جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
افراد تاثیرگذار بیشترین تاثیر تبلیغاتی را بر روی نسل جوان دارند

اینفلوئنسرها، قهرمانان نسل جوان در حوزه خرید

4 سال پیش ( 1398/7/3 )
پدیدآورنده : دیانا کریستی   پدیدآورنده : علی آل علی  

امروزه دنیای بازاریابی و تبلیغات وسعت بسیار زیادی پیدا کرده است. برندها به منظور دستیابی به اهداف شان هرچه بیشتر بر روی این دو حوزه سرمایه گذاری می کنند. در این میان توجه به نسل جوان اهمیت فراوانی دارد. نسل جوان یا به اختصار نسل Z دارای ویژگی های رفتاری و سلیقه متفاوتی در مقایسه با نسل قبلی است. براساس پژوهش موسسه تحقیقاتی Generation Alpha نزدیک به 55درصد از کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال در انگلستان و ایالات متحده تمایل به خرید محصولات مورد استفاده اینفلوئنسرهای محبوب شان در یوتیوب و اینستاگرام دارند. بی تردید این حجم از تاثیرگذاری اینفلوئنسرها بر روی نسل Z با میانگین سنی پایین حیرت انگیز است. اعتبار پژوهش موسسه Generation Alpha براساس تهیه جامعه آماری 4 هزار نفری است. به این ترتیب پژوهش این موسسه از سطح نسبتا بالایی از اعتبار برخوردار است.

در حالی که شبکه های اجتماعی نقش مهمی در شکل دهی به سلیقه نسل جوان در زمینه خرید بازی می کند، اما هنوز هم رتبه نخست تاثیرگذاری در اختیار گروه همسالان است. به این ترتیب کودکان بیش از هر نکته دیگری به نظر گروه همسالان و خریدهای آنها توجه دارند. درست به همین خاطر در صورت خرید محصولی خاص از سوی یک کودک به طور گسترده آن محصول مورد توجه سایر دوستان همسال وی نیز قرار خواهد گرفت. در مطالعه موسسه Generation Alpha بر روی کودکان 25درصد از آنها تمایل شدیدی به خرید کالایی مشابه آنچه دوست شان خریده است، نشان داده اند.

اینفلوئنسرها قهرمانان نسل جوان

نکته جالب در اینجا افزایش نقش شبکه های اجتماعی همزمان با رشد کودکان است. به این ترتیب پس از سن 14 سالگی و در نخستین سال های نوجوانی فرآیند تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی شروع می شود. در این سن بیشترین تمایل افراد به خرید محصولاتی مشابه آنچه اینفلوئنسرهای مشهور دارند، شکل می گیرد. این نکته برای برندها اهمیت زیادی دارد، بنابراین اغلب شرکت ها باید بر روی توسعه سطح فعالیت شان در سطح همکاری با افراد تاثیرگذار به منظور جلب نظر افراد بالغ تر متعلق به نسل Z سرمایه گذاری کنند.

مطلب مرتبط: از مشتریان نسل Z چه می دانیم؟

یکی دیگر از نکات جالب پژوهش موسسه Generation Alpha مربوط به تاثیرگذاری تبلیغات اینستاگرامی بر روی 50درصد از نسل جوان است. بی شک این رقم بسیار عجیب به نظر می رسد. نقطه اوج کار پس از رونمایی از قابلیت خرید محصولات مختلف از طریق سفارش درون برنامه ای در اینستاگرام روی داد. از میان جامعه آماری موسسه Generation Alpha نزدیک به 27درصد تجربه خرید آنلاین از طریق اینستاگرام را داشته اند. بی تردید این امر برای برندها اهمیت زیادی دارد. به هر حال آنها اکنون توانایی تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی نسل جوان از طریق اینستاگرام را دارند. اگر به حوزه هزینه های تبلیغاتی نگاه کنیم، اینستاگرام با اختلاف نسبت به سایر پلتفرم ها در حال توسعه است. دلیل عمده این امر نتیجه بخشی به مراتب بیشتر تبلیغات اینستاگرامی در مقایسه با سایر الگوهای تبلیغاتی است.

مبنای اصلی پژوهش Generation Alpha تقسیم نسل جوان به دو گروه است. نسل جوان نوپا و میانه. نسل جوان نوپا به کودکان و نوجوانان بین 6 تا 16 سال اشاره دارد. بر این اساس افراد تاثیرگذار بیشتر نسل جوان میانه را ترغیب به خرید می کنند. یکی از پیش بینی های کاربردی در مورد وضعیت اینفلوئنسرها افزایش تاثیرگذاری شان بر روی اعضای کم سن و سال تر نسل جوان است. به این ترتیب همکاری تبلیغاتی با افراد تاثیرگذار روز به روز فرآیند پرسودتری خواهد شد.

براساس پیش بینی خبرگزاری بیزینس اینسایدر، میزان درآمد افراد تاثیرگذار از همکاری تبلیغاتی با برندها تا سال 2022 به 15 میلیارد دلار خواهد رسید. نکته مهم در اینجا پلتفرم هدف فعالیت افراد تاثیرگذار است. بی تردید اینستاگرام و یوتیوب جایگاه تثبیت شده ای دارند، با این حال آیا این امر پایان ماجراست؟ به نظر من مهم-ترین رقیب شبکه های اجتماعی در آینده تبلیغات آمازون خواهد بود. امروزه بسیاری از جوانان علاقه مند به خرید محصولات موردنظرشان از آمازون هستند. دلیل اصلی این امر ارائه توضیحات و مشاوره های حرفه ای است. به علاوه، دامنه محصولات موجود در آمازون نیز به مراتب بیشتر از هر نوع فروشگاهی در دنیای واقعی خواهد بود. تاثیر این امر بر روی فعالیت تبلیغاتی برندها معطوف به همکاری شان با اینفلوئنسرها خواهد بود.

مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است

به این ترتیب برندها باید در جست وجوی راهکارهای تازه برای همکاری با افراد تاثیرگذار در آمازون باشند. بی تردید هنوز تبلیغات در آمازون بدل به یک ترند جهانی نشده است، با این حال افزایش قدرت تبلیغاتی این فروشگاه آنلاین انکارناپذیر است. در نتیجه برای موفقیت در حوزه بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر همکاری با افراد تاثیرگذار باید این حوزه را در یاد داشته باشیم.

منبع : marketingdive
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bRrOgKli
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه