جمعه, ۳۰ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Fri, 22 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

استفاده از داده های معتبر در زمینه بازاریابی پیشرفت قابل ملاحظه‎ ای داشته است. امروزه اغلب بازاریاب ها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از داده های معتبر می ‎کنند. این امر موجب بهبود وضعیت برندها در مقیاسی گسترده می‎ شود. کاربرد داده ها در عرصه بازاریابی در 2 قالب متفاوت صورت می ‎گیرد. شیوه نخست شامل استفاده از داده های مرتبط با مخاطب هدف برای تولید محتوای جذاب‎ تر است. راهکار دوم نیز استفاده از داده های معتبر برای اثبات ادعاهای برند را شامل می‎ گردد. 

بازاریاب ها همیشه استفاده درستی از داده های در دسترس شان ندارند. همین امر موضوع اصلی مقاله کنونی را شکل داده است. در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم در زمینه اشتباهات بازاریاب ها در رابطه با کاربرست داده های مختلف اشاره خواهیم کرد. 

بدترین اشتباهات بازاریابی در ارتباط با استفاده از داده ها

اتکای بیش از اندازه بر روی داده ها

داده های مناسب در عرصه بازاریابی برای بهبود عملکرد برندها ضروری است. نکته مهم در این میان ناتوانی برندها برای استفاده درست از چنین داده هایی است. کاربست داده های معتبر شاید برخی از کاستی ‎های فرآیند بازاریابی را پوشش دهد، اما جایگزین اصلی این حوزه نخواهد بود. برندها همچنان نیازمند استفاده از تکنیک ‎های تاثیرگذاری بازاریابی خواهند بود بنابراین صرف نظر از تمام مشکلات بازاریابی برند و اتکای صرف به داده های بازاریابی ایده چندان جالبی نخواهد بود. 

بازاریاب ها باید همیشه از داده های معتبر به عنوان مکمل کمپین ها استفاده نمایند. هرگونه تلاش برای اتکای بیش از اندازه بر روی محتوای بازاریابی در نهایت نتیجه معکوسی به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: اشتباهات بازاریابی در شبکه های اجتماعی

عدم پردازش مناسب ایده کمپین

بازاریاب ها در زمینه یافتن ایده های مناسب برای بازاریابی مشکلات زیادی را تجربه می‎ کنند. برخی از بازاریاب ها همیشه با فقدان ایده مناسب مواجه هستند. برخی از بازاریاب ها نیز در این میان به راحتی توانایی پردازش ایده های تازه را دارند، اما در عمل فرصت کافی برای پردازش ایده های موردنظر را پیدا نمی ‎کنند. این امر ناشی از تلاش برای انتشار محتوای به صورت بیش از اندازه فوری یا هر علت دیگری است. امروزه بازاریاب ها باید پس از پردازش کامل ایده شان به سراغ داده های معتبر برای پوشش ادعاهای مطرح در ایده موردنظر بروند. 

وقتی ایده های بازاریابی هنوز خام و ابتدایی باشد، مخاطب هدف چندان جذبش نخواهد شد. این امر در بلندمدت اعتبار فعالیت برندها را به شدت کاهش می ‎دهد. همچنین برخی از بازاریاب ها به دلیل ناتوانی برای پردازش ایده های شان از سوی برندها کنار گذاشته می ‎شوند. اگر یک برند یا بازاریاب توانایی پردازش مناسب ایده اش را ندارد، باید از عملی درون یا بیرون شرکت کمک بگیرد. بهترین ایده در این میان درخواست از اعضای شرکت برای ارزیابی ایده اولیه و ارائه برخی از انتقادات و پیشنهادات است. 

فراهم سازی داده های بی ارتباط با تجربه خرید مشتریان

داده ها وقتی پردازش می‎شود، بدل به اطلاعات کاربردی خواهد شد. ایراد برخی از برندها تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس ایجاد ارتباط نادرست میان محتوای بازاریابی و اطلاعات جانبی است. این امر موجب سردرگمی مخاطب هدف در زمینه استفاده از محتوای موردنظر می‎ شود. 

یکی از بهترین مثال ‎ها در زمینه ارائه داده های مناسب به مخاطب هدف مربوط به عملکرد خرده فروشی آمازون است. این برند همیشه داده ها و اطلاعات مناسبی در اختیار مشتریان به هنگام خرید قرار می‎ دهد. این امر موجب بهبود وضعیت آمازون در میان رقبایش شده است. کسب و کارها باید همیشه به هنگام خرید مشتریان اقدام به ارائه محتوای دقیق و مرتبط با سلیقه آنها نمایند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها و ترغیب ‎شان برای خرید نهایی نخواهند داشت. 

منبع : clickz
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8fFwLUBb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه