جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

 سه‌شنبه گذشته همزمان با برگزاری یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های فناوری جهان که به IFA معروف است، شرکت اپل هم از دو محصول جنجالی خود رونمایی کرد که لااقل برای چند ساعت نگاه‌ها را از برلین آلمان به ایالات کالیفرنیای امریکا برد. در این کنفرانس اپل از نسل جدید آیفون و نخستین ساعت هوشمند خود پرده برداشت تا بر شایعاتی که چند ماهی است در فضای مجازی برسر پیش‌بینی تجهیزات این دو محصول به راه افتاده پایان دهد.

  این‌بار هم اپل سنت خود را حفظ کرد و آیفون جدید را با دو مدل به کاربران معرفی کرد که آنها را آیفون 6 و آیفون 6 پلاس نامیده است .محصولات اپل به‌ویژه آیفون این شرکت در کشور ما هم از علاقه‌مندان و طرفداران پروپا قرصی برخوردار است و همیشه با ورود این محصول به بازار جهانی بازار تلفن همراه ایران را تحت تاثیر قرار داده و ظرف چند روز مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را با افت شدید قیمت مواجه می‌کند.

فرید شرفی، کارشناس حوزه ارتباطات درباره تاثیر ورود آیفون جدید در بازار ایران می‌گوید: در حال حاضر آیفون 5s با قیمت حدود دو میلیون و 200 هزار تومان در بازار یافت می‌شود که به نظر من با ورود آیفون 6 به بازار قیمت 5s به‌شدت کاهش می‌یابد. وی افزود : شاید در ماه‌های اول عرضه آیفون 6 با قیمت بیش از سه میلیون در بازار عرضه شود اما قطعا بعد از گذشت مدتی و کم شدن هیجانات بازار، قیمت این محصول به دو تا 5/2 میلیون تومان خواهد رسیدو جایگزین نسل قبلی آیفون می‌شود.

مشخصات فنی آیفون جدید
آیفون 6 با نمایشگر 7/4اینچی در نسخه معمولی و 5/5 اینچی در نسخه پلاس به بازار عرضه خواهد شد که با قرار دادن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر قاعدتا باید تعداد پیکسل‌ها و وضوح صفحه نیز افزایش پیدا کند. آیفون 6 با وضوح ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ و آیفون ۶ پلاس با وضوح استاندارد فول اچ‌دی یا همان ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر اینچ را به همراه خواهد داشت.

به این ترتیب مدل پلاس وضوح بهتری خواهد داشت اما اگر چیپ‌ست A8 اپل در هر دو گوشی با سرعتی ثابت کلاک شده باشد احتمالا عملکرد گرافیکی آیفون 6 به دلیل پیکسل‌های کمتر بهتر خواهد بود. بدنه بزرگ‌تر آیفون 6 پلاس به اپل اجازه داده تا باتری بزرگ‌تری را در آن بگنجاند.

به این ترتیب با وجود اینکه آیفون ۶ عمر شارژ بهتری نسبت به آیفون 5S دارد آیفون ۶ پلاس حتی عمر شارژ بهتری از این دو خواهد داشت. به ادعای اپل آیفون 6 پلاس می‌تواند ۸۰ ساعت موسیقی، ۱۴ ساعت ویدئو، ۱۲ ساعت وبگردی با وای‌فای یا 3G و LTE، ۲۴ ساعت مکالمه 3G و ۱۶ روز استندبای دوام بیاورد.

آیفون 6 باز هم با حافظه رم یک گیگابایتی عرضه شده است در حالی که اپل برای آیفون 6 پلاس دو گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. با وجود اینکه حتی با یک گیگابایت نیز لک و کندی در آیفون 6 نخواهید دید مسلما مدل 6 پلاس برای مالتی‌تسکینگ و باز نگه‌داشتن چندین اپلیکیشن به‌صورت همزمان بهتر عمل خواهد کرد.

استفاده از پردازنده 64 بیتی و سریع‌تر A8 اپل را مدعی کرده که این پردازنده 25‌درصد سریع‌تر از پردازنده عرضه شده برای مدل قبلی آیفون عمل می‌کند. در آیفون 6 همچون آیفون 5S، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی و یک لنز 1.5 میکرونی با دیافراگم f/2.2 همراه با فلش True Tone وجود دارد. اما سنسور اصلی شامل به‌روزرسانی شده تا عکس‌های شکار شده کیفیت بالاتری داشته باشند. 

  اما یک فرق اساسی میان دوربین آیفون 6 و آیفون 6 پلاس وجود دارد. درحالی که آیفون 6 از لرزشگیر دیجیتال بهره می‌برد، آیفون 6 پلاس لرزشگیر اپتیکال (OIS) دارد که پیشرفته‌تر از لرزشگیر آیفون 6 است. قیمت دقیق آیفون 6 هنوز مشخص نیست اما خریداران آیفون 6 با عقد قراردادهای دوساله استفاده با اپراتورهای تلفن همراه امریکایی تنها باید 199 دلار بپردازند.

این رقم در نسخه پلاس 299 دلار اعلام شده است که طبق آن انتظار می‌رود این دو مدل با قیمتی برابر 649 و 749 دلار به بازار جهانی عرضه شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DSxERn10
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه