پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تشکیل کمپین‌های مختلف، نیاز به بسترهایی برای دیده شدن دارد. سال‌ها پیش، کمپین‌ها، به شکل حضوری و مستقیم (با حضور فیزیکی اعضا) تشکیل می‌شد اما در سال‌های اخیر، کمپین‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی تشکیل می‌شوند، موفق‌تر عمل می‌کنند. کمپین‌ها در سه شکل اصلی و سه بازه زمانی مشخص فعالیت می‌کنند. قبل، در طول و بعد از یک رخداد یا موضوع مشخص. برای مثال کمپین‌هایی برای پیشگیری از قطع درختان یک جنگل (پیش از رخداد)، کمپین‌هایی برای حمایت از یک شخص در انجام حرکتی خیر‌خواهانه، برای جمع‌آوری مبالغ خیریه (در طول رخداد) کمپین‌هایی علیه یک کارخانه مواد‌غذایی، پس از آن که محصولی ناسالم تولید کرده است (بعد از رخداد).

3332613513626261356262462346

در بین این سه نوع روش، کمپین‌های پیش از رخداد، معمولا در بخش متقاعد‌سازی مخاطب راهی دشوار را طی می‌کنند اما نکته مهم اینجاست که در صورت موفقیت، در مراحل بعدی مخاطبان وفادارتر و همراه‌تری خواهند داشت. تشکیل کمپین‌های مختلف (از کمپین‌های انتخاباتی گرفته تا کمپین‌های اعتراضی و جنجالی) نیاز به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دارد:

*‌انتخاب اهداف اولیه کمپین
*‌تاسیس جدول زمانی، به‌ویژه در مورد کمپین‌هایی که اهداف پیشگیرانه دارند
*‌تعیین راهبردهای رسیدن به اهداف
*‌تشخیص و تعیین مخاطبان اصلی و احتمالی
*‌انتخاب شعار یا برچسب‌های اتحاد اعضای کمپین
*‌تعامل با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها
*‌تعیین مناسب‌ترین شبکه یا برنامه اطلاع‌رسانی برای ارتباط با مخاطبان و عضو‌گیری.

بهترین شبکه‌های اجتماعی کدامند؟

نشریه فوربس اخیرا مقاله‌ای منتشر کرده با تیتر «کدام شبکه‌های اجتماعی در تشکیل کمپین محبوب‌تر هستند؟» در این مقاله بیشتر به بررسی کمپین‌های حمایتی از تولید محصولات مشخص پرداخته شده است. با وجود شبکه‌های اجتماعی متعدد و نرم‌افزارهای ارتباطی موجود در گوشی‌های تلفن همراه، تشخیص اینکه کدام یک موفق‌تر هستند کمی سخت است اما به نظر می‌رسد نرم‌افزارهای نصب شده روی تلفن همراه، نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر، اقبال بیشتری دارند.

درواقع تبلیغات یا شعارهایی که از طریق گوشی‌های همراه به دست کاربران می‌رسد، سریع‌تر از پیام‌های ایمیلی و تبلیغاتی دیده می‌شوند. براساس این گزارش، یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطبان و همراهی در کمپین‌ها، پخش کردن پیام‌ها در فضاهایی است که از طریق تلفن همراه قابل مشاهده باشند.

پیام‌های ویدئویی اثرگذار‌تر هستند

تشکیل کمپین‌های متعدد در دنیای مجازی باعث شده است برخی از این کمپین‌ها چندان موفق نباشند، بسیاری از عدم موفقیت‌ها در تشکیل کمپین‌ها، ناشی از عدم اطمینان افراد نسبت به صحت و موثق بودن اخبار یا اطلاعاتی است که توسط کمپین‌ها منتشر می‌شود. تا چندی پیش، به نظر می‌رسید ارائه آمار و اطلاعات تصویری در کنار اخبار و اطلاعات کمپین‌ها، تا حدودی به جلب اعتماد کمک می‌کند اما اخیرا تصاویر نیز جزو موارد غیر‌قابل اطمینان هستند، بنابراین استفاده از ویدئوها در کمپین‌ها متداول شد. به غیر‌از ویدئوهای اتفاقی یا به عبارتی مستند که در مورد یک موضوع منتشر می‌شود، برخی کمپین‌ها ویدئوهای تبلیغاتی یا از پیش تعیین شده ضبط می‌کنند، ویدئوهایی که گاه بسیار پربیننده نیز هستند.

برای مثال در حوزه کمپین‌های مربوط به خوراکی‌ها، در سال جاری ویدئویی آموزشی توسط کمپین «استیک خوردن را محدود کنیم» ساخته شد که در طول مدت یک دقیقه به زوایای پنهان و منفی خوردن مداوم استیک می‌پرداخت. جالب است که این ویدئو در مدتی کوتاه جزو پربیننده‌ترین ویدئوهای فضای مجازی شد و تنها در محیط فیس‌بوک، 6 هزار بار به اشتراک گذاشته شد.

اما شاید بتوان یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی مثبت در بخش ویدئویی را کمپین چالش سطل آب یخ دانست که بسیاری از چهره‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و حتی سیاسی را به چالش کشید. شاید اگر این کمپین، تنها به شکل نوشتاری یا انتشار عکس فعالیت می‌کرد، تا این حد دیده نمی‌شد و مورد توجه عام قرار نمی‌گرفت. جالب است که این روزها، حتی کمپین‌های انتخاباتی و سیاسی نیز به ویدئو‌سازی روی آورده‌اند، نمونه این نوع فعالیت در کمپین تبلیغاتی دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا انجام شده است.

کسب‌و‌کار موفق و کمپین‌های تبلیغاتی

خواسته یا ناخواسته، کمپین‌های تبلیغاتی این روزها جایگاه خود را در ذهن مخاطبان مجازی به دست آورده‌اند. بر این اساس راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و حمایتی از سوی مدیران ضروری به نظر می‌رسد. گرچه راه‌اندازی کمپین‌های حمایتی باید براساس اصول منطقی و استاندارد انجام گیرد و به کار‌گیری تکنیک‌های خلاقانه برای جذب مخاطب اهمیت زیادی دارد. یکی از تکنیک‌های متداول برای جذب مخاطبان، راه‌اندازی کمپین‌های خیریه با حمایت مجموعه‌های مالی بزرگ است. درواقع یک مجموعه تولیدی یا خدماتی با راه‌اندازی یک کمپین خیریه، هم توجه مخاطبان را جلب می‌کند و هم وجهه تجاری خود را ارتقا می‌بخشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rq2dP0UO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه