شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
ایده های احمقانه

بالن رستوران‌های پرنده

8 سال پیش ( 1394/4/20 )
پدیدآورنده : عباس نعیم امینی  

همه افراد در طول روز زمانی را برای پرداختن به ایده‌های احمقانه صرف می‌کنند. زمانی که شما رویایی را در ذهن می‌پرورانید و تصور می‌کنید شاید ایده شما بسیار احمقانه و غیر‌قابل اجرا باشد درست همان زمانی است که فردی به دنبال اجرایی کردن ایده‌هایی است که تا چند قرن گذشته، چند سال گذشته یا حتی چند ماه قبل از آن احمقانه، بعید و دور از ذهن به نظر می‌رسیده است. همه پیشرفت‌ها و تکنولوژی بشر مدیون و مرهون افرادی است که در زمان خود انسان‌های احمقی به نظر می‌رسیدند و از نگاه دیگران ایده‌های احمقانه‌ای در ذهن داشتند. شاید اگر 100سال پیش در رابطه با ایده تلفن همراه با کسی صحبت می‌کردید شما را انسان احمق و خیال‌پردازی می‌دانست اما این ایده و بسیاری از ایده‌های دیگر که زمانی بعید، احمقانه و دور از ذهن به نظر می‌رسید امروزه به فرصتی برای سودآوری شرکت‌های بزرگ چندملیتی تبدیل شده است.

ستون ایده‌های احمقانه حاصل تجربه چند سال گذشته‌ام ناشی از فعالیت در زمینه ایده‌پردازی در دنیای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری است. این روش که در برخی شرکت‌های بزرگ دنیا به‌عنوان شیوه‌ای نو برای جریان‌سازی در فرآیند خلاقیت و نوآوری در سازمان و زیر نظر واحدهای ایده‌پردازی در شرکت‌ها طراحی و اجرایی شده جریان مستمری از ایده‌های احمقانه و دور از ذهن را به سازمان ارائه می‌دهد که حتماً برخی از آنها قابلیت تفکر و تأمل بیشتر و قرار گرفتن در جریان تجاری‌سازی و سودآوری را دارند.

در این ستون بنا داریم یک گفتمان ایده‌پردازی از ایده‌های عجیب، دور از ذهن اما قابل تأمل برای مخاطبان صفحه فرصت سرمایه‌گذاری روزنامه فرصت امروز راه‌اندازی کنیم. فرصتی که می‌تواند افکار شما مخاطبان را برای پرداختن به دغدغه‌های ذهنی‌تان که زمینه‌های اقتصادی دارد قلقلک دهد. از سوی دیگر این ستون فرصتی است برای افرادی که دنبال ایده‌های خاص برای سرمایه‌گذاری و شروع کسب‌وکار یا حتی ایده‌هایی برای بهبود کسب‌وکار خود هستند.

***

بالن رستوران‌های پرنده

امروز با یکی از دوستانم که دکترای مدیریت کسب‌وکار دارد، راجع به ستون ایده‌های احمقانه صحبت می‌کردم کلی ایده برایم مطرح کرد که همه آنها جالب بودند ولی ایده‌ای که بیشتر از همه نظرم را به خود جلب کرد و فکر می‌کنم بتواند پولساز باشد ایده راه‌اندازی یک بالن رستوران بود خیلی جالب است اینکه بتوانی غذا را در بالن سرو کنید و مشتریان شما هم یک ساعت هم بالن‌سواری کنند و هم غذا میل کنند

ایده بالن رستوران یک ایده اجرایی و منحصر‌به‌فرد برای شهر‌های با جمعیت بالا یا شهرهای توریستی و گردشگری به حساب می‌آید. تصور کنید در کنار پرواز و لذت بالن سواری امکان خوردن غذا و تفریحات دیگر را هم داشته باشید، این ایده می‌تواند برای جشن‌های تولد یا عروسی و سالگرد ازدواج و. . . بسیار جذاب باشد که در بالن فضایی برای سرو غذا یا کیک و نوشیدنی به همراه عکس‌برداری و فیلم‌برداری وجود داشته باشد تا مشتری برای هزینه بالایی که صرف می‌کند لذت دوچندانی برده و خاطره ماندگاری در ذهنش ثبت شود.

در مباحث گردشگری و کسب درآمد از آن‌ها، بحث بالن‌سواری و راه‌اندازی سایت پرواز جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه برخلاف هواپیما و سایر ابزارهای پرواز دارای فضای باز است و بیشتر به ظرفیت گردشگری و تفریحی آن پرداخته می‌شود تا ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل و رسیدن به مقصد.

***

بازخورد مخاطبان
ایده یه نشریه احمقانه

سلام، ستون ایده‌های احمقانه! چه ایده جالبی! من چند وقت پیش یه ایده به ذهنم رسید اینکه چه جالب می‌شد اگه یه نشریه‌ای بود مثل هفته‌نامه که فقط و فقط اخبار خوب و امید‌دهنده منتشر می‌کرد. یه نشریه کاملاً مثبت. فکر می‌کنم اگه همچین نشریه‌ای بود که اخبار خوب دنیا رو گلچین می‌کرد من واقعاً یکی از طرفدارهای پر‌و‌پا قرصش می‌شدم.

با تشکر از: سیدمحمد تقی فضل هاشمی، مجید مددیان، حسین مراد زاده، صادق لاجوردی مهرداد جلیلی، صفورا تاتاری، اعظم سلیمانی و تمامی دوستانی که در گروه لینکدین ما نظر ایده دادند.

ایمیل ما: forsatcrazyideas@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KW85YNXB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه