KFC یكی از بزرگ‌ ترین مشكلات صنعت فست فود را حل می‌كند - فرصت امروز

شنبه, 29 خرداد 1395 - 10:50

کافه بازاریابی

به مدد فناوری جدید، كی‌اف‌سی آمادگی سرعت بخشیدن به خدمات خود را پیدا می‌كند.

این رستوران زنجیره‌ای رسما از اجرای سیستم پرداخت هزینه از طریق موبایل خبر داده كه احتمالا تا پایان تابستان این سیستم فراگیر می‌شود.

به كمك این سیستم پرداختی جدید، مشتریان می‌توانند با استفاده از خدمات  Apple Pay،   Android Pay و Samsung Pay در فروشگاه‌ها و رستوران‌های drive-thru (سفارش و دریافت غذا در خودرو)، مبلغ مورد نظر را بپردازند.

اهداف حاصل از این كار در دو نكته خلاصه می‌شود. در وهله نخست، اقدام فوق در راستای به‌روز‌رسانی زیرساخت‌های لازم برای افزایش امنیت صورت می‌گیرد. در وهله دوم، بهبود سرعت روند ارائه این خدمات به‌خصوص با توجه به جایگزین شدن سیستم پرداخت وقت‌گیر‌تر كارت تراشه‌ای EMV  در اكثر شعبه‌ها قابل پیش‌بینی است.

وعده ارائه خدمات سریع‌تر در حالی كلید موفقیت در صنعت فست‌فود به‌شمار می‌رود كه رستوران‌های زنجیره‌ای فعال در این حوزه همواره مشغول اعمال تغییرات جدید از ساده‌تر كردن منو‌ها گرفته تا استفاده از فناوری‌های جدید در راستای افزایش هرچه بیشتر سرعت تحویل غذا هستند.

با توجه به اطلاعات دریافتی از مجله خبری QSR (فعال در زمینه رستوران‌ها)، كاهش میزان فروش فست‌فود در سال‌های اخیر و روند كند بهبود آن در سال 2015، از افت میزان فروش و مشتریان ناراضی آنها حكایت دارد.

افزودن ویژگی پرداخت از طریق موبایل به‌ظاهر یك حركت كوچك در راستای صرفه‌جویی در زمان است اما استفاده از یك فناوری گسترده‌تر در كنار آن، تا حدی به بالا بردن سرعت خدمات كمك می‌كند.

همراه با افزودن این فناوری جدید، كی‌اف سی مدل 70درصد از شعبه‌های خود در ایالات متحده آمریكا را تغییر می‌دهد.

به اعتقاد كریس كالدول، مدیر ارشد اطلاعات كی اف سی، بعضی از افراد با هدف كاهش نیاز به استخدام نیروی كار، كیوسك‌ها را راه‌اندازی می‌كنند. به نظر او با استفاده از این فناوری می‌توان كارایی و بهره‌وری مدیران رستوران را بالا برد.

كی‌اف‌سی تا حدی به دلیل خدمات تاثیرگذار رقیب خود یعنی Chick-fil-A و تلاش برای عقب نیفتادن از او دست به این اقدام زده است. با به‌كارگیری یك فناوری مبتكرانه كارمندمحور جدید، كی‌اف‌سی در تلاش برای آزمایش این فناوری نوین به جای تغییر بیهوده نحوه برنامه‌ریزی شیفت‌ها در ماه‌های آتی به سر می‌برد.

متاسفانه به‌ظاهر Chick-fil-A  از یك فناوری جدید برای افزایش سرعت خدمات خود استفاده می‌كند. این رستوران زنجیره‌ای اخیرا با راه‌اندازی یك نرم‌افزار نو و تازه جلوی انتظار مشتریان در صف ثبت و دریافت سفارش را می‌گیرد. به این ترتیب آنها می‌توانند به طور دیجیتال از قبل هزینه را پرداخت و سپس پشت یك كانتر مخصوص غذای خود را دریافت كنند.

كی‌اف‌سی هنوز آمادگی راه‌اندازی یك نرم‌افزار مخصوص به خود را ندارد. به گفته این رستوران، اغلب اوقات تمركز روی چنین فناوری‌هایی با نیاز‌های واقعی یك كسب‌وكار هماهنگ نیست. به هر حال، در دنیای فست‌فود زمان حرف اول را می‌زند و به شكلی فزاینده، فناوری راه‌حل جدیدی برای بالا بردن سرعت محسوب خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی