چهارشنبه, 14 خرداد 1399 - 16:10

بازاریاب ها در طول شیوع ویروس کرونا تجربه فعالیت در شرایط کاملا دیجیتال را کسب کرده اند. بدون تردید این نکته برای اغلب افراد شاغل تجربه ای مشترک محسوب می شود، اما در حوزه بازاریابی دارای اهمیت بیشتری است. حجم تقاضا برای طراحی کمپین های بازاریابی در طول بحران کرونا کاهش قابل توجهی پیدا کرد. این امر به ویژه در ماه های ابتدایی شیوع ویروس موردنظر به طور عینی قابل مشاهده بود. اکنون با توجه به نیاز کسب و کارها برای بازگشایی وضعیت بازاریاب ها و صنعت بازاریابی تا حدودی بهتر شده است.

استراتژی دیجیتال بازاریابی دوران پساکرونا

دستاورد اصلی فعالیت دیجیتال در طول دوران کرونا برای صنعت بازاریابی خلاقیت و نوآوری بیشتر بود. اکنون تیم های بازاریابی توانایی همکاری حتی در فاصله های مکانی قابل توجه را نیز دارند. این نکته تا پیش از شیوع ویروس کرونا چندان مدنظر کسب و کارها نبود. به همین خاطر شرایط بحران کرونا فرصت مناسبی در اختیار تیم های بازاریابی قرار داد. اکنون فعالیت دیجیتال توسعه بسیار زیادی میان تیم های بازاریابی پیدا کرده است. برخی از شرکت ها حتی قصد ادامه فرآیند فعالیت آنلاین اعضای بخش بازاریابی در دوران پساکرونا را نیز دارند.

نکته مهم دیگر در مورد تاثیر تعطیلی کسب و کارها در دوران شیوع کرونا توجه بیشتر به فضای آنلاین است. بسیاری از برندها علی رغم سرمایه‏ گذاری در بخش بازاریابی دیجیتال همچنان به حوزه سنتی بازاریابی نیز توجه داشتند. با این حال اکنون وضعیت به طور کامل فرق کرده است. بسیاری از شرکت ها دیگر توجه چندانی به حوزه های سنتی بازاریابی ندارند. این امر به معنای ضرورت جهت ‏گیری هرچه بیشتر بازاریاب ها به سوی طراحی کمپین های آنلاین است. تقویت مهارت کار با ابزارهای آنلاین برای بازاریاب ها و به طور کلی اهالی کسب و کار ضروری به نظر می رسد.

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال و ضرورت تجدید نظر در دوران کرونا

ما در موسسه The Drum بر روی اهمیت برگزاری وبینار برای هم ‎اندیشی در حوزه بازاریابی تاکید داریم. بسیاری از تیم های بازاریابی در طول ماه های گذشته از طریق برگزاری وبینار اقدام به تعامل با یکدیگر کرده اند. آینده حوزه بازاریابی در ادامه شرایط کنونی بستگی به توانایی برندها برای تعامل و مشارکت در وبینارها دارد. بدون تردید بحران کرونا تغییرات قابل توجهی در حوزه بازاریایی و به طور کلی کسب و کار ایجاد کرده است. یکی از نکات مهم در این میان یادگیری نکات تازه حوزه بازاریابی است. ما در موسسه The Drum قصد برگزاری دوره های وبینار برای بررسی تغییرات مورد بحث را داریم. توصیه اساسی ما برای بازاریاب ها و مدیران کسب و کار تلاش برای حضور در کلاس های آنلاین مشابه برای به روز رسانی اطلاعات شان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید