شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تویوتا بازخواست شد

7 سال پیش ( 1395/8/4 )
پدیدآورنده : مازیار جعفریه  

به گفته خبرگزاری ABC، اخیراً مقامات رسمی آمریکا از تویوتا درباره وجود خودرو های این شرکت در بیشتر ویدئو های گروه تروریستی داعش توضیحاتی خواسته اند و علت آن را جویا شدند. 

به گــزارش خـــودروکار، آقای « Lukman Faily»، سفیر آمریکا در عراق به خبرگزاری ABC گفت که در سال های اخیر که داعش درصدد تصرف عراق و سوریه است، هزاران دستگاه از وانت های شرکت تویوتا را دریافت کرده است. آقای Faily گفت: «این سوالی بود که ما از کشور های همسایه می پرسیدیم. این وانت های جدید، این خودرو های دو دیفرانسیل و هزاران خودروی جدید از کجا به دست آنها می رسد؟»

تویوتا بازخواست شد

اما داعش، ملقب به دولت اسلامی، نخستین گروه تروریستی نیست که شامل این امر می شود.

«راوی سمیّه» در مصاحبه ای با « Newsweek» در سال 2010 گفت که خودرو های تویوتا «هایلوکس» یکی از ابزار های مهم جنبش های افراطی در چندین دهه گذشته بوده است.

اندرو اگزوم، معاون دستیار وزیر دفاع در خاورمیانه، به Newsweek اینطور گفت: «تویوتا هایلوکس همه جا حضور دارد! این خودرو معادل سلاح کلاشینکف در میان اسلحه هاست. یک ابزار جنگ است که در همه جا حضور دارد و اخیراً تبدیل به یک سلاح ضد شورش شده است. این خودرو کاملاً جای «هامر» را پر کرده است.»

ظاهراً تویوتا هایلوکس یک وسیله کاربردی برای جنگیدن تروریست ها با نیرو های ویژه مسلح است.

«آلیستر فینلان»، متخصص مطالعات استراتژیک از « Aberystwyth » انگلستان به Newsweek می گوید: «این یک خودروی سریع و دارای قابلیت مانور بالا است و هنگامی که یک مسلسل کالیبر 50 روی آن نصب شود به راحتی می تواند پیاده نظام و سایر خودرو های مسلح شده را از پای در آورد.»

آقای «سمیه» به این هفته نامه گفت: هایلوکس کمی فراتر از یک خودروی معمولی است. در سال 2006 تهیه کنندگان یک برنامه تلویزیونی انگلیسی به نام Top Gear، یک هایلوکس که متعلق به 18سال پیش با کارکرد 190.000 مایل را تهیه کردند، آن را به درخت کوبیدند، در دریا به مدت 5ساعت غرق کردند، از ارتفاع 10 فوت آن را رها ساختند تا به زمین بخورد، آن را با گلوله توپ مورد اصابت قرار دادند و در نهایت در بالای یک ساختمان با ارتفاع 240 فوت قرار دادند و آن را منفجر کردند. پس از اینکه ماشین را از زیر آوار بیرون کشیدند، بعد از انجام یکسری تعمیرات دوباره شروع به کار کرد!»

او گفت: «دزدان دریای سومالی به وسیله همین ماشین خیابان های موگادیشو را به آشوب کشیدند.» به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» در آن زمان، هایلوکس ماشین مورد علاقه دزدان دریایی بود. همچنین در سال 2010 ستیزه جویان پاکستانی اسلحه به دست سوار بر این خودرو دیده می شدند. این روند همچنان در کشورهای نیکاراگوئه، اتیوپی، رواندا، لیبریا، جمهوری دموکراتیک کونگو، لبنان، یمن و عراق نیز ادامه داشته است. خود نیروهای ویژه آمریکا نیز از تویوتا تاکوماس (نسخه آمریکایی هایلوکس) در موضع گیری های شان استفاده می کنند.

به گزارش ABC، این وانت ها پای ثابت ویدئو های گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و لیبی هستند که قسمت بار آنها به وسیله سلاح های سنگین پر شده است.

این گروه تروریستی از مدل های جدید و قدیمی تر هایلوکس در ویدئو های خود استفاده می کند. همچنین تویوتا لندکروز نیز در تبلیغات این گروه دیده شده است.

«اِد لویسس»، مدیر بخش سیاست ها و ارتباطات تویوتا در واشنگتن به ABC گفت: وزارت خزانه داری در جریان یکپارچگی زنجیره عرضه ما قرار دارد و ما سیاست های بسیار سفت وسختی در رابطه با عدم فروش محصولات به اشخاص یا گروه های شبه نظامی داریم که عملیات تروریستی انجام می دهند.

مارک والاس، سفیر سابق ایالات متحده که اکنون ریاست پروژه مبارزه با افراط گری را برعهده دارد، به ABC گفت که هایلوکس در میان تروریست های داعش بسیار محبوب و تقریباً جزیی از برند این گروه تروریستی شده است.

او گفت: تقریباً در تمامی ویدئو های دولت اسلامی، کاروانی از خودرو های تویوتا به نمایش گذاشته می شوند که این امر ما را بسیار نگران می کند.

با توجه به این پرسش که چگونه وانت های تویوتا به دست تروریست های خاورمیانه می افتد، تویوتا می گوید که پاسخ به این سوال محال است.

منبع : Business Insider
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fYNZAKT6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه