شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Sat, 27 Nov(11) 2021 /
           
فرصت امروز

براساس گزارش موسسه Ahrefs، 68 درصد از تجربیات کاربران از فضای آنلاین با موتورهای جست وجو شروع می شود. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان دارد. اگر سایت یا وبلاگ برند در موتورهای جست وجو دارای رتبه مناسبی باشد، شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. سئوی محتوا برای موفقیت در مدیریت کسب و کار نکته حیاتی محسوب می شود. موتورهای جست وجو نظیر گوگل بی دلیل برخی از سایت ها را در رتبه های برتر قرار نمی دهند. این امر با توجه به وضعیت هر کسب و کار و میزان رعایت اصول سئو روی می دهد. 

موتورهای جست وجو نظیر گوگل توصیه های کاربردی در مورد موفقیت در دنیای سئو را مطرح نمی کنند. این امر منطقی به نظر می رسد. به هر حال این شما هستید که باید در دنیای سئو موفق شوید، نه موتورهای جست وجو، بنابراین خودتان باید به دنبال توصیه ها و تکنیک های کاربردی برای موفقیت در این حوزه باشید. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای سئوی محتوا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

سئو محتوا و اهمیتش در راه اندازی کسب و کار

تمرکز بر روی یک کلیدواژه در هر محتوا

یکی از رایج‎ترین اشتباهات در حوزه مدیریت سئو تلاش برای هدف گذاری بر روی شمار بالایی از کلیدواژه هاست. این امر همیشه با شکست همراه می شود. مطالب کاربردی برای مشتریان اغلب بر روی یک کلیدواژه تمرکز دارند بنابراین تلاش برای پوشش شمار بالایی از کلیدواژه ها در نهایت موجب شکست استراتژی بازاریابی تان می شود. 

مطلب مرتبط: سئو محتوا با 6 اقدام طلایی

امروزه کاربران به محتوای تخصصی و دارای یک کلیدواژه توجه بسیار بیشتری نشان می دهند. دلیل این امر توضیح بسیار بهتر مطالب از سوی برندها در چنین محتواهایی است بنابراین کسب و کار شما با سرمایه گذاری بر روی تولید محتوا با یک کلیدواژه اساسی شانس بسیار بیشتری برای جلب نظر مشتریان خواهد داشت. 

اهمیت داده های معتبر

تولید محتوا براساس داده های معتبر موجب جذاب ‏تر شدن آن می شود. بسیاری از کاربران پیش از مطالعه انتخاب یک محتوای بازاریابی اقدام به بررسی کوتاه آن از نقطه نظر استفاده از داده های معتبر می کنند بنابراین اگر محتوای شما فاقد چنین ویژگی ای باشد، خبری از جذب مشتریان نخواهد بود. 

امروزه دسترسی به داده های معتبر فقط از نقطه نظر جذاب ‏تر ساختن محتوا برای مشتریان اهمیت ندارد، بلکه در راستای انتخاب کلیدواژه نیز مهم است. بسیاری از برندها در زمینه انتخاب کلیدواژه به طور مداوم مشکل دارند. دلیل این امر عدم آگاهی چنین کسب و کارهایی از کلیدواژه های مناسب است. استفاده از ابزار گوگل تحت عنوان Google Keyword Planner برای انتخاب هرچه هوشمندانه تر کلیدواژه ها یک امر ضروری محسوب می شود. 

بدون شک ابزارهای بسیار زیادی در دسترس بازاریاب ها برای تولید محتوا براساس اصول سئو وجود دارد. دلیل انتخاب گوگل در این میان شهرت بالای این پلتفرم و همچنین کیفیت بالای داده هایش است. 

توجه به کلیدواژه های بلند

اگرچه عمر کلیدواژه های کوتاه هنوز به سر نرسیده است، اما کلیدواژه های طولانی را نیز نباید فراموش کرد. توجه گسترده به کلیدواژه های طولانی از زمان توسعه دستیارهای هوشمند مانند الکسا شروع شد. وقتی کاربران به دستیارهای هوشمند دستوری می دهند، دستورهای موردنظر به شیوه‎ای منحصر به فرد از سوی دستیارها در اینترنت جست وجو می شود. این امر اغلب اوقات همراه با کاربرد کلیدواژه های طولانی است. 

علاوه بر دستیارهای هوشمند، بحث جست وجوی صوتی نیز مطرح است. کاربران در جست وجوی صوتی اغلب از کلیدواژه های طولانی استفاده می کنند بنابراین برندها باید نسبت به این نکته توجه لازم را نشان دهند. 

شکیبایی، کلید موفقیت در دنیای سئو

موفقیت در عرصه سئوی محتوا در مدت زمانی کوتاه امکان پذیر نیست. اشتباه بسیاری از کسب و کارها تلاش برای موفقیت کوتاه مدت در عرصه سئو است. این امر موجب برهم خوردن نظم فعالیت برندها می شود. موتورهای جست وجو به عجله شما توجهی ندارد، بلکه فقط رعایت اصول اساسی از سوی شما را ارزیابی خواهند کرد. 

مطلب مرتبط: چرا باید برای بهبود سئو محتوا تولید کنیم؟

مدیریت سئو فرآیندی بلندمدت است بنابراین از همان لحظه نخست باید صبر و شکیبایی مناسبی از خودتان نشان دهید. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت در این حوزه نخواهید داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uaE3kCsc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه