شنبه, ۴ بهمن(۱۱) ۱۳۹۹ / Sat, 23 Jan(1) 2021 /
           
فرصت امروز
چگونه فروشنده بهتری باشیم؟

افزایش فروش با تغییر شیوه تفکر

3 هفته پیش ( 1399/10/9 )

اغلب کارآفرینان در زمینه فروش با مشکلات ظاهری مواجه نیستند. جذابیت عرصه فروش سالانه شمار بالایی از کارآفرینان را به سوی خود جلب می کند. مهمترین مسئله در این میان دشواری‎ های عاطفی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و افزایش میزان فروش کسب و کارهاست. بسیاری از برندها در این مسیر با شکست های مداوم مواجه می شوند. استفاده از توصیه های حرفه ای در زمینه فروش برای هر بازاریابی ضرورت دارد. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای تجربه روند فروش مناسب را مرور خواهیم کرد. نکات مورد بررسی براساس ضرورت تغییر زاویه دید و شیوه تفکر درباره عرصه فروش طراحی شده است. 

افزایش فروش با تغییر شیوه تفکر

پذیرش پارادوکس فروش

عرصه فروش، برخلاف بسیاری دیگر از کسب و کارها، دارای مسیر مستقیم برای موفقیت نیست. بسیاری از کارآفرینان عادت به شنیدن پاسخ های منفی به طور مداوم ندارند. این امر در زمینه فروش مشکلات جدی را ایجاد می کند. کسب و کارها باید نسبت به فعالیت در عرصه فروش آگاهی دقیقی داشته باشند. مواجهه با شکست های مداوم در این حوزه امری طبیعی است. امروزه حتی بزرگترین فروشندگان نیز در عمل با شکست های مختلف مواجه می شوند. نکته اساسی در این میان تلاش برای بهبود وضعیت فروش به طور مداوم است. 

مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز

پارادوکس اصلی در زمینه فروش شمار بالاتر پاسخ های منفی نسبت به پذیرش پیشنهادهای خرید است بنابراین کارآفرینان در صورت عدم آمادگی قبلی برای این شرایط با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد. 

پاسخ منفی هیچ‎ گاه امری شخصی نیست

وقتی مشتریان نسبت به پیشنهاد خرید از سوی فروشندگان اقدام به ارائه پاسخ منفی می‎ کنند، معنای این امر مشکل شخصی با شما نیست. هیچ خریداری نسبت به رد پیشنهادهای مناسب فقط به خاطر دشمنی با فروشندگان اقدام نمی کند و نکته جالب اینکه اغلب اوقات هویت فروشندگان برای طرف خریدار نامشخص است بنابراین برداشت شخصی از پاسخ های منفی امری نادرست خواهد بود. 

فروشندگان تازه‎ کار اغلب در زمینه مدیریت پاسخ های منفی مشکلات بسیار زیادی دارند. این امر موجب ناتوانی آنها برای ادامه کار در این حوزه می‎ شود. مدیریت پاسخ های منفی به معنای درک ماهیت غیرشخصی آنها و تلاش برای ادامه روند بازاریابی و فروش درست مانند روزهای نخست فعالیت است. 

توجه به اهداف و نتایج بلندمدت

مواجهه با پاسخ های منفی در زمینه فروش امری دائمی نیست. اغلب فروشندگان پس از چند پاسخ منفی در نهایت موفق به چند نوبت فروش نیز می شوند. مهمترین مسئله در این میان نگاه بلندمدت به عرصه فروش است. این امر توانایی فروشندگی کارآفرینان را به طور قابل ملاحظه ‎ای تقویت می کند. 

طراحی اهداف بلندمدت اغلب برای مواجهه با شرایط دشوار بهترین ایده خواهد بود. یکی از چالش‎ های اصلی در زمینه فروشندگی توان حفظ روحیه بالاست. طراحی اهداف بلندمدت در این میان توانایی فروشندگان برای ارزیابی شرایط جاری براساس نقشه راه کلان را راحت ‎تر می کند. وقتی نگاه ما به بلندمدت باشد شکست های مقطعی و کوتاه مدت اهمیت چندان زیادی نخواهد یافت. این امر کمک شایانی به کسب و کارها برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف و فروش بیشتر می کند. 

آشنایی با اصول اولیه اقتصاد

وقتی کارآفرینان وارد حوزه فروش می شوند، اقدامات اقتصادی روشنی را ساماندهی می‎ کنند. بسیاری از کارآفرینان پیش از ورود به عرصه فروشندگی هیچ آشنایی ‎ای با اصول اولیه علم اقتصاد ندارند. همین امر موجب تحلیل‎ ها و برداشت‎ های اشتباه از این عرصه می‎ شود. فعالیت مناسب در عرصه فروش نیازمند کسب اطلاع هرچند اندک از حوزه اقتصاد است. 

شرکت در دوره‎ های آموزش مبانی اقتصاد یکی از راهکارهای ساده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. برخی از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فرآیند طولانی مدتی را طی می‎ کنند. دلیل این امر ناتوانی برای بهره‎ گیری از نکات اساسی حوزه اقتصاد به منظور تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده باشد، اما در عمل دارای اهمیت حیاتی است. 

در شکست های گذشته نمانید

شکست های گذشته تجربیات منفی برای هر فروشنده ‎ای محسوب می ‎شود. نکته مهم در این میان مواجهه تمام فروشندگان با چنین شکست هایی است بنابراین تلاش برای پرهیز از شکست امری غیرممکن خواهد بود. امروزه کسب و کارها در فرآیند مدیریت سازمانی با چالش‎ ها و حتی شکست های زیادی مواجه می شوند، اما در نهایت به مسیرشان ادامه می‎ دهند. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای فروشندگان است. عرصه فروش نیز مانند هر حوزه دیگری با امکان مواجهه با شکست همراه است. مهمترین مسئله در این میان یادگیری نکات تازه از شکست های قبلی و تلاش برای بهبود شرایط در بلندمدت است. فقط در این صورت کسب و کارها شانس کافی برای بهبود شرایط‎شان در بلندمدت را خواهند داشت. 

بسیاری از کارآفرینان در عمل توانایی فراموشی شکست های گذشته را ندارند. این امر موجب فقدان تمرکز در محیط کار و یادآوری مداوم شکست ها می ‎شود. اگر فروشندگان در این حوزه توانایی مدیریت بهینه شرایط را نداشته باشند، به زودی با افکار منفی متعددی مواجه خواهند شد. 

توجه به فرآیند به جای نتایج

توجه به نتایج در زمینه فروش امر رایجی است. اگر فروشندگان فقط به نتیجه نهایی توجه نمایند، مواجهه با شمار معدودی از شکست ها موجب کاهش انگیزه ‎شان در مقیاسی وسیع می ‎شود. بدون تردید هر فروشنده ‎ای در طول زمان نکات تازه از حوزه فروش یاد می ‎گیرد. توجه به فرآیند پیشرفت توانایی‎ های هر فروشنده دارای اهمیت بسیار بیشتری در مقایسه با نتیجه نهایی فروش است. این امر به فروشندگان در زمینه تقویت مهارت‎ های فروش ‎شان کمک شایانی خواهد کرد. 

برخی از کارآفرینان در حوزه فروش نیاز به تقویت انگیزه دارند. این امر باید ابتدا از سوی خود کارآفرینان شروع شود. توجه به فرآیند پیشرفت در زمینه فروش یکی از بهترین محرک‎ های انگیزشی برای افراد محسوب می ‎گردد بنابراین باید نسبت به این امر توجه ویژه‎ ای داشته باشیم. 

باور به عملکرد مطلوب در حوزه فروش

کارآفرینان برای موفقیت در عرصه فروش نیاز به امری فراتر از تکنیک‎ های حرفه ای دارند. بسیاری از فروشندگان در عمل باید نسبت به تقویت روحیه کاری و تعهد در محیط کار نیز اقدام نمایند. هیچ فروشنده بی‎ نظم و بدون انگیزه ‎ای توانایی تجربه دوره‎ های پایدار موفقیت را نخواهد داشت بنابراین باید اندکی در مورد روحیه کار گروهی و تعهد نسبت به انجام پروژه ‎های فروش دقت نماییم.

مطلب مرتبط: تکنیک های افزایش فروش در کسب و کار

امروزه کسب و کارها در زمینه همکاری با فروشندگان به معیارهایی نظیر میزان تعهد و پشتکار آنها توجه می ‎کنند، با این حساب تلاش برای بهبود کارنامه حرفه ای از سوی فروشندگان نقش مهمی در بهبود توانایی آنها دارد. این امر در مدت زمانی کوتاه پدیدار نمی ‎شود. شکیبایی در زمینه بهبود عملکرد امری ضروری برای هر کسب و کار و کارآفرینی خواهد بود. استفاده از توصیه های این مقاله شروع فرآیند بهبود توانایی فروشندگان در مقیاسی وسیع است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/m4sAWGaj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه