10 راز موفقیت از زبان رید هافمن - فرصت امروز

سه شنبه, 21 خرداد 1398 - 14:00

رید هافمن، موسس شرکت لینکدین در سال 2002 است. وی همچنین سابقه کار برای اپل و پی پال را نیز در کارنامه خود دارد. وی در رشته فلسفه دانشگاه استنفورد به تحصیل پرداخته و همواره عنوان کرده است که در آن دوران تمایل به نویسندگی داشته است. با این حال پس از مدتی کار در شرکت اپل، به سمت تکنولوژی گرایش پیدا کرد. وی طی کار در این شرکت متوجه شد که اینترنت، بستر مناسبی برای توسعه روابط انسانی محسوب می شود. همین امر نیز باعث شد تا وی به دنبال تاسیس شرکتی برای پیگیری ایده خود، باشد. نخستین شرکت وی نیز SocialNet بود که موفقیت چندانی را به همراه نداشت.

در این رابطه تجربه کم و عدم وجود سرمایه کافی را می توان دو مورد از مهم ترین دلایل این ناکامی تلقی کرد، با این حال به علت حرکت نوین وی، موسس شرکت پی پال آقای پیتر تیل که دوست دوران دانشگاه هافمن محسوب می شد، وی را به شرکت خود اضافه کرد. رید هافمن در پست جدید خود کاملا درخشان ظاهر شد و به عنوان جانشین پیتر تیل، دست پیدا کرد، با این حال در سال 2002 پس از آنکه پی پال توسط ای بی(اولین و بزرگترین شرکت مزایده آنلاین) خریداری شد، آقای هافمن از طریق ارزش سهام خود در این شرکت بهترین فرصت را برای پیگیری رویای خود به دست آورد. همین امر نیز باعث شد تا وی تنها چند ماه بعد بتواند لینکدین را تاسیس کند که در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی متمرکز بر کسب وکار محسوب می شود.

راز موفقیت رید هافمن

جالب است بدانید که پیتر تیل نیز از نخستین سرمایه گذاران این شبکه محسوب می شد که بیانگر اعتقاد بالای وی به دوست و همکار خود بوده است. آقای رید هافمن، همواره سرمایه گذاری هایی را بر روی دیگر شرکت ها داشته است که از جمله آنها می توان به فیس بوک و ایربی ان بی اشاره کرد که برای وی سود بسیاری را به همراه داشته است. در حال حاضر نیز وی نویسندگی، سخنرانی و تدریس در دانشگاه ها را نیز به کارنامه درخشان خود اضافه کرده است. با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه به بررسی 10 راز موفقیت از زبان این کارآفرین خوش فکر خواهیم پرداخت.

1-به دنبال هدفی بزرگ برای خود باشید

هیچ فردی را نمی توانید بیابید که با یک هدف کوچک، به تغییری عظیم در زندگی خود و بالاترین پله های موفقیت دست پیدا کرده باشد. به همین خاطر نیز لازم است تا همواره تنها یک رویای بزرگ را داشته باشید. جالب است بدانید که شما برای ایجاد یک کسب وکار بدون توجه به میزان کوچک و یا بزرگ بودن هدف خود، به یک اندازه دچار سختی خواهید شد، با این حال لازم است تا نسبت به مفهوم بزرگی در این بخش دقت نظر کافی را داشته باشید. درواقع بزرگ بودن تنها در رابطه با ابعاد کار خلاصه نشده و به این امر اشاره دارد که هدف شما باید قادر به ایجاد یک بازار خاص و یا در صدر توجه قرار گرفتن باشد. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال اجرایی کردن ایده های بزرگ باشید.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان گرنت کاردون

در این رابطه برای شروع کار هیچ گاه دیر نبوده و در مسیر زندگی خود ممکن است به ایده و هدفی طلایی دست پیدا کنید. به همین خاطر نیز لازم است تا نسبت به محیط اطراف خود و تغییرات آن، دقت نظر کافی را داشته باشید. در این رابطه توجه داشته باشید که انجام هر کاری، سختی خود را به همراه خواهد داشت، به همین خاطر لازم است تا هدف شما، ارزش تحمل سختی را داشته باشد. درواقع شما باید انتخابی درست را برای خود داشته و اطمینان داشته باشید که با تلاش و باور به هدف، هر اتفاقی ممکن خواهد بود.

2-به دنبال ایجاد تغییری در جهان باشید

پیش از شروع یک کسب وکار، لازم است تا از خود نسبت به ضرورت و تاثیر اقدام خود اطمینان حاصل کنید. درواقع بسیاری از افراد تنها به دلیل یک تصور نادرست، به سراغ حوزه ای می روند که موفقیت چندانی را برای آنها را به همراه ندارد. برای مثال آقای هافمن از همان ابتدا تاثیر تکنولوژی و اینترنت را در آینده و نیاز وجود یک شبکه اجتماعی حرفه ای و تخصصی را احساس کرد و همین امر باعث شد تا خروجی کار وی، نتیجه فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که یک نگاه عمیق نسبت به تهدیدها و مشکلات موجود، بهترین روش برای رسیدن به ایده-های ناب خواهد بود. نتیجه این بررسی ها برای آقای هافمن رسیدن به این واقعیت بود که هر فردی به یک پروفایل شغلی آنلاین نیاز دارد تا بتواند بهترین فرصت شغلی را به دست آورند. تاثیر این امر تنها برای افراد جویای کار نبوده و شرکت ها نیز می توانند بهترین افراد برای جذب سرمایه را پیدا کرده و بهترین ها را برای همکاری با خود پیدا کنند.

3- به دنبال تیم مشاوری برای خود باشید

اکثر افراد تصور می کنند که در پشت یک شرکت موفق، تنها یک مدیر فوق العاده قرار دارد. این امر در حالی است که هیچ فردی کامل نبوده و همین امر باعث می شود تا آنها نیز نیازمند مشاورانی حرفه ای باشند. به همین خاطر لازم است تا از همان ابتدا به دنبال افرادی برای استفاده از مشاوره های آنها باشید. همچنین این امر که از مهارت ارتباطی خوبی برخوردار باشید، منجر به افزایش ارتباط شما با همکاران، کارمندان و مشتریان خواهد شد که خود تاثیر عمیقی را به همراه دارد.

4-ذهن خود را با بهترین ها پر کرده ولی برای بدترین ها نیز آماده باشید

این امر یک واقعیت غیرقابل انکار است که شما به هرآن چیزی که فکر کنید، آن را به سمت خود جذب خواهید کرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا ذهن خود را از بهترین ها و موارد مورد علاقه خود پر کرده و برنامه ریزی دقیقی برای بهترین حالت ممکن برای شرکت خود داشته باشید تا موفقیت شما از حالت مقطعی خارج شده و دنباله دار باشد، با این حال تحت هر شرایطی این احتمال وجود دارد که تمامی موارد مطابق انتظار شما پیش نرفته و اهداف شما با وقفه هایی همراه شوند. تحت این شرایط نیز در صورتی که از مدت ها قبل خود و تیم شرکت را آماده نکرده باشید، بدون شک با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. به همین خاطر نیز لازم است تا پیش از شروع یک طرح، برنامه ای برای بهترین و بدترین حالت ممکن آن داشته باشید.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان مارک بنیوف

5-مدیری انعطاف پذیر باشید

اگرچه برخی بر این باور هستند که مدیران باید شخصیتی جدی و محکم را داشته و از اصول رفتاری و عقایدی مشخصی برخوردار باشند، با این حال در جهان به شدت متغیر حال حاضر، این امر نمی تواند کاملا هوشمندانه محسوب شود. به همین خاطر ضروری است تا فردی کاملا انعطاف پذیر باشید تا با هر شرایطی قدرت تطبیق پذیری را پیدا کنید.

6-به دنبال بهترین شرایط برای شروع فعالیت خود نباشید

بسیاری از افراد تصور می کنند که حتما باید بهترین ایده و یا شرایط را در اختیار داشته باشند تا کار خود را آغاز کنند. در این رابطه توجه داشته باشید که بسیاری از مسائل برای شما در حین کار به دست خواهد آمد و شما باید نقطه شروعی برای کسب تجربه داشته باشید. به همین خاطر نیز نباید از شکست های احتمالی ترسی را داشته و آن را به عنوان فرصتی برای یادگیری بیش تر تلقی کنید. با نگاهی به برترین برندها نیز به این نکته پی خواهید برد که آ نها شروعی کوچک را داشته و در مسیر رسیدن به جایگاه فعلی خود، طرح و اقدامات ناموفق بسیاری را نیز داشته اند. در این رابطه این نکته را نیز فراموش نکنید که ایده حال حاضر شما ممکن است در آینده به ذهن افراد دیگری نیز خطور کند. به همین خاطر لازم است تا در تحقق بخشیدن به هدف خود، سرعت عمل کافی را نیز داشته باشید.

7-نسبت به کار خود اشتیاق کافی را داشته باشید

هیچ فرد موفقی را نمی توانید بیابید که نسبت به کار خود اشتیاق کافی را نداشته باشد. به همین خاطر شما قبل از هر چیز نیاز به انتخاب درست حوزه کاری خود دارید. حتی یک انتخاب اشتباه نیز می تواند به سادگی شما را از رسیدن به بالاترین جایگاه ها محروم سازد. در این رابطه در هر مرحله ای که احساس کرده اید که مسیر زندگی خود را اشتباه انتخاب کرده اید، لازم است تا اصلاحات لازم را ایجاد کنید. در نهایت لازم است تا اشتیاق را در بین تیم خود نیز ایجاد کرده و با راهکارهایی به دنبال حفظ آن باشید. همچنین همواره باید یک سیستم نظارتی وجود داشته باشد تا نسبت به درستی اقدامات خود و قرار داشتن شرکت در مسیر از پیش تعیین شده، اطمینان حاصل کنید.

8-چگونگی معرفی و توزیع محصول مهم ترین بخش است

این امر احتمال دارد که شما محصولی فوق العاده را در اختیار داشته باشید، با این حال هیچ کس نسبت به وجود آن آگاه نبوده و کاملا گمنام باقی بماند. به همین خاطر نیز لازم است تا نسبت به چگونگی معرفی محصول فکر کرده و از سهولت استفاده و در دسترس بودن آن، اطمینان حاصل کنید.

9-استخدام های خود را براساس فرهنگ سازمانی شرکت انجام دهید

تنها افرادی باید به تیم شرکت اضافه شوند که کاملا مطابق اصول و نیاز شرکت هستند. بدون شک حضور یک فرد بیگانه، تمام تیم را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به همین خاطر لازم است تا ضمن ایجاد فرهنگی مناسب، تنها افرادی را به استخدام خود درآورید که با آن هماهنگ هستند. در نهایت توجه داشته باشید که پتانسیل یادگیری از میزان تجربه از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است. علت این امر نیز به این خاطر است که تجربه افرادی که با یک فرهنگ سازمانی دیگر کار کرده اند، چندان کارایی برای شرکت شما نخواهد داشت و کار کردن با افرادی که تصور می کنند که حجم اطلاعات بالایی را دارند نیز کاملا سخت خواهد بود. به همین خاطر بهتر است تا به دنبال ساخت افراد درست مطابق آن گونه ای که می خواهید باشید. در این رابطه افراد جوان به علت اشتیاقی که به یادگیری دارند، بهترین گزینه هستند.

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان کارلوس اسلیم هلو

10-بیش از حد خود را محدود به قوانین موجود ندانید

هر کارآفرینی با توجه به شرایط خاص خود، قوانینی را وضع کرده است تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورد. بدون شک شرایط آنها ممکن است با شما کاملا متفاوت باشد. به همین خاطر نیز نباید خود را مفید به انجام تمامی آنها دانسته و به دنبال ایجاد قوانینی برای خود باشید. درواقع قوانین کارآفرینی، ابدا شبیه به قوانین عالم طبیعت نبوده و نباید انتظار داشت که همواره نتایج یکسان را داشته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی