پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

عربستان از مهاجران مالیات می گیرد

7 سال پیش ( 1395/10/9 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

عربستان سعودی در حال محکم تر کردن کمربندهای خود برای قدرت بخشیدن بیشتر به اقتصادش است. در ادامه این روند سعودی ها خود را برای استقبال از چهار سال ریاضت اقتصادی آماده می کنند.

این کشور در پی کاهش سود فروش نفت مجبور شد بودجه خود را با 366 میلیارد ریال سعودی معادل 98 میلیارد دلار کسری در سال 2015 و 297 میلیارد دلار کسری در سال 2016 ببندد. عربستان همچنین مجبور شد برای نخستین بار در تاریخ کشورش برای جبران کسری هایش از سرمایه گذاران بین المللی پول قرض کند.

در اکتبر امسال این رقم به 17/5 میلیارد دلار افزایش یافت. در واکنش به این کسری و ریاضت، دولت از یارانه های انرژی کم کرد و حقوق کارکنان را کاهش داد. اما در یک گزارش تازه که با نام «برنامه توازن مالی 2020» منتشر شده است، هشدارهایی وجود دارد که نشان می دهد اگر اقدامات جدی تری صورت نگیرد، احتمال نتایج بدتر از این هم دور از انتظار نخواهد بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: «دولت خود را در جایگاهی می بیند که نیاز به کاهش هزینه کرد سرمایه ها دست کم تا 30درصد، کاهش حقوق ها تا  30درصد و کاهش قابل توجه مزایای بازنشستگی دارد.» اینها تازه در صورتی است که در بخش های دیگر نیاز به کاهش و تعدیل نباشد.

برخی اقدامات دولت عربستان برای جبران کسری بودجه در پنج سال آینده به این ترتیب هستند:

افزایش دوباره قیمت گاز

سعودی ها مدت هاست که از یارانه های بالای آب، گاز و سایر انرژی ها نفع می برند. امسال اما این روند شروع به تغییر کرد تا دولت بتواند 28 میلیارد ریال سعودی از این راه صرفه جویی کند.  انتظار دولت این است که تا سال 2020 با حذف یارانه ها، عربستان سالانه 209میلیارد ریال سعودی تا سال 2020صرفه جویی کند.

افزایش مالیات ها

دولت عربستان اکنون هزینه ویزا برای گردشگران و مالیات های شهرداری را افزایش داده است، اما افزایش بیشتر مالیات ها برای عربستانی ها در راه است. از سال 2017 از کارگران مهاجر و وابستگان شان در این کشور مالیات گرفته خواهد شد. این مالیات از ماهانه 100 ریال سعودی آغاز شده و تا سال 2020 به صورت ماهانه تا 800 ریال سعودی معادل 213 د لار افزایش خواهد یافت.

از سه ماهه دوم سال 2017، برای محصولات مضر از جمله نوشیدنی های شیرین و تنباکو هم مالیات گرفته خواهد شد. در سال 2018 هم همان طور که قبلا اعلام شده بود، یک مالیات فروش عمومی گرفته خواهد شد. این نوع مالیات از سوی شش کشور شورای همکاری خلیج فارس تعیین شده است.

انتظار عربستان این است که این اقدامات، درآمد غیر نفتی این کشور را به 152میلیارد ریال سعودی تا سال 2020 افزایش دهد.

منبع : CNN Money
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ciSEPVIn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه