های اجتماعی آنها را به شهرت فراوانی رسانده است.

به عنوان توصیه پایانی، درج اطلاعات دقیق از برندمان در سامانه های گوگل باید مورد توجه قرار گیرد. گوگل مپ معمولا موقعیت فروشگاه ها را به صورت برجسته با رنگ قرمز نشان می دهد. ثبت آدرس فروشگاه مان در گوگل مپ به کاربران کمک زیادی در زمینه یافتن مان می کند. همچنین درج شماره تماس در بخش جست وجوی گوگل بسیار حیاتی خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی