پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هیچ کسب و کاری در بازار دوست ندارد مشتریانش را از دست بدهد. اینکه شما مشتریان تان را به طور مداوم از دست بدهید، یکی از شانس های مهم تان برای ایجاد دامنه ای قابل ملاحظه از مشتریان وفادار را از بین می برد. این اتفاق برای بسیاری از بازاریاب ها به معنای پایان شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. البته مگر اینکه راهکاری برای بازیابی دوباره مشتریان وجود داشته باشد. 

بازیابی مشتریان یا به دست آوردن شان امر ساده ای نیست، اما بهتر از مشاهده خرید آنها از رقبای تان خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید در صورت امکان از استراتژی هایی برای بازیابی مشتریان از دست رفته تان استفاده کنید. 

چگونه مشتریان تان را دوباره به دست بیاورید

بدون تردید کسب و کاری که به طور مداوم مشتریانش را از دست می دهد، یک جای کارش ایراد دارد. با این حال هدف اصلی ما در این مقاله بررسی ایراد مورد نظر نیست، بلکه در تلاش برای ارائه راهکارهایی عملی به منظور بازیابی هرچه سریع مشتریان از دست رفته هستیم.

مطلب مرتبط: افزایش رضایت مشتری با 10 اقدام ساده

پرداختن به چرایی بی میلی مشتریان

اولین کاری که شما برای بازیابی دوباره مشتریان باید انجام دهید، بررسی چرایی ترک برندتان از سوی آنهاست. این امر شاید بسیار سخت به نظر برسد، اما همیشه مسیرهای میانبری برای رسیدن به اصل مطلب وجود دارد. بر این اساس شما به جای اینکه به طور مداوم در تلاش برای بازیابی مشتریان با هزاران دردسر مختلف باشید، باید به سراغ خود مشتریان بروید. 

یکی از مثال های جالب درباره توجه به مشتریان درباره مشکلات یک برند در زمینه از دست دادن آنها مربوط به مایکروسافت است. بیل گیتس زمانی که سال ها پیش نارضایتی از خدمات پس از فروش این برند افزایش پیدا کرد، خودش به طور مستقیم با برخی از مشتریان صحبت کرد تا دلیل نارضایتی های موردنظر را شناسایی کند. این امر نه‎تنها تاثیر مثبتی بر روی مشتریان مایکروسافت داشت، بلکه به آنها فرصت بسیار خوبی برای جلب نظر دوباره مشتریان از دست رفته نیز داد. 

جلب نظر کارمندان به فرآیند بازیابی مشتریان

بازیابی مشتریان با استفاده از کمک کارمندان همیشه ایده جذابی است. دلیل این امر نیز تعامل نزدیک کارمندان شرکت با مشتریان و آگاهی دقیق شان از مشکلات آنهاست. با این حساب اگر شما رابطه خوبی با کارمندان تان داشته باشید، به سادگی هرچه تمام تر امکان آگاهی پیدا کردن از مشکلات مشتریان و دلیل اصلی ترک برندتان را خواهید داشت. از این مرحله به بعد شما دیگر کار خاصی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نباید انجام دهید، بلکه فقط رفع مشکلات قبلی و اطلاع رسانی به مشتریان درباره آن کافی خواهد بود. 

متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به جلب نظر کارمندان شان برای بازیابی مشتریان توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر وقتی چنین برندهایی مشتریان شان را از دست می دهند، دیگر برای مدت زمانی طولانی امکان بازیابی آنها را نخواهند داشت. 

همکاری با کارشناس های حرفه ای

امروزه موسسه های بسیار زیادی برای کمک به برندها در حوزه های مختلف وجود دارد. اگر شما برای بازیابی مشتریان تان دچار مشکل هستید، یکی از ایده های کاربردی در این میان توجه به همکاری با موسسه های حرفه ای است. این امر به شما فرصت طلایی برای بازیابی بی دردسر مشتریان تان در مدت زمانی کوتاه را می دهد. 

بدون تردید استفاده از کمک های برندهای حرفه ای پیشنهاد اول ما در زمینه بازیابی مشتریان نیست، اما اگر در شرایط دشواری گیر کردید، می توانید روی آن حساب کنید. نکته مهم اینکه شما باید هدف اصلی تان بازیابی مشتریان بدون کمک گرفتن از دیگر موسسه ها باشد، در غیر این صورت به احتمال زیاد هزینه زیادی بابت این کار روی دست تان باقی خواهد ماند. 

خودتان را جای مشتریان بگذارید

یکی از بهترین کارها برای بازیابی مشتریان این است که خودتان را جای آنها قرار دهید این امر به سادگی فرصت درک تمام مشکلات مشتریان و بازیابی شان را به شما خواهد داد. بنابراین هیچ عذر و بهانه ای در این بخش از سوی شما پذیرفته نیست. 

مطلب مرتبط: مدیریت مشتریان ناراضی در صنعت خرده فروشی آنلاین

وقتی درباره قرار دادن خودتان به جای مشتریان صحبت می کنیم، باید تجربه آنها را به طور قابل ملاحظه ای درک نمایید. این امر به شما برای تجربه ای بهتر در زمینه تعامل با مشتریان کمک خواهد کرد. همچنین مشکلات آنها را نیز به سادگی متوجه خواهید شد.

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GcwaD7E6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه