پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هفته پیش در برخی گروه‌های وایبری، کلیپ کوتاهی منتشر شد که در آن کرم‌های زنده درون میوه را به نمایش می‌گذاشت. این کرم‌های سفید‌رنگ و کوچک در نظر اول شاید بی‌خطر باشند، اما گفته می‌شد که اگر کسی تنها یک پر از اینها را بخورد، مرگ او حتمی است.
این فیلم، بازتاب گسترده‌ای را در فضای مجازی ایجاد کرد و یکسری را به تاسف واداشت و گروهی را نیز بر آن داشت که نسبت به دروغ بودن آن اعتراض کنند. به‌طورکلی، تا این لحظه هیچ منبع موثقی این موضوع را نه تایید و نه رد کرده است. تنها دلهره‌ای فراگیر در دل مردم به وجود آمده که با دیدن نارنگی به یاد آن فیلم می‌افتند.
اما دیروز خبری در ایسنا منتشر شد مبنی‌بر اینکه معاون سازمان حفظ نباتات، اعلام کرده که واردات هرگونه نارنگی پاکستانی به کشور ممنوع است و این محصولات تنها به روسیه صادر می‌شود.
وی درباره دروغ یا راست بودن این موضوع اظهارنظری نکرده و تنها به مطرح کردن ممنوعیت واردات میوه، اکتفا کرده است. وی در بخش دیگری از سخنانش گفته تولید میوه در کشورمان مازاد بر مصرف است و هیچ مرکباتی از جمله نارنگی از مرزها و مبادی رسمی وارد کشور نشده است.
این در حالی است که رییس اتحادیه باغداران به «فرصت امروز» می‌گوید: اگرچه طبق قانون واردات هرگونه میوه ممنوع است، اما تا وقتی که قاچاق وجود دارد، نمی‌توان به آن استناد کرد.
مجتبی شادلو ادامه می‌دهد: بنده نمی‌توانم راجع به وجود کرم کشنده در نارنگی اظهار‌نظری کنم چون اطلاعاتم کامل نیست، اما از آنجا که در مواقع مختلف، به‌خاطر ورود قاچاق برخی محصولات، انواع بیماری‌ها و آفات هم وارد کشور شده‌اند، بعید نیست که این اتفاق درباره نارنگی پاکستانی هم بیفتد.
بنابراین نه می‌توان به گفته‌های مسئولان مبنی‌بر عدم‌ورود این نوع نارنگی به کشور مطمئن بود و نه می‌توان وجود کرم کشنده را در این محصول تایید کرد، اما یک چیز کاملا مشهود است؛ اینکه واردات نارنگی پاکستانی، برای قاچاقچیان کار سختی نیست، زیرا پارسال هم همین اتفاق افتاد و حجم انبوهی از این محصول وارد کشور شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7ecjsapX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه