شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در طرح آگهی تبلیغاتی از لباس های زمستانی به عنوان المانی برای انتقال پیام بهره برداری شده است. برند گراد برای اطلاع رسانی تخفیفات زمستانی خود چندی ا ست طرح آگهی را در رسانه های مختلف اکران کرده است. در طرح آگهی زمستانی گراد، لباس های زمستانی برند به کمک گروه طراحی آمده اند و براساس این لباس ها علامت تخفیف به نمایش گذاشته شده است.

برای بررسی طرح آگهی برند گراد با احمدجمال پور مطلق، مدیرهنری استودیوی دات گفت وگویی داشته ایم. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر گفت وگویی نیز با سجاد ابراهیمی، مدیر هنری و خلاقیت کمپین فروش ویژه زمستانی گراد داشته ایم که در ادامه می خوانید.

انتقال پیام کد گذاری شده در آگهی تبلیغات

احمد جمال پور مطلق، مدیرهنری استودیوی دات درباره طرح آگهی برند گراد می گوید: برند گراد اخیرا در عرصه تبلیغات طرح های خلاقی را به نمایش می گذارد؛ طرح هایی که به خوبی برای انتقال پیام کد گذاری شده و احتمالا خیلی هم خوب با مخاطبان خاص این برند ارتباط برقرار می کنند.

این ویژگی در اکثرکمپین های اخیر این برند به چشم می خورد و همین نکته باعث شده تبلیغات برند گراد متمایز از دیگر رقبا به چشم بیاید. به ظاهر گراد به این نتیجه رسیده که برای جذب مخاطب امروزی و البته تحصیلکرده و پیشرو نیاز به ارائه تصویری خاص و عمیق تر در تعاملات برند با مخاطبان این صنعت است.

نکته ای که در طرح های جدید گراد خودنمایی می کند پیوستگی و حفظ لحن گفت وگوی برند با مخاطب هدف خود است. به نظرم این برند به خوبی مخاطب خود را تحلیل کرده و تکرار این لحن در تبلیغات اخیرش نشان می دهد که بازخورد مناسبی از این شیوه بیان به او رسیده است.

علامت درصد تبلیغاتی

جمال پور می گوید: آگهی اخیر گراد که برای فروش ویژه این برند طراحی شده اکثر خصوصیات خوب آگهی های قبل این برند را در خود دارد. این آگهی هم در ویژوال و هم در وربال با یک ایده خلاق طراحی شده است. ویژوال آگهی در نگاه اول از لحاظ بصری جذاب است و ترکیب رنگی در نظر گرفته شده برای آن با توجه به رنگ سال به خوبی و هوشمندانه انتخاب شده است.

همچنین رنگ زرد روی زمینه سبز تیره، کنتراست مناسبی ایجاد کرده و به اولویت بصری برای انتقال پیام، که همان فروش ویژه زمستانی است کمک می کند. کد تصویری اصلی این آرت ورک یک علامت درصد بزرگ زرد رنگ است که باید توسط مخاطب رمزگشایی شود؛ تصویری که به وسیله کلاه و شال ایجاد شده است و شاید تنها نکته ای که در این طرح کمی ناموزون به نظر می رسد همین نحوه قرار گرفتن شال روی کت باشد و همچنین عدم توازن بصری کلاه با یقه پیراهن که درک این علامت را در زمان کوتاه برای بیننده کمی سخت می کند.

البته به نظر نوع استفاده از این علامت در طراحی این آگهی و نحوه بیان پیام بسیار خلاق است، ولی از لحاظ فرمی شاید با کمی وسواس بیشتر و تغییر جزییات کوچکی مثل بزرگ تر کردن یقه پیراهن یا کمی لطیف کردن فرم شال روی کت، تصویری ملموس تر و شاید جذاب تر از علامت درصد در طرح ایجاد می شد. از این طریق زمان انتقال پیام این طرح کوتاه تر شده و در نتیجه ریسک عدم انتقال درست و به موقع پیام در رسانه های محیطی، که مخاطب زمان کوتاهی در مواجهه با آن قرار می گیرد کمتر می شد.

درست است که گاهی آگهی های خلاق به دلیل ایجاد تاثیر بیشتر روی مخاطب و ماندگاری پیام در ذهن او از مسیر پیچیده تری با مخاطب ارتباط برقرار می کنند اما در این آگهی که هدف آن اطلاع رسانی درباره فروش ویژه زمستانی این برند به منظور بالا بردن فروش محصولات در این مقطع زمانی خاص است، بهتر است حتی به قیمت کم کردن از تعلیق کدهای تصویری، به انتقال سریع و راحت تر پیام کمک کرد.

به نظرم اسلوگان این آگهی هم به خوبی پیام تصویری این طرح را کامل می کند و به اندازه ویژوال آگهی تاثیرگذار و خلاق طراحی شده است. در واقع شعار این آگهی ترکیبی از شعارهای چند طرح گذشته برند گراد است که البته همین مسئله هم نکته مثبتی برای این طرح به حساب می آید و به پیوستگی بصری و کلامی ارتباط برند با مخاطب کمک می کند.

اطلاع رسانی تخفیفات ویژه پوشاک زمستانی

سجاد ابراهیمی، مدیر هنری و خلاقیت کمپین فروش ویژه زمستانی گراد درباره آن می گوید: مسئولان برند گراد با ارائه سفارشی در رابطه با اطلاع رسانی تخفیفات ویژه پوشاک زمستانی خود به سراغ بنده آمدند و تاکید داشتند از زمان سفارش این آگهی باید در مدتی 10 روزه تمامی مراحل آن به سرانجام برسد.

البته برند گراد قبل از این موضوع، آگهی پوشاک زمستانی خود را اکران و به مخاطبان اعلام کرده بود که محصولاتی را در این باره ارائه کرده است. درخواست سفارش دهنده براین بود که طرحی محصول محور و با توجه به محصولات گراد اجرایی شود و انتقال پیام به گونه ای باشد که جامعه مخاطبان شان را به خرید و استفاده از محصولات گرم زمستانی ترغیب کند. با توجه به بریف و اطلاعات داده شده مراحل ایده پردازی کمپین صورت گرفت.

سجاد ابراهیمی درباره مراحل ایده پردازی این کمپین می گوید: به دلیل اینکه در مباحث مذکور صحبت از تخفیف به میان آمده بود، شاید بهترین المانی که می توانستیم از طریق آن پیام برند را به مخاطبان برسانیم، علامت «درصد» بود. علامت درصد معمولا توسط تمامی کسب وکارها هنگام اعلام تخفیفات شان مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ علامتی که شاید به دلیل تکرار بی شمار آن در تبلیغات، کلیشه ای به نظر می رسید و باید برای به کارگیری دوباره آن خلاقیتی را در طراحی به کار می گرفتیم و از زاویه ای دیگر به آن نگاه می کردیم.

براین اساس سعی شد که علامت را به سمت محصولات برند گراد ببریم و از محصولات مختلف گراد (پوشاک زمستانی) برای به تصویر کشیدن پیام اصلی استفاده کنیم، با این کار المان طراحی شده مختص برند گراد می شد. به این ترتیب کانسپت اصلی پیشنهادی تایید و مورد استقبال سفارش دهنده قرار گرفت و برای عکاسی و تست محصولات مختلف آماده شد.

 «حسابی گرم می شوید!»

ابراهیمی درباره طراحی کمپین گراد می گوید: همانطور که گفته شد برای طراحی سعی شد از محصولات موجود در فروشگاه های گراد استفاده کنیم. برای این کار کت گرم زمستانی را به عنوان پایه کار در نظر گرفته و از یقه پیراهن به عنوان یکی از نقطه های درصد استفاده کردیم. تخفیفات مربوط به پوشاک گرم زمستانی بود، بنابراین تاکیدمان را روی استفاده از شال گردن و کلاه گذاشتیم.

از شال گردن به عنوان ممیز درصد و از کلاه به عنوان نقطه دیگر استفاده کردیم. تلاش شد که برای رنگ کت و پس زمینه کار از رنگ های سرد و یک تم رنگی استفاده کنیم و درصد را از رنگی گرم نشان دهیم که با قرارگیری روی هم ترکیب رنگی مناسبی را ایجاد کنند و در نگاه اول بیننده فقط متوجه درصد و در ادامه مابقی جزییات را مشاهده کند. البته هدف مان براین بود که از محصولات مختلفی استفاده کنیم اما در نهایت یک طرح برای اکران ارائه شد.

ابراهیمی درباره شعار این کمپین می گوید: شعار باید به گونه ای طراحی می شد که مخاطب را نسبت به خرید تحریک کند و کاملا مرتبط با تصویر و علامت درصد باشد. «حسابی گرم می شوید!» شعاری دوپهلو است که قصد دارد به مخاطب بگوید با گرفتن تخفیف و خریدی که انجام می دهید، حسابی گرم خواهید شد و همچنین با تاکید روی محصولات زمستانی که با خرید و استفاده از این پوشاک، گرم می شوید و به نوعی با خرید از گراد با یک تیر دونشان خواهید زد.

ابراهیمی درباره رسانه هایی که این کمپین از طریق آنها اکران شده، می گوید: این کمپین در قالب رسانه های محیطی (بیلبورد و استرابورد)، مطبوعات، تبلیغات نقطه فروش (شعب فروشگاهی) و رسانه های مجازی در تهران و شهرستان ها اکران شده است.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji62@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jN9uPTdi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه