یکشنبه, 27 بهمن 1398 - 14:00

فروشنده ها به علت ارتباط مستقیمی که با مشتری دارند، اهمیت بسیار بالایی را داشته و لازم است تا آمادگی فوق العاده ای را از خود نشان دهند. این امر در حالی است که بسیاری از برندها به این بخش از کارمندان خود توجه لازم را ندارند. در این رابطه فراموش نکنید که آموزش مداوم برای این کارمندان کاملا ضروری بوده و سوالی که مطرح است این است که چگونه می توان در این رابطه اقدام کرد؟ در همین راستا به بررسی اقدامات لازم خواهیم پرداخت. 

1-افرادی را به استخدام درآورید که تمایل بالایی به یادگیری و پیشرفت دارند 

راهکارهایی ساده برای آموزش فروشنده ها

درواقع اصل اول این است که افرادی را در کنار خود داشته باشید که خواهان یادگیری باشند. در غیر این صورت هیچ برنامه ریزی ای نتیجه بخش نخواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا این موضوع را به یکی از اصل های استخدامی خود درآورید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید انگیزه هایی را نیز ایجاد کنید. برای مثال امکان ارتقای درآمد، یکی از رایج ترین این موارد محسوب می شود. در غیر این صورت تمایل اولیه افراد به مرور زمان کمرنگ خواهد شد. 

مطلب مرتبط: آموزش فروشندگان

2-بهترین سیستم فروش را انتخاب کنید

هرگز نباید کارمندان خود را به حال خود رها کنید. درواقع شما باید اقدامات آنها را در راستای هدفی درست مدیریت کنید تا بالاترین حد نتیجه به دست آید. سنجش این امر که چه روش ها و سایت هایی مناسب خواهد بود، برعهده شما بوده و توصیه می شود تا با افراد تیم فروش، در این رابطه مشورت هایی را داشته باشید. این امر باعث می شود تا خروجی کار به مراتب بهتر باشد. در نهایت با طی کردن این مرحله، امکان یاددهی و تمرین درست ایجاد خواهد شد. 

3-سطح دانش افراد را افزایش دهید 

شما باید تمامی منابع موردنیاز را در اختیار افراد قرار دهید تا سطح دانش خود را در رابطه با اصول فروش و اطلاعات لازم در زمینه حوزه کاری خود را افزایش دهند. بدون شک هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود که یک فروشنده در رابطه با اوضاع بازار و اخبار درون شرکت اطلاعی نداشته باشد. درواقع مشتری ممکن است سوالات زیادی را مطرح کند. بدون شک تیم شما باید از قدرت پاسخگویی مناسبی برخوردار باشد، با این حال همواره یک شماره برای پشتیبانی از تیم خود ایجاد کنید تا در صورت بروز مشکل، سریعا با شما ارتباط برقرار کرده و امکان رفع سریع مهیا شود. در نهایت فراموش نکنید که منابعی که در اختیار تیم خود قرار می دهید، باید از جدیدترین ها باشد. به همین خاطر هیچ گاه این فعالیت را به سطحی محدود نکرده و تداوم لازم را داشته باشید. 

4-دوره های آموزش آنلاین را برگزار کنید 

تنها افزایش اطلاعات افراد کافی نبوده و لازم است تا آموزش های لازم را نیز داشته باشید. با این حال نکته ای که نباید فراموش کنید این است که برای افراد بسیار سخت خواهد بود تا در مراکز آموزشی حضور داشته باشند. به همین خاطر آموزش آنلاین بهترین گزینه خواهد بود. بدون شک گذراندن دوره های مختلف از سوی بهترین های حوزه فروش، در عملکرد افراد تاثیر معجزه آسایی را خواهد داشت. در نهایت این امر که شغل افراد جنبه آموزشی نیز داشته باشد، یکی از معیارهای رضایت شغلی محسوب می شود. آنلاین بودن دوره ها نیز باعث می شود تا هزینه آن با کاهشی چشمگیر مواجه شود. 

5-تمرین داشته باشید 

ضروری است تا افراد دانسته های تئوری خود را در معرض آزمایش عملی قرار دهند. به همین خاطر ضروری است تا شرایط را برای این امر مهیا سازید. فراموش نکنید که تمرین کردن با مشتری واقعی، انتخابی کاملا نادرست بوده و باعث خواهد شد تا تصورات در رابطه با برند شما با خدشه ای مواجه شود. درواقع حتی اگر یک مشتری تجربه ای تلخ را داشته باشد، این موضوع را با چندین نفر دیگر در میان گذاشته و این تصویر ذهنی بد به سرعت در بین جامعه هدف پخش خواهد شد. در نهایت فراموش نکنید که شما باید تحلیل های لازم را انجام داده و یک نمودار از سطح افراد ایجاد کنید. این امر باعث خواهد شد تا به خوبی متوجه نقاط ضعف و قوت تمامی افراد تیم خود شده و برای آن برنامه ریزی مجددی را کنید. 

مطلب مرتبط: فروشنده کیست؟

6-نظرسنجی داشته باشید 

بسیاری از موارد ممکن است با تصورات شما فاصله داشته باشد. به همین خاطر ضروری است تا از مشتریان خود بخواهید تا به شما برای درکی واقعی تر کمک کنند. به همین خاطر یک نظرسنجی در رابطه با کیفیت کار افراد در کنار صندوقی برای انتقادات و پیشنهادات ضروری خواهد بود، با این حال توجه کنید که شما باید مشوق افراد برای انجام این کارها باشید. برای مثال ارائه کدهای تخفیف یکی از این گزینه ها محسوب می شود. در غیر این صورت مشتری دلیلی برای وقت گذاشتن برای شما احساس نخواهد کرد. 
در آخر فراموش نکنید که این اقدامات به شما کمک خواهد کرد تا فروشندگانی حرفه-ای تر را داشته باشید، با این حال هیچ گاه نباید خود را به سطحی محدود کرده و به دنبال اقداماتی جدید باشید. این نکته را به خاطر داشته باشید که در بازار به شدت رقابتی، گاهی حتی یک تفاوت کوچک می تواند مزیت رقابتی بزرگی باشد. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید