جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

استعفای مدیرعامل پس از خودکشی کارمند

7 سال پیش ( 1395/10/11 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

رئیس یک شرکت بزرگ تبلیغاتی در ژاپن به نام Dentsu پس از اینکه یکی از کارمندان ارشد این شرکت دست به خودکشی زد، از سمت خود استعفا کرد.

دلیل خودکشی این کارمند، فرهنگ حاکم بر این شرکت اعلام شده است. براساس فرهنگ کاری موجود در شرکت Dentsu، کارمندان این شرکت مجبور هستند حجم زیادی از کار را در طول ساعت های طولانی کاری انجام دهند.

این شرکت روز پنجشنبه تایید کرد که تاداشی ایشی، رئیس و مدیرعامل شرکت، پس از جلسه هیات مدیره در ماه ژانویه از این شرکت خواهد رفت.

شرکت Dentsu که 47هزار کارمند دارد و در 140کشور دنیا کار تبلیغاتی انجام می دهد، به خاطر خودکشی کارمندش در روز کریسمس امسال به صدر خبرهای جهان رفت.

محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده اند که ماتسوری تاکاشانی، زنی که دست به خودکشی زده، مجبور بود در ساعات طولانی پیوسته کار سنگین انجام دهد. آنها می گویند حجم بالای کاری که به عنوان جریمه برای او درنظر گرفته شده بود منجر به خودکشی او شده است.

به گفته مقامات، تاکاشانی 105 ساعت اضافه کاری در ماه داشت که به همین دلیل در نهایت مرگ را به زندگی ترجیح داد.

استعفای ایشی، مدیرعامل شرکت زمانی انجام شد که محققان به طور ناگهانی به دفتر این شرکت تبلیغاتی رفتند. وزیر سلامت، کار و رفاه ژاپن هم موضوع را به دادستان کشور ارجاع داده است.

ایشی دراین باره به رسانه ها گفت: «ما عمیقا متاسفیم که نتوانستیم از اضافه کاری نیروی جدیدمان جلوگیری کنیم. من یک معذرت خواهی صادقانه به خانواده داغدیده و همه افراد جامعه بدهکارم.»

ژاپن کشوری است که به ساعت های بی رحم کاری شناخته می شود. از کارمندان و حقوق بگیران در ژاپن انتظار می رود که همیشه شرکت و کارشان را اولویت اول زندگی قرار دهند و شاید همین دیدگاه استخوان بندی اقتصاد ژاپن باشد.

ساعات بیش از حد کاری آنقدر مشکل بزرگی در ژاپن شده که حتی ژاپنی ها واژه «کاروشی» را برای مرگ بر اثر کار زیاد دارند.

این می تواند شروع یک دوره تازه برای کارگران و کارکنان ژاپنی باشد. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در تلاش برای ایجاد اصلاحاتی در زمینه کار در این کشور است که می تواند وضع فعلی را تاحدی بهبود بخشد.

ژاپن اکنون درحالی بهت زده از خودکشی این کارمند زن است که در دنیا حتی بیش از اقتصاد قدرتمندش به خاطر فرهنگ کاری مردمانش شناخته می شود. مردم این کشور از زمان پایان جنگ جهان دوم تلاش برای روی پای خود ایستادن را آغاز کردند و نسل به نسل این فرهنگ تلاشگری نه تنها کم نشده که بیشتر هم شده است.

زنگ خطر خودکشی این کارمند زن اما شاید اوضاع را به شکل دیگری تغییر دهد.

منبع : CNNMoney
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xM1V5Tst
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه