یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

در برخی از فروشگاه ها امکان تجربه محصول وجود دارد. برای مثال در فروشگاه های مواد غذایی افراد می توانند مقداری از محصولات مختلف را امتحان کرده و پس از آن اقدام به تصمیم‎گیری برای خرید کنند. اگرچه این اقدام مخالفینی را داشته و صرفا بار مالی تلقی می شود، با این حال واقعیت کاملا متفاوت بوده و این اقدام شما باعث می شود تا افراد با دید باز تری اقدام به خرید خود کنند. درواقع امتحان کردن یک محصول توسط خود مشتری، تاثیر به مراتب بالاتری را در مقایسه با حتی ساعت ها صحبت در رابطه با محصول داشته و فرد را در کوتاه ترین زمان ممکن به اطمینان لازم جهت انجام خرید خواهد رساند. فراموش نکنید که بسیاری از برندها نیز از این اقدام استقبال خواهند کرد. به همین خاطر ابدا در این زمینه با بار مالی قابل توجهی مواجه نخواهید بود.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید این است که این امر باعث می شود تا دیگر به اقداماتی نظیر امتحان کردن محصول اصلی نیاز نباشد. این امر خصوصا در زمینه پوشاک، مزیتی فوق‎العاده خواهد بود. درواقع باز کردن بسته‎بندی یک لباس و پوشیدن آن می تواند نو بودن آن را خدشه‎دار کند. تحت این شرایط اگر مشتری از خرید منصرف شود، بدون شک شما با مشکل مواجه خواهید شد، با این حال اگر یک نمونه وجود داشته باشد، دیگر نگران پوشیده‎شدن آن نخواهید بود. درواقع به هر میزانی که مشتری به محصول نزدیک تر شود، رضایت بالاتری را به دست خواهد آورد. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که در بازار فعلی، رقابت به بالاترین حد خود رسیده و اگر مزیت هایی را برای خود نداشته باشید، شانس موفقیت خود را محدود کرده اید، با این حال بسیاری از برندها در این زمینه به شکلی غیرحرفه ای عمل کرده و این امر باعث می شود تا نتیجه لازم را از اقدام خود به دست نیاورند. در همین راستا به بررسی چهار اقدام ضروری برای اجرای این سیاست مهم در زمینه فروش، خواهیم پرداخت.

نمونه رایگان و امکان امتحان محصول

1-برنامه‎ریزی داشته باشید

شما چه هدفی را از انجام این اقدام دنبال می-کنید و تا چه حد به نحوه انجام آن فکر کرده-اید؟ برای مثال شما باید بدانید که کدام یک از محصولات به این سیاست نیاز خواهد داشت. برای مثال محصولات جدید، اولویت بالاتری را داشته و برای محصولی کاملا شناخته‎شده این سیاست بی‎نتیجه خواهد بود. به همین خاطر در مرحله نخست شما باید به خوبی تعیین کنید که کدام یک از محصولات شما نیاز به آن داشته و در آخر به نحوه اجرای آن فکر کنید.

مطلب مرتبط: استفاده از سمپل برای تبلیغات

2-اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار دهید

شما نباید اجازه دهید که فرآیند شما تنها شامل امکان امتحان کردن باشد. درواقع برای ایجاد ترغیب بیشتر، شما باید اطلاعاتی را نیز در اختیار افراد قرار دهید. برای مثال موارد به کار رفته، تاریخچه و هر چیزی که فکر می کنید در تصمیم‎گیری مخاطب می تواند تاثیرگذار باشد، ضروری خواهد بود. حتی اگر فردی خریدی را انجام نداده است، لازم است تا آدرس سایت و شبکه های اجتماعی خود را معرفی کنید تا شما برای مدتی طولانی تر در ذهن مخاطب باقی مانده و همه شانس خود برای تبدیل کردن افراد به مشتری را از دست ندهید. در نهایت این امر که انتقادات و پیشنهادات افراد را نسبت به محصول مکتوب کنید، کمک خواهد کرد تا نسبت به تغییرات ضروری آگاهی پیدا کنید. با این حال توصیه می شود تا محصولات شما از انعطاف کافی برای شخصی‎سازی شدن، برخوردار باشند. برای مثال در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های لباس، امکان تغییر ابعاد اجناس خود به خواست مشتری را دارند. به همین خاطر از خدمت‎رسانی فراتر از حد انتظارات نباید غافل شد.

3-نظرات را به اشتراک بگذارید

این امر که از مشتریان خود فیلم و عکس تهیه کرده و نظرات آنها را با سایرین به اشتراک بگذارید، باعث می شود تا سایرین نیز اعتماد بیشتری را به شما کنند. درواقع شما باید از امکان تجربه محصول خود، پوشش خبری مناسبی را نیز داشته باشید. این امر باعث می شود تا اقدام شما صرفا در جهت تحت تاثیر قرار دادن یک نفر نباشد.

4-نتایج را مورد بررسی قرار دهید

شما باید میزان فروش و موفقیت خود در رابطه با این طرح را به صورت ماهانه مورد بررسی قرار دهید. این امر باعث می شود تا نسبت به پیشرفت خود اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود مشکل، سریعا بتوانید آن را اصلاح کنید.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EKVdMwQ1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه