جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه های اجتماعی به حدی در زندگی روزمره افراد مهم شده است که هر آماری در این زمینه، اهمیت فوق العاده ای را دارد. در این رابطه اگرچه تمرکزها بر روی بهترین و محبوب ترین شبکه ها است. با این حال با انتخاب شبکه های نوظهور، می توانید به برندی بی رقیب در چند سال آینده تبدیل شوید. این امر در حالی است که فضای رقابتی شدید در شبکه ای نظیر اینستاگرام، فضای رشد را بسیار محدود کرده است. در این راستا با توجه به این امر که در سال جدید، وضعیت ویروس کرونا در اکثر کشورها با بهبودهای جدی همراه بوده است و بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اکنون، بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار جدید و ازسرگیری مجدد فعالیت های اقتصادی است. در این راستا فراموش نکنید برندهایی که در زمینه فروش آنلاین تمرکز داشته اند، کمترین آسیب را از کرونا متحمل شده و برخی از آنها نظیر آمازون، سودهای هنگفتی را به دست آورند. این امر در حالی است که با کنار رفتن بسیاری از کسب و کارهای دیگر خصوصا موارد نوپا، فضای رشد بیشتری در بازار وجود دارد. در این راستا 11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022 را بررسی خواهیم کرد. در این زمینه فراموش نکنید که تیک تاک نیز در سال 2016، یک شبکه نوظهور تلقی می شد و کمتر برندی آن را جدی گرفت. با این حال طی تنها دو سال موفق شد تا خود را به جمع یکی 10 شبکه اجتماعی برتر جهان، برساند. در این راستا شما می توانید با انتخاب یک یا تمامی 11 شبکه، رشد فوق العاده ای حتی در کوتاه مدت داشته باشید. 

1-Octi

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

واقعیت افزوده امروزه به یک ترند جهانی و بسیار مهم تبدیل شده است و از آن به عنوان یکی از فناوری های درخشان نام برده می شود و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، هر کسب و کاری باید از این بازار نهایت استفاده را داشته باشد. در این راستا برند فوق، شبکه اجتماعی برپایه واقعیت افزوده ایجاد کرده است تا سطح ارتباط افراد، در وضعیت بالاتری قرار گیرد. در این شبکه شما می توانید اقدامات مختلفی نظیر ایجاد ویدئو را داشته باشید و برای برخی از فعالیت ها، جایزه ارز دیجیتالی تعیین شده است. درواقع شما می توانید با فعالیت در این شبکه، درآمد نیز داشته باشید. این شبکه توسط  برند Live Nation حمایت می شود که بزرگترین برند جهان در زمینه فروش آنلاین بلیت و اقدامات سرگرمی و تفریحی، فعالیت دارد. در این شبکه شما می توانید شخصیت مورد علاقه خود را ایجاد کرده و وارد نسل جدید ارتباطات شوید. 

مطلب مرتبط: 10 شبکه اجتماعی پرکاربر جهان در سال 2021

2-Clubhouse

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در چند ماه اخیر نام شبکه کلاب هاوس را نشنیده باشد. درواقع این شبکه به سرعت در جهان محبوب شده و دلیل اصلی آن، شیوه خاص فعالیت می باشد. درواقع تصور شبکه ای که ارتباط افراد صرفا برپایه صدا است، به اندازه کافی جذابیت دارد. درواقع در شرایطی که بسیاری از برندها در تلاش برای تکرار اقدامات انجام شده از سوی برندهایی نظیر اینستاگرام هستند، این شبکه با یک خلاقیت موفق شده است تا نظرات را به سمت خود جلب نماید. در این شبکه شما می توانید اتاقی را برای خود ایجاد کرده و با تعیین موضوع آن، طرفداران و افراد همفکر با خودتان را پیدا کنید و این امر در حالی است که شما می توانید در اتاق سایر افراد نیز حضور داشته باشید. این شبکه در ابتدا تنها برای کاربران آیفون عرضه شد و برای حضور در آن نیاز به دعوت نامه وجود داشت. با این حال این محدودیت به صورت کامل برداشته شده و می توانید به راحتی از تمامی امکانات آن استفاده کنید. در این زمینه یادگیری از افراد فعال، به شما کمک خواهد کرد تا با ایده های بهتر، وارد عمل شوید. 

3-CloutHub

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

هدف اصلی این شبکه توانمندی و آگاهی بخشی درست در زمینه های اجتماعی، سیاسی و... است. درواقع شما می توانید در بحث های موجود شرکت کرده و تبادل نظر داشته باشید. نکته جالب این است که این شبکه، تنها اخباری را منتشر می کند که صحت آنها تایید شده است. به همین خاطر بستری مطمئن برای پیگیری انواع اخبار نیز محسوب می شود. درواقع اگر شما نیز به دنبال شبکه ای هستید که خارج از بحث سرگرمی فعالیت می کند و می خواهید با افکار کاربران آشنا شوید و در نهایت افرادی همفکر را پیدا کنید و آنها را به گروه دوستان خود اضافه نمایید، این شبکه کاملا مناسب شما خواهد بود. 

4-Twitter Spaces

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

کپی برداری از ایده های موفق، به عادت شبکه های اجتماعی مطرح تبدیل شده است. درواقع یکی از انتقادهای جدی این است که هر شبکه، باید به دنبال ارائه خدماتی نوین باشد و این فضا ابدا مناسب نیست. برای مثال موفقیت های تیک تاک باعث شد تا شبکه های فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام، قابلیت مشابه ای برای تولید کلیپ های کوتاه خلاقانه اضافه کنند. در این راستا توییتر نیز پس از موفقیت های کلاب هاوس، شبکه ای مشابه را ارائه کرده است تا نظر مخاطبان را به سمت خود جلب نماید. نکته جالب این شبکه، امکان استفاده از متن و ایموجی است که فرآیند ارتباط را ساده تر می کند. 

5-HalloApp

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

این شبکه ارتباطی تمرکز ویژه ای بر مسئله امنیت داده ها دارد. درواقع رسوایی های متعدد فیس بوک، باعث شده است تا بسیاری از کاربران با نگرانی هایی مواجه شوند. در این زمینه شبکه فوق، هیچ گونه اطلاعاتی را جمع آوری نمی کند و بستری بدون تبلیغات محسوب می شود تا افراد با آرامش، ارتباط لازم با دوستان، افراد خانواده و... را داشته باشند. همچنین تمامی چت ها، رمزگذاری می شود که این امر به معنای عدم امکان مشاهده آن حتی برای کارمندان این شرکت است. درواقع اگر نیاز به امنیت بالایی دارید، لازم است تا این شبکه را امتحان نمایید. 

مطلب مرتبط: برترین شبکه اجتماعی کدام است؟

6-Polywork

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

در این شبکه شما فضایی نظیر یک سایت را در اختیار خواهید داشت و می توانید انواع محتواها را در داخل آن قرار دهید. درواقع این بستر می تواند به عنوان فضای ابری نیز محسوب شود و با در اختیار قرار دادن رمز هر فایل، امکان دسترسی به افراد مشخص شده را بدهید. به همین خاطر این شبکه برای کارمندان و دانش آموزان، کاربرد بسیار بالایی را دارد. در این زمینه پیش بینی می شود که امکان دریافت فایل با ارسال هزینه نیز اضافه شود. برای مثال در صورتی که به نقاشی و یا عکس یک هنرمند علاقه دارید، می توانید مالکیت آن را خریداری کرده و با این اقدام، مالک اثر شوید که امروزه این مبحث در زمینه NFT مطرح شده است. 

7-Yubo

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

این شبکه چت ویدئویی، در ابتدا از شما می خواهد تا علایق خود را مشخص کنید. با این اقدام شما می توانید کاربرانی مشابه با خودتان را پیدا کرده و ارتباط تصویری داشته باشید. با این حال در حال حاضر محدودیت تماس همزمان با 10 نفر وجود دارد که به نظر می رسد در نسخه های بعدی، این موضوع به بیش از 40 نفر برسد. در کنار این مسئله وجود انواع فیلترها و افکت ها باعث می شود تا تماس تصویری، جذابیت بالاتری را پیدا کند. 

8-Poparazzi

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

پاپاراتزی در اصطلاح به افرادی گفته می شود که به صورت مخفیانه از سلبریتی ها عکاسی می کنند و تصاویر را به اشتراک می گذارند. این شبکه نیز بستری برای اشتراک گذاری عکس محسوب می شود. با این حال روش کار آن بسیار جالب بوده و شما با تعیین هدف، می توانید زیرمجموعه هایی برای خود داشته باشید و آنها محتوای شما را بازنشر می کنند. برای مثال ممکن است هدف شما، نمایشخانه های قدیمی شهر باشد، در این راستا شما می توانید افرادی را پیدا کنید که در این زمینه به شما کمک می کنند و این موضوع می تواند با ارسال مستقیم عکس نیز باشد. درواقع شما می توانید یک قبیله از افرادی که جهان بینی مشابه شما را دارند، داشته باشید. یکی از مشکلات رایج در زمینه تولید محتوا، تنها بودن افراد است که این شبکه امکان کار گروهی را به خوبی پیاده سازی کرده است. 

9-Honk

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

وجود یک شبکه درست به مانند SMS بدون شک جذابیت زیادی را دارد. در این برنامه پیام ها چند ثانیه پس از مشاهده پاک می شود و می توانید در چت های گروهی نیز شرکت داشته باشید. اگرچه محیط کاربری و روش کار آن بسیار ساده است، با این حال این طرح مینیمالی، خود طرفداران زیادی را پیدا کرده و شبکه ای عامه پسند محسوب می شود. 

10-MeWe

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

این شبکه به مسئله امنیت توجه ویژه ای را دارد و افراد مالک محتوایی هستند که به اشتراک می گذارند و هیچ فرد دیگری نمی تواند حتی آنها را بازنشر نماید. با این حال این شبکه برای کسب و کارها هیچ گونه برنامه ای ندارد و بستری مناسب برای فعالیت های تجاری محسوب نمی شود. 

11-Quest

11 شبکه اجتماعی جدید با بالاترین شانس رشد در سال 2022

این شبکه به خاطر فعالیت حرفه ای خود و دعوت از متخصصان، بسیار محبوب شده است. درواقع این شبکه به صورت تخصصی در زمینه مشاوره کسب و کار فعالیت دارد. اگرچه شما می توانید اطلاعات مورد نظر خود را از مواردی نظیر پادکست ها استخراج نمایید. با این حال ارتباط مستقیم با متخصصین، بدون شک اهمیت و جذابیتی چند برابری دارد. 

مطلب مرتبط: 7 شبکه اجتماعی محبوب

در آخر فراموش نکنید هر شبکه به محتوای خاص خود نیاز دارد و ابدا نباید یک محتوا را برای تمامی آنها مورد استفاده قرار دهید. همچنین عدم وجود بستر لازم برای فعالیت تجاری، به معنای مناسب نبودن آنها نیست. درواقع شما می توانید در یک شبکه مانند کلاب هاوس، اقدام به آگاهی بخشی مخاطبان نمایید تا احساس نیاز به خرید، در آنها افزایش پیدا کند. درواقع امروزه ثابت شده است که تبلیغ غیرمستقیم، نتایج به مراتب بهتری در مقایسه با نمونه مستقیم آن دارد. 

منبع : practicalecommerce
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IcvJkXtN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه