دوشنبه, ۲۴ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Mon, 15 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز
افراد تاثیرگذار بیشترین تاثیر تبلیغاتی را بر روی نسل جوان دارند

اینفلوئنسرها، قهرمانان نسل جوان در حوزه خرید

6 سال پیش ( 1398/7/3 )
پدیدآورنده : دیانا کریستی   پدیدآورنده : علی آل علی  

امروزه دنیای بازاریابی و تبلیغات وسعت بسیار زیادی پیدا کرده است. برندها به منظور دستیابی به اهداف شان هرچه بیشتر بر روی این دو حوزه سرمایه گذاری می کنند. در این میان توجه به نسل جوان اهمیت فراوانی دارد. نسل جوان یا به اختصار نسل Z دارای ویژگی های رفتاری و سلیقه متفاوتی در مقایسه با نسل قبلی است. براساس پژوهش موسسه تحقیقاتی Generation Alpha نزدیک به 55درصد از کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال در انگلستان و ایالات متحده تمایل به خرید محصولات مورد استفاده اینفلوئنسرهای محبوب شان در یوتیوب و اینستاگرام دارند. بی تردید این حجم از تاثیرگذاری اینفلوئنسرها بر روی نسل Z با میانگین سنی پایین حیرت انگیز است. اعتبار پژوهش موسسه Generation Alpha براساس تهیه جامعه آماری 4 هزار نفری است. به این ترتیب پژوهش این موسسه از سطح نسبتا بالایی از اعتبار برخوردار است.

در حالی که شبکه های اجتماعی نقش مهمی در شکل دهی به سلیقه نسل جوان در زمینه خرید بازی می کند، اما هنوز هم رتبه نخست تاثیرگذاری در اختیار گروه همسالان است. به این ترتیب کودکان بیش از هر نکته دیگری به نظر گروه همسالان و خریدهای آنها توجه دارند. درست به همین خاطر در صورت خرید محصولی خاص از سوی یک کودک به طور گسترده آن محصول مورد توجه سایر دوستان همسال وی نیز قرار خواهد گرفت. در مطالعه موسسه Generation Alpha بر روی کودکان 25درصد از آنها تمایل شدیدی به خرید کالایی مشابه آنچه دوست شان خریده است، نشان داده اند.

اینفلوئنسرها قهرمانان نسل جوان

نکته جالب در اینجا افزایش نقش شبکه های اجتماعی همزمان با رشد کودکان است. به این ترتیب پس از سن 14 سالگی و در نخستین سال های نوجوانی فرآیند تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی شروع می شود. در این سن بیشترین تمایل افراد به خرید محصولاتی مشابه آنچه اینفلوئنسرهای مشهور دارند، شکل می گیرد. این نکته برای برندها اهمیت زیادی دارد، بنابراین اغلب شرکت ها باید بر روی توسعه سطح فعالیت شان در سطح همکاری با افراد تاثیرگذار به منظور جلب نظر افراد بالغ تر متعلق به نسل Z سرمایه گذاری کنند.

مطلب مرتبط: از مشتریان نسل Z چه می دانیم؟

یکی دیگر از نکات جالب پژوهش موسسه Generation Alpha مربوط به تاثیرگذاری تبلیغات اینستاگرامی بر روی 50درصد از نسل جوان است. بی شک این رقم بسیار عجیب به نظر می رسد. نقطه اوج کار پس از رونمایی از قابلیت خرید محصولات مختلف از طریق سفارش درون برنامه ای در اینستاگرام روی داد. از میان جامعه آماری موسسه Generation Alpha نزدیک به 27درصد تجربه خرید آنلاین از طریق اینستاگرام را داشته اند. بی تردید این امر برای برندها اهمیت زیادی دارد. به هر حال آنها اکنون توانایی تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی نسل جوان از طریق اینستاگرام را دارند. اگر به حوزه هزینه های تبلیغاتی نگاه کنیم، اینستاگرام با اختلاف نسبت به سایر پلتفرم ها در حال توسعه است. دلیل عمده این امر نتیجه بخشی به مراتب بیشتر تبلیغات اینستاگرامی در مقایسه با سایر الگوهای تبلیغاتی است.

مبنای اصلی پژوهش Generation Alpha تقسیم نسل جوان به دو گروه است. نسل جوان نوپا و میانه. نسل جوان نوپا به کودکان و نوجوانان بین 6 تا 16 سال اشاره دارد. بر این اساس افراد تاثیرگذار بیشتر نسل جوان میانه را ترغیب به خرید می کنند. یکی از پیش بینی های کاربردی در مورد وضعیت اینفلوئنسرها افزایش تاثیرگذاری شان بر روی اعضای کم سن و سال تر نسل جوان است. به این ترتیب همکاری تبلیغاتی با افراد تاثیرگذار روز به روز فرآیند پرسودتری خواهد شد.

براساس پیش بینی خبرگزاری بیزینس اینسایدر، میزان درآمد افراد تاثیرگذار از همکاری تبلیغاتی با برندها تا سال 2022 به 15 میلیارد دلار خواهد رسید. نکته مهم در اینجا پلتفرم هدف فعالیت افراد تاثیرگذار است. بی تردید اینستاگرام و یوتیوب جایگاه تثبیت شده ای دارند، با این حال آیا این امر پایان ماجراست؟ به نظر من مهم-ترین رقیب شبکه های اجتماعی در آینده تبلیغات آمازون خواهد بود. امروزه بسیاری از جوانان علاقه مند به خرید محصولات موردنظرشان از آمازون هستند. دلیل اصلی این امر ارائه توضیحات و مشاوره های حرفه ای است. به علاوه، دامنه محصولات موجود در آمازون نیز به مراتب بیشتر از هر نوع فروشگاهی در دنیای واقعی خواهد بود. تاثیر این امر بر روی فعالیت تبلیغاتی برندها معطوف به همکاری شان با اینفلوئنسرها خواهد بود.

مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است

به این ترتیب برندها باید در جست وجوی راهکارهای تازه برای همکاری با افراد تاثیرگذار در آمازون باشند. بی تردید هنوز تبلیغات در آمازون بدل به یک ترند جهانی نشده است، با این حال افزایش قدرت تبلیغاتی این فروشگاه آنلاین انکارناپذیر است. در نتیجه برای موفقیت در حوزه بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر همکاری با افراد تاثیرگذار باید این حوزه را در یاد داشته باشیم.

منبع : marketingdive
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bRrOgKli
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود چه زمانی بیمه موبایل شامل تعویض دستگاه می‌شود؟ شرایط پوشش کامل چیست؟ قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d