چهارشنبه, ۲۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Wed, 17 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در حالی براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تعمیر خودروهای تحت گارانتی در تعمیرگاه‌های متفرقه باعث خروج خودرو از شرایط ضمانت خواهد شد که مردم از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو راضی نیستند. به گزارش ایسنا، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو، محصول تولیدی یا وارداتی خود را برای مدت‌زمان معینی گارانتی می‌کند، به‌گونه‌ای که در صورت بروز هرگونه عیب برای خودرو در دوره گارانتی، شرکت مربوط ملزم به تعمیر و رفع عیب رایگان خودرو خواهد بود.

51323412512356136135123512313611

در این زمینه در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده که مصرف‌کنندگان در دوره گارانتی برای تعمیر خودرو باید به شبکه نمایندگی‌های مجاز شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو مراجعه کنند و تعمیر خودرو در تعمیرگاه‌های متفرقه باعث خروج خودرو از تعهدات ضمانت (گارانتی) شرکت خودروساز یا واردکننده خواهد شد. در ماده 27 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در این زمینه آمده است: «در صورت انجام تعمیرات فنی و تغییرات غیرمجاز در خودرو در خارج از شبکه تعمیرگاهی مجاز شرکت عرضه‌کننده، خودرو از شرایط ضمانت خارج می‌شود».

این بند قانونی در حالی است که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو راضی نیستند. در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393 نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکت‌ها ناراضی هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2lMAk50C
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه