پنج شنبه, 10 مهر 1399 - 09:00

اگر شما در طول ماه های اخیر اقدام به استفاده از استراتژی دورکاری برای تعامل با کارمندان تان کرده اید، در این حوزه تنها نیستید. بسیاری از برندها همزمان با شیوع ویروس کرونا چنین استراتژی را مدنظر قرار داده اند. این امر نوعی واکنش طبیعی برای رعایت اصول بهداشتی و اهمیت دادن به جان کارمندان است. نکته مهم در این میان مدیریت بهینه کسب و کار در شرایط موردنظر است. این امر در تعامل با کارمندان، به ویژه کارمندان تازه، چالش ‎برانگیز به نظر می ‎رسد. در ادامه برخی از نکات مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. استفاده از ابزارهای مناسب

تعامل کارمندان جدید شرکت دوران دورکاری

امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای ارتباط میان افراد در سراسر دنیا وجود دارد. شبکه‎ های اجتماعی ساده ‎ترین ابزار در دسترس برندها برای ارتباط با کارمندان ‎شان در طول دوران قرنطینه و دورکاری است. اگر یک برند قصد استفاده از ابزارهای مناسب برای تعامل با کارمندان را دارد، پیش از انتخاب نهایی‎ اش باید نسبت به آشنایی با آن اقدام نماید. یکی از مشکلات اصلی مدیران انتخاب یک ابزار ارتباطی و سپس شروع فرآیند یادگیری کار با آن است. این امر مدت زمان قابل توجهی از برندها خواهد گرفت.

مطلب مرتبط: تقویت روحیه کارمندان در ایام دورکاری کرونا

جست ‎وجو برای ابزارهای مفید بازاریابی کار دشواری نیست. گوگل به عنوان بزرگ ترین برند دیجیتال ابزار تماس ویدئویی جذابی در اختیار برندها قرار داده است. این امر امکان تماس ویدئویی رایگان و باکیفیت را فراهم می ‎کند بنابراین هیچ دلیلی برای خرید ابزارهای دیگر وجود ندارد.

2. حفظ ارتباطات

کارمندان در طول روز نیاز به مشاوره و راهنمایی مدیران دارند بنابراین باید به طور مداوم نسبت به پاسخگویی به پرسش‎ های کارمندان در فضای آنلاین اقدام کرد. نیمی از اشتباهات اساسی برندها در این حوزه عدم توجه به در دسترس نگه داشتن مدیران است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها ایجاد می ‎کند. امروزه بسیاری از برندها از سایت‎ های یکپارچه ‎ای نظیر Monday.com برای مدیریت ارتباطات‎ شان استفاده می ‎کنند. این امر با توجه به معرفی ابزار گوگل الزامی نیست، اما اگر علاقه‎ مند به استفاده از ابزاری انحصاری برای کسب و کارتان هستید باید آن را مدنظر قرار دهید.

مدیریت پروژه‎ ها به صورت تیمی در قالب دورکاری امر دشواری محسوب می‎ شود. بسیای از برندها برای مدیریت پروژه‎ ها اقدام به ایجاد مساعدت ‎های سخت ‎افزاری نیز می ‎کنند. این امر شامل ارائه سیستم ‎های مناسب برای کار مشترک بر روی پروژه ‎ها می‎ شود. بدون تردید ابزارهای در دسترس کاربران برای تعامل با مخاطب هدف بسیار محدود است. این امر باید به عنوان ابزاری برای تعامل با کارمندان نیز مدنظر قرار گیرد. با این حساب شاید کسب و کارها، به ویژه برندهای کوچک، نیازی برای خرید دامنه اختصاصی نداشته باشند.

3. خوش ‎آمدگویی به کارمندان تازه

استخدام کارمند تازه در شرایط کرونایی بسیار دشوار است. این دسته از کارمندان امکان آشنایی با محیط کار و حتی گفت ‎وگوی نزدیک با همکاران را دارند بنابراین مدیران باید شرایط مناسبی برای شروع به فعالیت آنها ایجاد نمایند. در غیر این صورت وضعیت تعامل آنها با برند بسیار دشوار خواهد شد. یکی از نکات مهم در این میان اختصاص روز نخست کاری کارمندان تازه برای معرفی کسب و کار است. این امر شامل گفت ‎وگوی زنده با کارمند موردنظر و تشریح اهداف برند است. شاید در نگاه نخست این امر زمان زیادی از کسب و کارها بگیرد، اما در نهایت تاثیر بسیار مطلوبی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت.

مطلب مرتبط: ابزارهای اساسی برای دورکاری در دوران کرونا

4. کمک به کارمندان تازه برای یادگیری مسئولیت ‎های ‎شان

آشنایی با محیط کار و مسئولیت ‎های تازه امر دشواری محسوب می ‎شود. این نکته در صورت کار از راه دور همراه با چالش‎ های بیشتر نیز خواهد شد. نکته مهم در این میان دسترس ‎پذیری مدیران و ایجاد احساس نزدیکی در کارمندان تازه برای تماس در طول روز است. بسیاری از کارمندان به دلیل عدم آشنایی با محیط کار تازه تا مدت ‎ها عملکرد نامطلوبی از خود نشان می ‎دهند. این امر تاثیر بلندمدتی بر روی وضعیت کسب و کار خواهد داشت بنابراین باید به سرعت نسبت به رفع آن اقدام کرد. این امر شامل کمک به کارمندان تازه و پاسخگویی به تمام پرسش ‎های ‎شان در کوتاه‎ ترین زمان ممکن خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید