دوشنبه, 12 خرداد 1399 - 10:14

در زمینه بازاریابی همواره باید با دید همه‏ جانبه اقدام کرد. درواقع یک اشتباه هرچند کوچک می تواند فاجعه ای را به همراه داشته باشد. تحت این شرایط نه‎تنها از بودجه صرف شده خود نتیجه ای را به دست نخواهید آورد، بلکه با انواع مشکلات و خشم مخاطبان مواجه خواهید شد. در این رابطه تبلیغ جدید برند فولکس واگن، باعث خشم بسیاری از کاربران شده است.

آگهی نژادپرستانه دردسر فولکس واگن

در این تبلیغ یک فرد سیاه‎پوست توسط دست زنی سفیدپوست به درون کافه ای پرتاب شده و اجازه سوار شدن به محصول جدید این شرکت به وی داده نمی شود. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از کاربران این اقدام را کاملا نژادپرستانه عنوان کنند. در این رابطه مدیران شرکت عذرخواهی رسمی داشته اند، با این حال این حجم از فشار بر روی این برند آلمانی دلایل دیگری نیز دارد. درواقع برای پاسخ آن باید به گذشته این شرکت رجوع کنیم. فولکس واگن به دستور هیتلر ساخته شده و بخش بزرگی از نیاز آلمان به ماشین‎آلات جنگی را در طول جنگ جهانی، تامین می کرد. با توجه به این امر که هیتلر شناخته‎شده ترین نژادپرست تاریخ محسوب می شود، باعث شده است تا برخی از کاربران مدیران این شرکت را به افکار فاشیستی متهم کنند، با این حال الک هیتمولر مدیر بخش بازاریابی و فروش این شرکت عنوان کرده است که اتفاق تنها حاصل یک اشتباه و سهل‏انگاری بوده و در حال بررسی اوضاع هستند تا فرد و یا افراد خطاکار در این زمینه سریعا از شرکت اخراج شوند. درواقع به عقیده وی ابدا گذشته این شرکت، در این رابطه دخالتی نداشته و این مسئله ممکن است توسط هر برند دیگری رخ دهد.

مطلب مرتبط: عذرخواهی فولکس واگن به خاطر نمایش تبلیغ نژادپرستانه

نکته قابل ذکر دیگر آن است که فولکس واگن از مدت ها قبل درگیر رسوایی دیزل گیت و تقلب در آزمایش آلایندگی خودروهای دیزلی خود، قرار دارد. این مسئله می تواند اوضاع را بدتر کند. درواقع یک اشتباه باعث شده است تا بار دیگر این شرکت در تیتر نخست رسانه ها قرار گیرد. حال باید دید که این موضوع تا چه حد بر روی فروش و ارزش سهام این برند تاثیر خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید